AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Dersom du hadde trengt en jurist. Hvilke egenskaper hadde du satt pris på ved denne juristen? Anonymkode: 3140b...f8b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Jobber for NAV. Det å kunne regelverk. Jobber ofte med søknader der data blir innhentet fra mange forskjellige kilder, som kanskje ikke har så god kommunikasjon mellom seg...i verste fall så går det ut over søkerne. Dessverre hender det at ferske rådgivere som ikke kjenner regelverket godt nok love noe til en klient, bare for å måtte gå tilbake på løftene, da regelverket ikke tillater det. Samme gjelder saksbehandling, der vi har mange jurister. Følgefeil er kjedelig, og forlenger bare prosessen. Anonymkode: c6bdb...403
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Takk for svar! ☺️ Jeg tenker selv å studere jus til høsten, men er spent på om jeg har de ferdighetene som trengs. Spesielt er jeg spent på om jeg klarer å bli trygg på regelverkene, som du nevner her. Har du noen tips? Hvordan skaffe seg et oversiktlig -og helhetlig blikk? Anonymkode: 3140b...f8b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 Du kommer aldri til å få oversikt! Det viktigste med en god jurist per å finne frem i kildene og bruke dem riktig (juridisk metode). Halve jobben er å forstå problemstillingen. I tillegg er det viktig å klare å formidle kunnskapen på en måte som er forståelig for mottakeren. Anonymkode: b78bc...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå