Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 52.000 og kr 3.000 i skattepenger til gode.

Det blir en god måned😊

Anonymkode: a9e70...d92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

40 000,- for halv vanlig jobb og null skatt for «lønnen» fra statskassen. Så totalt nærmere 60 000,- Vanlig lønn og «lønn» under selve ferien. Resten av året skal leves godt :)

Anonymkode: 779b1...974

AnonymBruker
Skrevet

40 tusen, og 10 tusen i skatt.

Anonymkode: 46868...03d

Skrevet

Jeg får 12,5% av siste års feriepengegrunnlag.  I år som i fjor og et antall år før der igjen. 

Lønn og (tilbakebetalte) skattepenger er ikke feriepenger.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

ca 83 000 i feriepenger i år.

Anonymkode: 47754...ba2

AnonymBruker
Skrevet

0. 
Men det gjør ingenting. Jeg er voksen og trenger ikke pappa Stat til å fortelle meg at nå må du huske på å spare opp penger til ferien. Det klarer jeg helt fint selv. 

Anonymkode: 3617b...53f

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

0. 
Men det gjør ingenting. Jeg er voksen og trenger ikke pappa Stat til å fortelle meg at nå må du huske på å spare opp penger til ferien. Det klarer jeg helt fint selv. 

Copy past fra skattepengetråden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Copy past fra skattepengetråden. 

Trenger tydelig vis noen til å tenke for seg. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

0. 

Uten jobb blir det jo heller ikke feriepenger. Ei heller når pappa stat er den som sørger for ditt livsopphold. 

AnonymBruker
Skrevet

10 000 pga foreldrepenger fra nav. Så jeg har spart opp en normal månedslønn i tillegg (strategisk lite lurt å bytte jobb man ikke rekker å starte i pga prematur fødsel)

Men men. Det var jeg forberedt på. Det jeg hadde glemt var at jeg går i minus siden jobben trekker 5 uker ferie, som er mer enn en vanlig månedslønn. Så jeg går 7000 i minus neste måned. Det er litt kjipere 😜 så skattepengene går til å tette det gapet. 

Anonymkode: d3178...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er uføretrygdet, får jeg ikke "feriepenger". Men junimåned er trekkfri for skatt, NAV har ordnet det sånn, så da får alle uføretrygdede litt ekstra i juni, de også.

Ca 8500,- skattefrie kroner ekstra i juni på meg. De går ikke til ferie, men til sparing.

Anonymkode: 09e64...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg heller hatt mer utbetalt gjennom året og null lønn når jeg har ferie, men forstår at dette ikke er gjennomførbart for de fleste, når man ser på luksusfellen og forståelsen av økonomi folk flest har (ref skattetrådene som er på kg).

Anonymkode: 2738f...a7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

0. Får ikke det på dagpenger. Fått fast jobb da men. Juni blir en kjip mnd.

Anonymkode: 2976f...8ba

Skrevet

Merkelig tråd. Hvorfor lurer ts på dette? Er man genuint opptatt av hva andre får (i så fall hvorfor?) Eller er det for å få fortelle selv? Dele glede eller skryte. 

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg er uføretrygdet, får jeg ikke "feriepenger". Men junimåned er trekkfri for skatt, NAV har ordnet det sånn, så da får alle uføretrygdede litt ekstra i juni, de også.

Ca 8500,- skattefrie kroner ekstra i juni på meg. De går ikke til ferie, men til sparing.

Anonymkode: 09e64...0ee

Alle er i utgangspunktet fritatt for forskuddstrekk av skatt i juni.  Dog gjelder det bare grunnlønn og ikke variable tillegg som for eksempel ubekvem, overtid og gjenkjøp av mertid.  De variable trekkene skal det trekkes forskuddsskatt av.

MEN det er ikke slik at de pengene som utbetales er skattefrie.  De ender opp i det store regnestykket når skatten skal beregnes.

Skrevet

Ca 53 + 37 tilbake på skatten.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, SemperFi skrev:

Ca 53 + 37 tilbake på skatten.

Hvorfor har du betalt så mye for mye i skatt?

AnonymBruker
Skrevet

48+13 og 37 tilbake på skatten 

Anonymkode: 78f84...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...