Gå til innhold

Det blir så dumt - ang. reklamer på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visstnok har Google, Kvinneguiden og alle mulige andre så kjempefine og smarte algoritmer for å selge annonseplass. 

Det blir bare så utrolig gjennomsiktig og tåpelig. Jeg ser selvsagt rett igjennom det. 

Nå har jeg skrevet i en tråd her som handler om rot i en leilighet. Og hva skjer? Alle annonsene jeg ser handler om å unngå rot ved å kjøpe et eller annet oppbevaringssystem. Dette er selvsagt ikke eneste gangen det skjer. Det skjer daglig. Skriver jeg om babygreier så får jeg slike annonser opp. Jeg skrev i en tråd ang noe juridisk, hva skjer? Alle annonser er fra advokatfirmaer. 

Det som er utrolig teit er at algoritmene deres er så dårlige at de skjønner ikke sammenhengen. Jeg  kan skrive noe om det, men om et menneske hadde lest det så hadde det skjønt at slike produkter ikke er for meg. 

En gang googlet jeg ang noen babyprodukter og gikk inn og kjøpte det jeg skulle ha. Likevel får jeg helt overdrevent mange annonser på akkurat det produktet. Som jeg ikke er interessert i, fordi jeg har jo kjøpt det. 

Måten de holder på er så utrolig teit. Og så enkelt å se igjennom. Jeg klikker aldri på annonser som åpenbart er innrettet på meg, basert på min nettaktivitet. Skal de fortsette med dette så må de finne et bedre system altså! 

Hjertesukk... hva mener dere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har neppe skjønt det. Algoritmene sørger for at du nettopp får reklame for det du er inne og ser på. Nettopp derfor.

Det er ikke meningen at det skal være "teit", men gjenspeile det du er inne på.

Anonymkode: 0b342...1d6

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har neppe skjønt det. Algoritmene sørger for at du nettopp får reklame for det du er inne og ser på. Nettopp derfor.

Det er ikke meningen at det skal være "teit", men gjenspeile det du er inne på.

Ja jeg forstår jo det. Men om jeg gir råd til noen ang deres problem f eks her på Kvinneguiden, så betyr jo ikke det at JEG har behov for tåteflasker, barnevogn, garderober eller juridiske tjenester. 

Nei jeg har ikke misforstått. Og de selger ingenting til meg ved dette. Men det tror de vel at de skal. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja jeg forstår jo det. Men om jeg gir råd til noen ang deres problem f eks her på Kvinneguiden, så betyr jo ikke det at JEG har behov for tåteflasker, barnevogn, garderober eller juridiske tjenester. 

Nei jeg har ikke misforstått. Og de selger ingenting til meg ved dette. Men det tror de vel at de skal. 

Neivel.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel.

De algoritmene kunne vært mye smartere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

De algoritmene kunne vært mye smartere. 

Ok.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...