Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid vært ei uskyldig og ordentlig jente, men for noen måneder siden rota jeg meg bort i en gjeng jeg tydeligvis ikke taklet æ være i. Er nesten bare gutter i gjengen, og nå har jeg ligget med flere under blackout da jeg tydeligvis ikke takler å drikke med disse folkene, går galt så og si hver gang. 

Er så utrolig lei meg, føler jeg har mista hele meg selv og blir sett ned på. Har flere enn meg hatt en sånn periode i livet?

Anonymkode: 4bf2c...5f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ikke på samme måte som deg, men har en sånn periode nå hvor alt går skeis og jeg mister alt og alle. Nesten. Prøver å snu den onde spiralen men sitter så fast 😰

Anonymkode: a6603...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Alle gjør feil. Trekk deg ut av denne gjengen og sats på bedre venner. 

Anonymkode: 290ad...487

Skrevet (endret)

Jeg har definitivt gått på trynet et passe antall ganger selv. Enkelte perioder i livet er utrolig dårlige. Selv greide jeg for eksempel å få nakenbilder lagt ut på nettet i en periode hvor jeg allerede var langt nede - da følte jeg at jeg fikk meg en skikkelig smell ihvertfall. Men det gikk over, nå greier jeg å le litt av hele situasjonen. 

Hadde også en periode i tidlig tenårene hvor jeg ble sammen med en eldre langer. Det ble en periode hvor jeg så og gjorde veldig mye rart. Gikk over det også.

Kunne dratt frem flere perioder i livet mitt hvor jeg har gått på smeller og virkelig følt jeg har mistet meg selv, skjemtes og ja følt meg sett ned på.. Vil ikke nevne alt her da jeg ikke vil bli gjenkjent. Men det alle disse periodene har hatt til felles er at det har gått over. Jeg har følt meg dårlig, grått og syntes synd på meg selv, sett ned i bakken i skam i en periode etterpå, men så har jeg fått bearbeidet det og kommet meg ovenpå igjen. Og jeg skjemmes ikke av noe av det lenger, det ser jeg ingen vits i, jeg eier selv min egen fortid og den vil ikke endre seg.

Nå har jeg for eksempel en kjempegod periode hvor det føles ut som alt går min vei igjen. Er bare generelt fornøyd med alt: barn, samboer, venner, jobb, nettverk osv osv. Livet går i bølger, med både topper og daler. De fleste har hatt dårlige perioder i større eller mindre grad.

Håper det snart lysner litt for deg også igjen. Og en ting jeg har lært meg er at man ikke må ta seg selv så høytidelig - ingen andre bryr seg så mye om det du gjør/har gjort som det du gjør selv. Du har sikkert venner/familie som har gjort idiotiske ting du også, men du lar ikke de få idiotiske hendelsene definere hvem de er.

Men det er viktig at man lærer av sine feil og ikke fortsetter i samme destruktive retning.

Endret av heipådegsann
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid vært ei uskyldig og ordentlig jente, men for noen måneder siden rota jeg meg bort i en gjeng jeg tydeligvis ikke taklet æ være i. Er nesten bare gutter i gjengen, og nå har jeg ligget med flere under blackout da jeg tydeligvis ikke takler å drikke med disse folkene, går galt så og si hver gang. 

Er så utrolig lei meg, føler jeg har mista hele meg selv og blir sett ned på. Har flere enn meg hatt en sånn periode i livet?

Anonymkode: 4bf2c...5f9

Ja, flere ganger. Har hatt en dårlig periode lenge nå. Håper bare jeg finner min plass snart. Jeg sliter med å beholde venner osv. Jeg får ikke til forhold heller, da ingen ser en framtid med meg eller vil satse på meg. Føler meg så ødelagt. Har jo en kjæreste, men han har aldri mulighet til å finne på noe osv. Og hvem vet, kanskje han bare drar fra meg og flytter langt bort som de fleste. Jeg føler livet er over og at jeg har mistet alle minner og meg selv. Skal begynne på skolen igjen til høsten og håper det går bra og at jeg kan bygge en bedre framtid og ha en god tid å se fram til. Etter alt jeg har gjort så føler jeg at jeg ikke lykkes med noe eller passer inn noe sted. Jeg vil bare ikke ha et sånt liv. Sliter psykisk og er heller ikke i jobb, lei økonomi osv. 

Anonymkode: 4a22c...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...