AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Skal snart døpe yngste, som har en søster på 2. På dåpssamtalen nevnte presten noe om at hun kunne tørke av på hodet etter barnet Var døpt. Men hun var ikke sikker på om hun kanskje var litt liten. Noen som har erfaringer her? Og hvordan foregår det, blir hun med opp sammen med oss foreldre og faddere? Eller kommer hun opp etterpå? Da må jo også noen andre følge henne. Ser ikke helt hvordan det skal løses, men har lyst til at hun skal få gjøre det. Så kom jeg også til å tenke på når vi skal møte opp en halvtime før, og når vi skal gå inn i kirken. Er 2-åringen med på dette? Eller må vi ordne at hun drar til kirka med noen andre? Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke spurte om dette på dåpssamtalen, men får skylde på heftig ammetåke. Anonymkode: 5f32c...f0e
Heiheisann Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Jeg synes du kan kontakte presten og få ordnet et nytt lite møte, eventuelt over telefon sånn at du kan få avklart dette. Prosedyren varierer sikkert litt fra kirke til kirke. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Jeg ville behandlet 2åringen som en del av meg. Følger inn i kirka, følger opp til dåpen, tørker hodet/tar av lua eller hva hun skal. Dere er jo 2 stk, én tar baby, den andre tar eldstemann. Anonymkode: 40d58...13d 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Skal snart døpe yngste, som har en søster på 2. På dåpssamtalen nevnte presten noe om at hun kunne tørke av på hodet etter barnet Var døpt. Men hun var ikke sikker på om hun kanskje var litt liten. Noen som har erfaringer her? Og hvordan foregår det, blir hun med opp sammen med oss foreldre og faddere? Eller kommer hun opp etterpå? Da må jo også noen andre følge henne. Ser ikke helt hvordan det skal løses, men har lyst til at hun skal få gjøre det. Så kom jeg også til å tenke på når vi skal møte opp en halvtime før, og når vi skal gå inn i kirken. Er 2-åringen med på dette? Eller må vi ordne at hun drar til kirka med noen andre? Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke spurte om dette på dåpssamtalen, men får skylde på heftig ammetåke. Anonymkode: 5f32c...f0e Vi har også en 2 åring. Selvfølgelig skal han være med en halvtime før, hvor skulle han ellers være? Han skal også tørke av dåpsbarnet, far skal assistere. Anonymkode: 4453c...961 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har også en 2 åring. Selvfølgelig skal han være med en halvtime før, hvor skulle han ellers være? Han skal også tørke av dåpsbarnet, far skal assistere. Anonymkode: 4453c...961 Sammen med andre fra familien vel?😅 da toåringen selv døptes, døptes hun sammen med en som har en endre bror, han var ikke med. Anonymkode: 5f32c...f0e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sammen med andre fra familien vel?😅 da toåringen selv døptes, døptes hun sammen med en som har en endre bror, han var ikke med. Anonymkode: 5f32c...f0e Det blir jo bare kaos om vi skal levere han til noen andre om morgenen. Høres ut som lite gjennomtenkt. Skjønner ikke hvorfor vi skulle prioritere å sette han bort. Anonymkode: 4453c...961
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #7 Skrevet 15. juni 2019 Her tok 2-åringen av dåpslua på lillebror 😊 en av fadderne sto klar til å hjelpe ved behov, men det gikk fint. Vi gikk inn sammen alle fire, og 2-åringen fulgte oss i kirka, men etter selve dåpen satt hun med bestemor etter eget ønske. Anonymkode: 8f5a3...59b
Fjaselina Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 2-åringen kan vere med heile tida. Dersom det er to foreldre, kan den eine ta ansvar for 2-åringen. Han/ho kan vere med fram, evt løftast opp for å sjå bedre, og då er det lett å samarbeide om å tørke hovudet til dåpsbarnet.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #9 Skrevet 15. juni 2019 Her tok far 2 åringen mens jeg og en venninne gikk inn i kirken å tok på minsten dåpskjolen. 2 åringen var også med opp og far hadde da ansvar for han mens jeg holdt babyen. Her var det seks faddere og en haug med familie som stod klare for å hjelpe til når vi ankom kirken. Anonymkode: ef4a1...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå