Gå til innhold

Hvilket proteinpulver skal jeg velge når jeg ammer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nybakt alenemor med unge på et par uker her. Barnet mitt har kolikk og det er ikke et alternativ å la barnet ligge alene å skrike. Ingen som gidder å hjelpe meg og jeg skjønner at ingen gidder å være sammen med meg når ungen skriker så mye. Jeg får ikke i meg skikkelig med mat, uansett hvor mye jeg prøver.

Hvilket proteinpulver skal jeg gå for nå som jeg ammer, vil ikke skade barnet mitt!!

Anonymkode: c723e...485

Skrevet

Finnes drikker på apoteket som skal være som et måltid. 

Høres ut som en håpløs situasjon, håper det bedrer dseg kjapt for deg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Faria skrev:

Finnes drikker på apoteket som skal være som et måltid. 

Høres ut som en håpløs situasjon, håper det bedrer dseg kjapt for deg

Takk!! Det håper jeg og, det har vært noen tøffe uker, men jeg har hørt kolikk pleier å gi seg ved 3 måneders alder, da har jeg bare 2 igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg kan be om å få blå resept på det mens jeg er hos legen? Noen som har erfaring med det? Jeg er redd for at jeg har spist så lite at det snart begynner å gå utover melken..

AnonymBruker
Skrevet

Nå trodde jeg utifra overskriften at du var en sånn trenegærning som skulle se fit ut fem minutter etter fødselen, men dette høres skikkelig kjipt ut. Har du prøvd bæresjal, så du kan ha armene fri til å lage deg noe ordentlig?

Anonymkode: 72cf6...b97

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er forresten omgangskretsen din, har de ikke skjønt at barselgrøt er en greie? Om ungen har kolikk og de ikke vil høre på, trenger de ikke komme inn en gang, de kan bestille Morgenlevering til deg eller komme med hjemmelagede supper og gryteretter som du kan varme opp ved behov uten at du trenger å legge fra deg ungen mer enn ti sekunder.. Det er klart man stiller opp for hverandre!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå trodde jeg utifra overskriften at du var en sånn trenegærning som skulle se fit ut fem minutter etter fødselen, men dette høres skikkelig kjipt ut. Har du prøvd bæresjal, så du kan ha armene fri til å lage deg noe ordentlig?

Ja, de få gangene jeg spiser har jeg barnet i bæresjal, dessverre så blir det mye skriking. Det eneste som jeg har funnet ut som hjeper mot kolikk er å la barnet ligge på magen mens jeg stryker over ryggen. Har hørt at det finnes en egen te som man kan drikke hvis man har barn med kolikk, men det har jeg ikke turt å prøve. Trenger råd og tips, så hvis det er noen som vet hva som kan funke er jeg glad hvis dere deler.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er forresten omgangskretsen din, har de ikke skjønt at barselgrøt er en greie? Om ungen har kolikk og de ikke vil høre på, trenger de ikke komme inn en gang, de kan bestille Morgenlevering til deg eller komme med hjemmelagede supper og gryteretter som du kan varme opp ved behov uten at du trenger å legge fra deg ungen mer enn ti sekunder.. Det er klart man stiller opp for hverandre!

Barselgrøt har jeg aldri hørt om, hva betstår den av? Kanskje jeg kan be noen om å komme innom med det de nærmeste dagene. Flyttet for å studere så det er mange her som har vært veldig opptatt med lesing nå rett før sommeren og i sommer er det mange som velger å reise hjem eller har reiseplaner. Drittsituasjon dette her..

AnonymBruker
Skrevet

Barselgrøt er bare et ord for at omgangskretsen kommer på døren med mat til deg – i gamle dager var det vel en del grøt det gikk i, men det er jo lov å lage andre ting! Pizzaboller er en moderne klassiker.

Ellers kan det være verdt å prøve å amme sånn at du «ammer tomt» ene siden (hvis baby vil ha melk igjen kjapt etter forrige måltid, tilby samme side som sist), da får babyen i seg mer fettholdig melk og mindre av den sukkermelken som kommer først. Det kan hjelpe på fordøyelsen til babyen. F.eks. kan man kjøre intervaller der man kun ammer fra venstre side alle måltidene i tre timer før man bytter til høyre pupp i tre timer. (Det kan være lurt å google dette litt mer, jeg er bare en vanlig person uten formell kompetanse, men har hørt dette kan hjelpe på.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngå melk og melkeprodukter😊 Ei venninne prøvde teen du snakker om og kuttet ut melkeprodukter da barnet fikk kolikk av det

Anonymkode: 899dc...987

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...