Gå til innhold

Smarte kjøkkenløsninger?

Elefantenirommet

Anbefalte innlegg

Skal snart igang med å pusse opp et relativt lite kjøkken. Siden jeg nå har luksusen det er å velge meg et helt nytt kjøkken, har jeg lyst til å gjøre det så fint og smart som mulig. Finne gode løsninger. 

I den forbindelse spør jeg deg: Hvilke kjøkkenløsninger som du har er du spesielt fornøyd med? 

Har du noen fiffige løsninger du er glad for er på ditt kjøkken?

Og en ting til: Vinskap, er det verdt å sette av plass til det? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde sett meg lei på skap, blir bare kaos for meg. Så i de to siste kjøkkene jeg har pusset opp har jeg gått for skuffer i benkene, og har skuffer også i høyskapet. Vitrineskap har jeg bare som overskap ved en en av benkene, men du tenkt kanskje på som høyskap?

Anonymkode: 95dfe...67f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har veldig lite kjøkken og ikke er sykt opptatt av vin hadde jeg droppet vinskap. Når du skal selge en gang så er det for meg mer interessant med god skapplass enn et vinskap.

Jeg er fornøyd med kjøkkenøya mi, vet ikke om du har plass til det.

Har også skap over benkene som åpnes på en lur måte, du dytter dem bare opp, og så er den i to deler som gjør at den bretter seg sammen når du dytter den opp, og vipps ingen kan slå hodet i den. Ikea har sånn du dytter rett opp men den bretter seg ikke så du kan slå folk i hodet med den mens den går opp. 

Ellers betalte jeg litt ekstra for å få vasken skikkelig nedfelt slik at jeg kan bruke kluten og få smulene rett ned i vasken.

Og vasken er stor, sånn at jeg får plass til et stekebrett flatt for å kunne vaske det.

Anonymkode: 801a6...0dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sett meg lei på skap, blir bare kaos for meg. Så i de to siste kjøkkene jeg har pusset opp har jeg gått for skuffer i benkene, og har skuffer også i høyskapet. Vitrineskap har jeg bare som overskap ved en en av benkene, men du tenkt kanskje på som høyskap?

Ja, det med skuffet istedenfor skap er kanskje digg. Men blir det litt mindre plass i skuffer, eller? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer vinskap. Ikke vitrine. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har veldig lite kjøkken og ikke er sykt opptatt av vin hadde jeg droppet vinskap. Når du skal selge en gang så er det for meg mer interessant med god skapplass enn et vinskap.

Jeg er fornøyd med kjøkkenøya mi, vet ikke om du har plass til det.

Har også skap over benkene som åpnes på en lur måte, du dytter dem bare opp, og så er den i to deler som gjør at den bretter seg sammen når du dytter den opp, og vipps ingen kan slå hodet i den. Ikea har sånn du dytter rett opp men den bretter seg ikke så du kan slå folk i hodet med den mens den går opp. 

Ellers betalte jeg litt ekstra for å få vasken skikkelig nedfelt slik at jeg kan bruke kluten og få smulene rett ned i vasken.

Og vasken er stor, sånn at jeg får plass til et stekebrett flatt for å kunne vaske det.

Anonymkode: 801a6...0dc

Takk for tips. Det med vasken var lurt. Skal gå for et IKEA-kjøkken. Får man felt det helt ned der eller må jeg da kjøpe vasken et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørs hvor stort kjøkken du har. Sørg for uttrekkbare hjørneskap (innmaten). Utrolig digg å ikke ligge på kne for å få ut det som ligger bakerst i skapet. Vi har vinskap, blir som et 30-skap i benkehøyde. Vi har ikke, og skal ikke ha barn, så vi setter pris på god vin mer enn plass til tåteflasker. 😄 Selv om du skal ha ikeakkøkken kan du kjøpe benkeplate andre steder. Vi har steinplate og elsker det. Tror du får det hos f.eks Maxbo eller Byggmakker og lignende steder. Støtter også skuffer istedet for skap. Mer lettvint, og får tak i det som er innerst uten å dra ut alt. Kjøp armatur som kan tas av og spyle kasseroller o.l uten å stikke alt under springen.

Anonymkode: 13f7d...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Elefantenirommet skrev:

Ja, det med skuffet istedenfor skap er kanskje digg. Men blir det litt mindre plass i skuffer, eller? 🤔

Nei, jeg synes ikke det. Jeg har brukt flere sånne som på bildet til forskjellige matvarer 

IMG_6410.JP2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...