Gå til innhold

Golden Retriever, problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min fikk en Golden Retriever julen 2017, dvs at hunden er rundt 1.5 år. Han er i god form, elsker å gå på tur, leke etc. Problemet er at han, etter min mening, er alt for lite selvstendig. Vi har et bånd i hagen slik at han kan løpe fritt, men dette benytter han seg ikke av. Hvis han ikke kan se oss begynner han å bjeffe og ule med en gang. I hjemme følger han alltid etter oss, og blir veldig stresset om vi ikke er i nærheten. Hvis foreldrene i huset (jeg er eldste datter) er borte i en helg, er han konstant stresset. Han puster og peser og følger etter meg hele tiden. Han virker rett og slett veldig usikker. Vår forrige hund kunne være ute i hagen lenge uten at det var noe problem. 

Hva kan dette komme av? Burde vi oppsøke hjelp? Noen tips til hva vi kan gjøre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder er veldig sosiale dyr og det er normalt at de vil være der eier er. Det gjelder svært mange hunder. I utgangspunktet er det noe mange ikke trives med, det å være alene .Mange hunder kan få lite ute av å være i hagen alene og vil heller være der eier er. (Det er selvsagt individuelle forskjeller).

I hvor stor grad de er knyttet til eier varierer jo, og det kan jo bli for mye for eier, og ikke minst for hunden, når den reagerer slik deres gjør.

Hvordan er han når han er helt alene hjemme? Klarer han å slappe av da? Har du forsøkt å gi ham noe å holde på med når foreldrene dine går? Kong, tyggebein osv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...