AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Fem måneder etter fødselen har jeg nå fått tilbake menstruasjonen. Ammer fortsatt. Før graviditeten brukte jeg kun tamponger, men nå synes jeg det er så ubehagelig! Føles som om jeg kjenner den kanten i enden med tråden gnage innvendig. Orker ikke ha det i, og bruker nå ekle, ekle bind. Er dette noe som vil gå seg til hvis jeg bruker det, eller burde jeg heller drøye litt? Anonymkode: fa7af...7df
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Eg måtte frå rosa til grønn tampong xD Men nå bruker eg mensenkopp! Kjenne ikkje den Anonymkode: 1b525...55c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Åh, har det helt på samme måte! Håper det går over fort! Hater(!!!) bind! Menskopp funker heller ikke nå! Anonymkode: 194ae...514
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Jeg bruker truseinnlegg(/eventuelt vanlige dagbind når det står på som verst) og gule eller blå tamponger - samtidig - for å kjenne minst mulig til den... Fikk en rift på innsiden, så kan av og til kjenne det liksom, enda 7 mnd etter fødsel. Blir fortere lekkasje med så små tamponger, men skifter heller ofte enn å kjenne når det renner ut og ned i bindet og konstant føle meg som en lekk sil 🙄 Anonymkode: af03f...9f2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 Det finnes mykere tamponger, som nesten bare er som en svamp. Er litt dyre, men kan være verd å teste en liten periode hvis du ikke er komfortabel med vanlige tamponger eller bind. https://www.sinful.no/joydivision-soft-tamponger-50-stk Anonymkode: 52f5d...6b6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 Jeg har og fått problem med tampongbruk etter fødsel ☹️ Hos meg gjør det ikke vondt (ble klipt og sydd), men det lekker så må bruke bind i tillegg. Bruker riktig størrelse ifht blødningsmengde, men tampongen fyller seg ikke opp og blodet renner ut i stedet for...Synes ikke jeg kjennes videre ut enn før fødsel heller når jeg setter inn tampongen. Håper det ikke fortsetter slik for alltid.😫 Anonymkode: d2c1b...11f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #7 Skrevet 15. juni 2019 Jeg skal ikke si det er godt å se at vi er flere, men det er jo forsåvidt greit å ikke være aleine om ting 😁 De svampene har jeg aldri sett før! 🤔 Fungerer de bra? Med den prisen burde de jo i hvert fall det.... 🙈 Kanskje jeg kunne prøvd en annen type tampong. Men det at jeg kjenner den så godt slipper jeg kanskje ikke unna uansett type? De er vel ganske så likt utformet? Må innrømme at jeg aldri har tenkt så mye over hvordan de ser ut i forhold til hverandre tidligere! En annen ting - er det flere som har vært borti å blø MYE mer enn før? Jeg synes det bare fosser ut, og sånn var det da virkelig ikke før fødselen... Ts Anonymkode: fa7af...7df
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 Har helt ærlig ikke prøvd de svampene selv, så har desverre ingen erfaring med dem. Så også at tv2 hadde laget en artikkel om flere forskjellige nye typer mens-produkter: https://www.tv2.no/a/10576859/ Anonymkode: 52f5d...6b6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.6.2019 den 23.28): Jeg skal ikke si det er godt å se at vi er flere, men det er jo forsåvidt greit å ikke være aleine om ting 😁 De svampene har jeg aldri sett før! 🤔 Fungerer de bra? Med den prisen burde de jo i hvert fall det.... 🙈 Kanskje jeg kunne prøvd en annen type tampong. Men det at jeg kjenner den så godt slipper jeg kanskje ikke unna uansett type? De er vel ganske så likt utformet? Må innrømme at jeg aldri har tenkt så mye over hvordan de ser ut i forhold til hverandre tidligere! En annen ting - er det flere som har vært borti å blø MYE mer enn før? Jeg synes det bare fosser ut, og sånn var det da virkelig ikke før fødselen... Ts Anonymkode: fa7af...7df Jeg opplever også dette, vondt å sette inn tampong, blør forbi tanpongen og mer mensen enn før fødsel. Har dette gått seg til for deg? Jeg har i tillegg operert fremfall, pluss perienum. Men fortsatt det problemet at mensen ikke suges opp i oben, men renner forbi.... Anonymkode: b859e...a84
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.6.2019 den 18.53): Fem måneder etter fødselen har jeg nå fått tilbake menstruasjonen. Ammer fortsatt. Før graviditeten brukte jeg kun tamponger, men nå synes jeg det er så ubehagelig! Føles som om jeg kjenner den kanten i enden med tråden gnage innvendig. Orker ikke ha det i, og bruker nå ekle, ekle bind. Er dette noe som vil gå seg til hvis jeg bruker det, eller burde jeg heller drøye litt? Anonymkode: fa7af...7df Fremfall? Svekket muskulatur? Kanskje elvie Bekkenbunnstrener kan hjelpe? Anonymkode: 3cb94...8bf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har og problemer med tamponger etter fødsel. Her har det gått over et år da men fremdeles ikke bra. Føler og at det blør mer forbi,at det er mer ubehagelig å sette inn og så synes jeg det er skikkelig ubehagelig å ta dem ut. Før gled de fint ut men nå butter de og føles som det er en kant innenfor sjedeåpningen som de setter seg fast i (tampongen er ikke tørr så det er ikke det som er grunnen tror jeg...) Blør også mer tror jeg, føles iallfall sånn. Bruker bind og hater det. Jeg har nok hatt fremfall etter fødsel uten at jeg har fått det bekreftet av lege (men hadde jo alle symptomene). Det er fremdeles ikke helt bra selv om det ble litt bedre som tiden gikk og jeg sluttet å amme osv... Anonymkode: ff583...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå