AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Vi har flyttet inn i studentbolig med terrasse. Den er veldig skitten, løv og søppel rundt terassen, grønske og tegnestreker på veggene, masse gammelt spindelvev og døde insekter (spesielt stankelbeinvinger og -ben som henger i spindelvev 🤢). Vi har ikke tilgang til vannuttak, så får ikke spylt/ høytrykksspylt. I dag plukket jeg søppel, kostet bort løv, og prøvde å vaske veggene. Med vaskeklut, vann og zalo... det ser en smule bedre ut, men ser fortsatt skittent ut. Jeg er så vanvittig dårlig på det her, men hvordan ville dere gjort det? Hva kan jeg bruke for å få veggene rene (og spesielt inni kriker og kroker). Grønske og bare møkk generelt. Er jo ganske høyt oppe og, høyere enn jeg rekker. Men får vel bare bruke en stol? Og forresten - teppe på terrasse? Kan det være noe? Synes terrassen ser helt tragisk ut, så vil gjøre den koselig. Synes det ser koselig ut med teppe, men kan det ligge ute året rundt? Bør det vaskes? Er det mye styr? Anonymkode: 6e2b8...e0b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Det kan være en ide å bruke alge og soppdrepende middel (du finner det i byggvarehandel), den trenger ikke skylles. Etterhvert blir det som vokser brunt og det kan børstes vekk. Du kan fint bruke teppe men det bør flyttes ofte så terrassen får luft og kan tørke opp når det har vært regn/slått seg. Jeg kan tenke meg de klarer seg fint de teppene, kanskje sprute på litt sånn alge og soppdreper på det også som forebyggende tiltak. Anonymkode: d6a90...7dd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Kjøp plastteppe på Rusta, de kan ligge ute hele året. Bare husk å heng det opp til tørk på våren og om det har regnet mye. Anonymkode: ca9b8...a9a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Takk for tips, skal sjekke det ut! Anonymkode: 6e2b8...e0b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 Om du gjerne skulle ha spylt med vann kan du jo prøve en trykksprøyte á la dette, om ikke området du skal vaske er for stort. Den er ikke på langt nær så effektiv som en vannslange eller høytrykksspyler, men antakelig mye bedre enn ingenting. Du kan sprøyte på såpevann (f.eks. Husvask) med sprøyta, vaske med en skrubbekost e.l. og spyle av såpevann og skitt etterpå. På veggene burde det funke greit fordi vannet renner nedover. På gulvet kommer du antakelig like langt med å slenge på en bøtte vann, og koste det bort igjen med en feiekost. Anonymkode: 9c5e3...a67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå