amlje Skrevet 16. juni 2019 #21 Del Skrevet 16. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager avsporing, men hvordan finner dere ut at ting ikke er som det skal? Fordi dere har mistet før, så sjekker de etter det? Jeg er i uke 22 nå, og den eneste undersøkelsen jeg har var en blodprøve hos fastlege i uke 15, og så UL i uke 18. Burde jeg gått til en gynekolog eller noe for å vite at alt er som det skal? Anonymkode: cfeb1...fc4 For min del mistet jeg nesten uke 22, hadde da på dagen bare litt slimblandet blod ( meget lite), bare når jeg tørka meg. Etterhvert økte det litt, men ikke mye. Fikk lov å komme på sykehuset, og da hadde jeg over 2 cm åpning uten at jeg merka noe overhode. Babyen levde, men de så åpningen og at en del av fosterposen eller vannblæren kalte de det vel stod ut. Ingen infeksjon, alle blodprøver og vaginal dyrkning, urindyrkning var negativ. Fikk etterhvert rier og de måtte ta vannet, med den historien og livmorhals målt til 2.5 cm føler de seg sikker på diagnosen. Men det er desverre slik den settes ( altså med at man mister sent, og ingen annen sikker grunn), for dette er ikke vanlig, det er svært sjeldent og derfor ikke en del av standard oppfølging. Skriver ikke dette for å skremme deg, men det er meget sjeldent og en grunn til at ingen har nevnt det til deg er nok derfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #22 Del Skrevet 17. juni 2019 Takk for svar, alle. Synes oppfølgingen man får (hvertfall her i Oslo med sprengt kapasitet på helsestasjon) er så begrenset. Alt jeg vet har jeg funnet ut av selv, så kjekt med forum hvor man kan lære litt Anonymkode: cfeb1...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøvemamma Skrevet 13. februar 2021 #23 Del Skrevet 13. februar 2021 amlje skrev (På 15.6.2019 den 15.00): Hei, jeg har ingen erfaring enda, men skal få lagt inn en til uka. Har fått masse god informasjon fra legen min, men finner mye trøst, håp og motivasjon på babycenter.com søk på cerclage, gå inn på community, der er forum for de med cerclage etc. Når jeg gruer og sliter med å holde håpet oppe så går jeg dit og leser. Kan jeg spørre om hvordan dette gikk for deg? Og hvordan det var å ha Cerclage? Skal få lagt om to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #24 Del Skrevet 13. februar 2021 Prøvemamma skrev (8 timer siden): Kan jeg spørre om hvordan dette gikk for deg? Og hvordan det var å ha Cerclage? Skal få lagt om to uker. Hei. Det gikk fint å få lagt cerclagen, hadde fine målinger, men i uke 20 begynte livmorhalsen å åpne seg ovenfra, og var da bare 0.7 mm og cerclagen som holdt babyen på plass. Jeg fikk da forsøke strengt sengeleie, og holdt da sengen på sykehus i 14 uker. Dro hjem når jeg var 34 uker og baby kom i uke 38, når jeg gikk ut av sengeleie var livmorhalsen blitt 1.5 cm, så jeg har en veldig dynamisk livmorhals. Skriver ikke for å skremme deg, men jeg er overbevist om at uten den cerclagen hadde vi nok mistet igjen. Anonymkode: 811ed...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøvemamma Skrevet 7. april 2021 #25 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 19.13): Hei. Det gikk fint å få lagt cerclagen, hadde fine målinger, men i uke 20 begynte livmorhalsen å åpne seg ovenfra, og var da bare 0.7 mm og cerclagen som holdt babyen på plass. Jeg fikk da forsøke strengt sengeleie, og holdt da sengen på sykehus i 14 uker. Dro hjem når jeg var 34 uker og baby kom i uke 38, når jeg gikk ut av sengeleie var livmorhalsen blitt 1.5 cm, så jeg har en veldig dynamisk livmorhals. Skriver ikke for å skremme deg, men jeg er overbevist om at uten den cerclagen hadde vi nok mistet igjen. Anonymkode: 811ed...ddf Takk for svar! Det er fint å høre at det gikk bra, selv om det var en lang vei dit. Jeg fikk tvillinger i uke 24 sist (uten Cerclage eller vissthet om at det var noe galt), så håper at cerclagen vil gjøre nytte for meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå