AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Jeg trodde jeg hadde funnet meg en moderne mann som ville dele på ansvaret for hjem og barn. Men realiteten er at jeg gjør omtrent alt på hjemmebane. Vi har ikke felles økonomi, så siden jeg handler alt betaler jeg for alt. Jeg prøver å få mannen til å skjønne, men det er som han rett og slett ikke får med seg alt som trengs å gjøres for å drifte familien as. Flere andre som har tilsynelatende moderne menn, men i praksis ikke? Anonymkode: 9714c...13a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Dere må jo opprette felleskonto for matinnkjøp, hvor begge har kort. Så putter begge inn X kroner i måneden hver. Problemet løst (det økonomiske i hvert fall). Anonymkode: aa052...6ad 22
Tibbie Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Jaaaaaa!! Jeg har vokst opp med en stefar som er en moderne mann. Han har alltid tatt minst like mye ansvar som mamma, og ser selv når ting må gjøres. Trodde det var sånn det skulle være, så er ekstra irritert nå som jeg er den eneste som tar ansvar i mitt hjem Forfallsdato på regninger, renhold, skifte på senga, tømme kattedo, innkjøp av mat... It´s all on me. Hvorfor er mange menn sånn?? Klarer de ikke utvikle seg med samfunnet? 13
Mæn40 Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Jeg har en kone som er sånn. Regninger går til inkasso og lite blir gjort. Er møkk lei egentlig. 1
Million Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 (endret) Jeg var gift med en sånn fyr. Ting kunne nesten ramle i hodet på han uten at han skjønte det var på tide og rydde eller vaske. I årevis var det jeg som måtte ta meg av all rengjøring og rydding i huset. Jeg truet med skilsmisse til slutt. "Vask, eller jeg går!" Så han begynte å vaske gulv og støvsuge og skifte på sengen når jeg ba han om det. Han så fremdeles ikke selv NÅR det måtte gjøres, det greide han aldri, men i det minste gjorde han det når han ble bedt om det, etter at han ble frontet med skilsmisse om det ikke ble bedring. Vi hadde heller ikke felles økonomi, men vi delte 50/50 på alle felles utgifter som gikk på barnet, mat til familien og fellesutgifter til bolig. Skulle bare mangle! Jeg hadde ALDRI funnet meg i å betale all maten f.eks. Endret 15. juni 2019 av Million 2
artigmedsex Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 Har dere ikke snakka om slikt før dere flyttet sammen og fikk barn? Kanskje på tide?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #7 Skrevet 15. juni 2019 Vi har det tilsynelatende slikt, deler på å følge barna på aktiviteter, økonomi og husarbeid. Men alle de småtingene faller likevel på meg, han har aldri kjøpt en bursdagsgave eller husket på at noen av barnas venner har bursdag, aldri pakket koffert til feriene, alltid jeg som må stille på foreldremøter og lignende. Jeg har bare innsett at jeg må organisere familien AS så ting går rundt🙈 Anonymkode: cdb09...794 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 Det virker som det er mer regelen enn unntaket. Anonymkode: e195d...f24 5
Tibbie Skrevet 15. juni 2019 #9 Skrevet 15. juni 2019 20 minutter siden, artigmedsex skrev: Har dere ikke snakka om slikt før dere flyttet sammen og fikk barn? Kanskje på tide? Jeg er ikke TS, men snakke om hva? "Du, når vi flytter sammen, så må du også hjelpe til hjemme". Det burde være høyst unødvendig å be om det. Når man snakker om det når man oppdager at det er et problem, så får man som svar "ok, skal skjerpe meg". Men ingenting skjer. Det er som om at det ligger i noen natur. 17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #10 Skrevet 15. juni 2019 34 minutter siden, Tibbie skrev: Jaaaaaa!! Jeg har vokst opp med en stefar som er en moderne mann. Han har alltid tatt minst like mye ansvar som mamma, og ser selv når ting må gjøres. Trodde det var sånn det skulle være, så er ekstra irritert nå som jeg er den eneste som tar ansvar i mitt hjem Forfallsdato på regninger, renhold, skifte på senga, tømme kattedo, innkjøp av mat... It´s all on me. Hvorfor er mange menn sånn?? Klarer de ikke utvikle seg med samfunnet? Du kaller det jo ditt hjem. Det er vel også ofte følelsen menn sitter igjen med i forhold. At samlivet deres egentlig er hennes liv, hennes ønsker, hennes drømmer, hennes ideer, hennes familie, hennes venner, og at hun også innerst inne ser på dem som hennes liv. Så da blir engasjementet deretter. Anonymkode: ba069...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #11 Skrevet 15. juni 2019 Vi har heller ikke felles økonomi, men vi har likevel felles konto til utgifter/handling, og en til sparing av felles ferie. Du må jo rett og slett sette deg ned med ham og diskutere dette, og kreve at dere kommer frem til rettferdig løsning. Når det gjelder husarbeid satte vi opp en liste over oppgaver, og sa valgte vi annen hver gang oppgaver vi har hovedansvaret for. Dermed vet mannen min akkurat hvilke oppgaver som er hans, og han har valgt dem selv, så det er ikke noe grunnlag for å være misfornøyd. Jeg blander meg ikke inn i når det blir gjort, så lenge det blir gjort, og siden det er hans ansvar gjør jeg ikke disse tingene. Å lage middag fordelte vi på dager. Anonymkode: 158be...e62 1
