Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og venter på feriepenger fra sommerjobben 2018. Har derfor ingen bestemt dato for utbetaling da jeg ikke har en begynnende feriedag. Nå synes jeg det har tatt lang tid. Andre her som fortsatt venter? 

Anonymkode: d1368...95b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feriepenger utbetales på vanlig dag for lønnskjøring i juni, det har ikke noe å si når du starter ferien. 

Anonymkode: 90445...16e

• Liker 2
Skrevet

Du skulle ha fått dem nå. Om det er et avsluttet arbeidsforhold, er det mulig at du fikk dem på sluttoppgjøret, evt i januar? Det er mest vanlig, og også noe du kan kreve (når arbeidsforholdet er avsluttet altså).

Hvis ikke så er det helt innafor å ringe og etterlyse dem. 

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke fikk dem ved avslutning av arbeidsforholdet, får du dem nå i juni på datoen som er normal lønnsdato for aktuell bedrift. Noen bedrifter har 12., noen 20. osv. 

Hvis vanlig lønnsdsto for bedriften er passert, kan du ringe å etterlyse pengene/evt sende mail. 

Forusetter at du først sjekker om du fikk dem ved avslutning av arbeidsforholdet. Og en ting til: hvis du har byttet bankkonto siden du jobbet der kan dette være grunn til forsinkelsen. 

• Liker 2
Skrevet

Fikk i går..

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Ts her! 

Jeg har hatt denne sommerjobben i 3 år nå, vet ikke om det regnes som avsluttet når jeg kommer tilbake hvert år? 

Jeg har ikke fått noe som helt tillegg i år, kun lønn. 

Jeg har jobbet deltid på en annen jobb i høst, har heller ikke fått noe der. Har ikke sagt opp jobben, men lenge siden jeg hadde vakt sist. 

Jeg får ikke lønnsslipp hos sommerjobben, ikke som jeg vet hvertfall. Har aldri sett og kontrollert lønnen min.

fikk utbetalt lønn den 12. Men da ikke for alle vaktene jeg har hatt så langt i sommer heller. Hele systemet og situasjonen gjør meg veldig veldig stresset:(

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er student og venter på feriepenger fra sommerjobben 2018. Har derfor ingen bestemt dato for utbetaling da jeg ikke har en begynnende feriedag. Nå synes jeg det har tatt lang tid. Andre her som fortsatt venter? 

Der jeg jobber betaler vi ut feriepenger til sommeransatte i desember. Er du sikker på at du ikke har fått dine allerede? Det virker jo som om du ikke har den helt store oversikten når det gjelder hva du får utbetalt og ikke...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Ts her! 

Jeg har hatt denne sommerjobben i 3 år nå, vet ikke om det regnes som avsluttet når jeg kommer tilbake hvert år? 

Jeg har jobbet deltid på en annen jobb i høst, har heller ikke fått noe der. Har ikke sagt opp jobben, men lenge siden jeg hadde vakt sist. 

Jeg får ikke lønnsslipp hos sommerjobben, ikke som jeg vet hvertfall. Har aldri sett og kontrollert lønnen min.

fikk utbetalt lønn den 12. Men da ikke for alle vaktene jeg har hatt så langt i sommer heller. Hele systemet og situasjonen gjør meg veldig veldig stresset:(

Du har krav på lønnsslipp. Så jeg hadde tatt kontakt med leder, de som fører regnskap eller personalavdeling for firmaet du jobber for å bedt om lønnsslipper for alle utbetalingene dine -der skal det fremkomme alle detaljer som du trenger for å kontrollere utbetalingene dine.

Anonymkode: 81f7f...919

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Ts her! 

... Så det du sier er at du bare stoler blindt på at du får den lønnen du skal ha, uten å sjekke noe som helst? Og dette har du drevet med i 3 år? 

Her er det på tide å ta tak, TS. 

Anonymkode: c6a93...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...