Gå til innhold

Nabohund som bjeffer i flere timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i sameie. Han som bor ved siden av meg har hund. Og den bjeffer og bjeffer i ett, når eier er ute. Har gitt beskjed om at hunden må ha seperasjonsangst, for hører den aldri når eieren er hjemme. Jeg blir tullete. Ga beskjed til eier, etter en natt med få timers søvn pga hunden holdt meg våken. Fikk til svar at han måtte jo få lov å gå ut. 

Skal jeg måtte akseptere dette? 

Hunden driter også inne, og da legger eieren teppet utenfor, stappfull i shit. Jeg vemmes.

Anonymkode: 2614f...197

AnonymBruker
Skrevet

Det må du bare akseptere. Teppet blir nok vasket. Hunden har vel uhell, fordi den blir stresset når eieren er borte. 

Og ja, naboen din må faktisk få lov å dra ut av og til. Men du kan jo tilby deg å passe hunden, så den ikke er aleine. 

Anonymkode: 2bb3b...146

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du bare akseptere. Teppet blir nok vasket. Hunden har vel uhell, fordi den blir stresset når eieren er borte. 

Og ja, naboen din må faktisk få lov å dra ut av og til. Men du kan jo tilby deg å passe hunden, så den ikke er aleine. 

Kommer aldri til å skje. Passe hunden😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen kan gå så mye ut han vil, men da får han skaffe barmevakt til hunden. Jeg har ikke noe med hva naboen gjør. MEN jeg har noe med at han lar hunden være igjen å gneldre og forstyrrer hele blokka. Det er ro og ordenregler her. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det opp med styre. Om det ikke hjelper ringer du mattilynet. 

Anonymkode: 99438...722

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja må visst ta det med styre. Hva kan eventuelt mattilsynet gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yess ! Dette skal du ikke finne deg i, samme hva disse overdrevne dyrevernerne sier.  Du kan faktisk forlange hunden fjernet (omplassert), eller avlivet hvis alt annet ikke hjelper.

Anonymkode: 6703b...1db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du ringe politiet for. Gang på gang, til klagen går igjennom hos eieren av hunden. Klag også til styret. Samle opp en liste med tilfeller og datoer og antall timer hunden har bjeffet med klokkeslett påført. Send dette til styret.

Få med deg naboene som også kan høre hunden og signere på en felles klage.

Blir det ille nok, kan styret i et sameie til slutt tvangsselge leiligheten til en eier. Det skjedde i sameiet der faren min bor. Et ektepar hadde moren til mannen boende hos seg, og de tre kranglet og skrek (virkelig skrek!) til hverandre omtrent daglig. Det var så ille skriking at folk trodde noen ble drept, og ringte politiet, gang på gang. Styret ble involvert. Advarsler utdelt. Men skrikingen fortsatte og fortsatte. Så informerte styret om at de ville tvangsselge boligen deres for å få dem ut av sameiet. Da tok de til fornuft, og valgte å selge boligen selv. Så flyttet de til slutt, etter noen år med dette.

Lurer på hvor de flyttet hen. Stakkars naboene på det nye stedet de flyttet til...

Anonymkode: 8fb84...3fc

Skrevet

Er et vindu oppe? Har du klar sikt til hunden på et tidspunkt? Bruk blåserør med imovane-pil:) 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg måtte akseptere dette? 

Seriøst. Nei. Verken du eller hunden skal tolerere det.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør du ringe politiet for. Gang på gang, til klagen går igjennom hos eieren av hunden. Klag også til styret. Samle opp en liste med tilfeller og datoer og antall timer hunden har bjeffet med klokkeslett påført. Send dette til styret.

Få med deg naboene som også kan høre hunden og signere på en felles klage.

Blir det ille nok, kan styret i et sameie til slutt tvangsselge leiligheten til en eier. Det skjedde i sameiet der faren min bor. Et ektepar hadde moren til mannen boende hos seg, og de tre kranglet og skrek (virkelig skrek!) til hverandre omtrent daglig. Det var så ille skriking at folk trodde noen ble drept, og ringte politiet, gang på gang. Styret ble involvert. Advarsler utdelt. Men skrikingen fortsatte og fortsatte. Så informerte styret om at de ville tvangsselge boligen deres for å få dem ut av sameiet. Da tok de til fornuft, og valgte å selge boligen selv. Så flyttet de til slutt, etter noen år med dette.

Lurer på hvor de flyttet hen. Stakkars naboene på det nye stedet de flyttet til...

Anonymkode: 8fb84...3fc

Her skrikes og krangles det også. Hun som klikker på samboeren. 

Jeg får begynne og notere dato og klokkeslett👍 Jeg har tatt hundens bjeffing opp på opptakeren på mobilen, så har bevis der hvor godt det høres inn til meg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Er et vindu oppe? Har du klar sikt til hunden på et tidspunkt? Bruk blåserør med imovane-pil:) 

Kan ikke se inn. Stakars hund, imovane pil.... Men den hadde trengt noe beroligende. Får vondt av hunden og.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Seriøst. Nei. Verken du eller hunden skal tolerere det.

Mener og jeg ikke skal akseptere det. Men tosken svarer med han må jo få lov å gå ut. Er det mulig??

Klikker snart av bjeffinga. Går ikke ann å ta seg en kvil engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hund 😞 ta det opp med styret. Dyr skal ikke være til sjeanse for naboer, å det er tydeligvis denne. Klarer han ikke (eller gidder ikke) å trene hunden så får han omplassere den til noen som har tid og vilje. 

Anonymkode: 5daa0...1c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Off.. stakkars hund...

Naboen lot sine to små stå på utsiden i line dagen lang. 

Først trodde jeg barna var ute å lekte med de, og tenkte at det må jeg takle..

Men da bjeffingen ble manisk og alarmaktig så sa jeg ifra til naboen, og dette med at Mattilsynet kunne komme uanmeldt. For det er skadelig å utsette hunder for så mye stress. 

Nå har de faktisk begynt å gå på tur med dem..

Du må spille inn bjeffingen til forskjellige tider. Mattilsynet er opptatte av bevis. Og de dukker alltid opp uansett hvem som melder fra. 

Og om det er møkk og drit rundt så er det fryktelig uhygienisk både for hund og miljø..

Anonymkode: 4dce8...982

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off.. stakkars hund...

Naboen lot sine to små stå på utsiden i line dagen lang. 

Først trodde jeg barna var ute å lekte med de, og tenkte at det må jeg takle..

Men da bjeffingen ble manisk og alarmaktig så sa jeg ifra til naboen, og dette med at Mattilsynet kunne komme uanmeldt. For det er skadelig å utsette hunder for så mye stress. 

Nå har de faktisk begynt å gå på tur med dem..

Du må spille inn bjeffingen til forskjellige tider. Mattilsynet er opptatte av bevis. Og de dukker alltid opp uansett hvem som melder fra. 

Og om det er møkk og drit rundt så er det fryktelig uhygienisk både for hund og miljø..

Anonymkode: 4dce8...982

Ja stakkars hund. Og hunden bjeffer fremdeles. Jeg var ikke klar over at mattilsynet kommer hvis vi melder fra

Skrevet

Ser du har snakket med naboen,men skjønner han alvoret i situasjonen? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Julie skrev:

Ser du har snakket med naboen,men skjønner han alvoret i situasjonen? 

Om han skjønner eller ikke vil forstå vet jeg ikke. Når jeg har sagt hunden har seperasjons angst sier han nei det har den ikke. Nå har hunden bjeffet i 6 timer i ett strekk. Jeg er trøtt og vil sove, men ser ut som jeg må sitte oppe lenger. Kl 23 skal det være ro iflg ordensreglene i sameiet

Skrevet (endret)

Skjønner. Snakk med ham en gang til og forklar at du ikke ser annen løsning enn å løfte saken til styret i sameiet dersom det ikke bedrer seg. Dersom han fremdeles benekter at hunden bjeffer når den er alene, be ham installere et webcam... som fås billig hos Clas Ohlson. Har vært i lignende situasjon som deg og er hundeeier selv. Har ingen problemer med å skjønne fortvilelsen din. 

Endret av Julie
Skrevet

Nei, dette skal man ikke finne seg i! Dyr skal ikke være til sjenanse for andre, og en hund som bjeffer hele natten går definitivt under denne kategorien! Her må eier enten finne en løsning, eller omplassere hunden til noen som kan være med den hele tiden. Stakkars hund som blir så redd alene at den bjeffer og bæsjer inne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...