Tibbie Skrevet 15. juni 2019 #12 Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kaller det jo ditt hjem. Det er vel også ofte følelsen menn sitter igjen med i forhold. At samlivet deres egentlig er hennes liv, hennes ønsker, hennes drømmer, hennes ideer, hennes familie, hennes venner, og at hun også innerst inne ser på dem som hennes liv. Så da blir engasjementet deretter. Anonymkode: ba069...aa1 Hvor har du dette fra? Egen erfaring? Du kan ikke unnskylde de som tror de kan leve som tenåringer med en snill mamma. En partner skal være likestilt. 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #13 Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, Tibbie skrev: Hvor har du dette fra? Egen erfaring? Du kan ikke unnskylde de som tror de kan leve som tenåringer med en snill mamma. En partner skal være likestilt. Som sagt, kvinner ser på menn som noe de ikke er. De er ikke som deg, de har ikke samme interessene som deg, og de vil ikke leve det kjedelige samlivet som kvinner vil leve. De er i forhold for sex. Slutt og mas. Anonymkode: ba069...aa1 1
Gjest O.G. Skrevet 15. juni 2019 #14 Skrevet 15. juni 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde jeg hadde funnet meg en moderne mann som ville dele på ansvaret for hjem og barn. Men realiteten er at jeg gjør omtrent alt på hjemmebane. Vi har ikke felles økonomi, så siden jeg handler alt betaler jeg for alt. Jeg prøver å få mannen til å skjønne, men det er som han rett og slett ikke får med seg alt som trengs å gjøres for å drifte familien as. Flere andre som har tilsynelatende moderne menn, men i praksis ikke? Anonymkode: 9714c...13a Så kanskje du skal slutte å betale på alt i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #15 Skrevet 15. juni 2019 1 hour ago, Tibbie said: Jaaaaaa!! Jeg har vokst opp med en stefar som er en moderne mann. Han har alltid tatt minst like mye ansvar som mamma, og ser selv når ting må gjøres. Trodde det var sånn det skulle være, så er ekstra irritert nå som jeg er den eneste som tar ansvar i mitt hjem Forfallsdato på regninger, renhold, skifte på senga, tømme kattedo, innkjøp av mat... It´s all on me. Hvorfor er mange menn sånn?? Klarer de ikke utvikle seg med samfunnet? De må jo være bortskjemt hjemmefra? Anonymkode: 9714c...13a
Måbarefåsiat... Skrevet 15. juni 2019 #16 Skrevet 15. juni 2019 58 minutter siden, Mæn40 said: Jeg har en kone som er sånn. Regninger går til inkasso og lite blir gjort. Er møkk lei egentlig. Min mann har også en sånn kone 🙁 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #17 Skrevet 15. juni 2019 51 minutter siden, artigmedsex said: Har dere ikke snakka om slikt før dere flyttet sammen og fikk barn? Kanskje på tide? Nei, før barn delte vi mer på ansvaret. Dette kom overraskende på meg med barn. Anonymkode: 9714c...13a 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #18 Skrevet 15. juni 2019 19 minutter siden, O.G. said: Så kanskje du skal slutte å betale på alt i tillegg? Jeg prøver. Men i praksis betyr det at barn og jeg spiser vanlig mat, han kjøper seg frossenpizza. Det er jo tragikomisk fellesmåltid! Anonymkode: 9714c...13a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #19 Skrevet 15. juni 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har det tilsynelatende slikt, deler på å følge barna på aktiviteter, økonomi og husarbeid. Men alle de småtingene faller likevel på meg, han har aldri kjøpt en bursdagsgave eller husket på at noen av barnas venner har bursdag, aldri pakket koffert til feriene, alltid jeg som må stille på foreldremøter og lignende. Jeg har bare innsett at jeg må organisere familien AS så ting går rundt🙈 Anonymkode: cdb09...794 Det er jo så slitsomt og utakknemlig arbeid! Anonymkode: 9714c...13a 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #20 Skrevet 15. juni 2019 33 minutter siden, Tibbie said: Jeg er ikke TS, men snakke om hva? "Du, når vi flytter sammen, så må du også hjelpe til hjemme". Det burde være høyst unødvendig å be om det. Når man snakker om det når man oppdager at det er et problem, så får man som svar "ok, skal skjerpe meg". Men ingenting skjer. Det er som om at det ligger i noen natur. Akkurat! Anonymkode: 9714c...13a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå