AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 Hei! Jeg synes det er så spennende å høre om ulike erfaringer med ulike raser og ville derfor lage en tråd der vi kan beskrive hundene vi har hatt, og hva vi ønsker oss. Skriv gjerne litt om rasen du hadde, kanskje litt om fordeler og ulemper, og når det gjelder hva du ønsker deg så skriv gjerne hvorfor Selv har jeg hatt Berner Sennen - den ble kun 4 år. Utrolig flott rase utseendemessig og lynne etter min erfaring. Men mye helseplager Synes også det var litt mer utfordringer med å ha en så stor hund enn jeg tok høyde for da jeg fikk den. Plassmessig, det å håndtere alle passeringssituasjoner osv.. Har lenge ønsket meg Leonberger, men fordi jeg fikk den erfaringen jeg gjorde med stor hund så tror jeg at jeg gjerne går ned en størrelse ved neste kjøp. Anonymkode: 79721...a9e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Har hatt Golden retriever og portugisisk vannhund. Ønsker meg golden, vannhund, flat, corgi cardigan og whippet. 😍 Anonymkode: 4c214...703
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Jeg har ikke hatt hund selv, men da jeg var barn hadde foreldrene mine Shetland Sheepdog og Cavalier King Charles spaniel. Selv har jeg alltid ønsket meg Border Collie, men det får bare være med ønske
Pal Fungi Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Hadde fransk bulldog en liten periode sammen med eks'en, men foretrekker katter jeg da 🐈
Kvartz Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 Har labrador. Neste hund blir av mindre rase Toller, Dansksvensk gårdshund, engelsk cocker spaniel, langhåret dachs eller lagotto. Berner sennen var hunden jeg ønsket meg, men da jeg begynte å lese om helsen til rasen gikk jeg bort fra den.
Julie Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 Vorster og pointer. Begge rasene liker og har behov for å få brukt seg fysisk. Pointeren er en løpsmaskin! Mange gode minner fra fartsfylte sykkelturer og fjellturer med kløv med begge rasene. Ellers er begge rasene kjælen og glad i nærkontakt, i særdeleshet pointeren som omtrent kan kløs hull på. Mtp fysikk så sliter pointeren med dårlig pelsstatus med de konsekvenser det har. Begge er ukompliserte i omgang med andre hunder og mennesker. Mange spennende raser der ute. Har veldig sansen for Boxer, men er betenkt over helsestatusen til rasen samt har lest litt om samkjønnsaggresjon. Vil ha en rase som tåler og trives med å få brukt seg. Har også sett litt på retrieverrasene.
FriCol Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 Welsh corgi cardigan og border collie. Kunne egentlig tenke meg jaktgolden og kelpie også 🙂
Gjest B_K_W Skrevet 17. juni 2019 #9 Skrevet 17. juni 2019 Har hatt bull terrier og har nå en staffordshire bull terrier. Fine hunder begge to, men begge hadde/har mye allergier og div helseplager. Staffen er jeg så fornøyd med gemyttmessig at jeg vurderer en til når denne er borte og krysse fingrene for at det blir en frisk en Ellers har jeg kikket litt på greyhound.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #10 Skrevet 18. juni 2019 Har eurasier og toller. Ønsker meg en utstillingshund, men usikker på hvilken. Driver med en del sporter med tolleren og noe med eurasieren, men jeg er veldig interessert i utstilling, og siden de vi har er sånn midt-på-treet i den sammenheng hadde det vært gøy. Helst da en som også kan gå AG! Anonymkode: 46a07...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå