monja Skrevet 1. mai 2005 #1 Del Skrevet 1. mai 2005 Er det sånn at man må ha barnet i de barnehagene som ligger nærmest skolen barnet skal begynne på det siste året før skolestart? Hørte noen nevnte at det har blitt sånn nå, men er ikke sikker. Andre som vet noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. mai 2005 #2 Del Skrevet 1. mai 2005 I barnehagen til eldstemann var det 5 barn som skulle begynne på skolen: Min sønn og tre andre på skolen som var nabobygget til barnehagen. Sistemann 10 minutter med bil unna. Det har gått bra med alle 5. I disse tider med kø på barnehageplass er det nok vanskelig at alle barn får gå i den barnehagen som er nærmest. Dessuten kan det jo være lettere for foreldrene å ha barnehageplass nær jobb for å korte ned tiden i barnehagen. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. mai 2005 #3 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis du med må mener MÅ så er det helt feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrs williams Skrevet 1. mai 2005 #4 Del Skrevet 1. mai 2005 Nei det er ikke slik at de må gå på bhg. dom ligger nermest skolen de skal begynne på. Men det er mange som helst vil at de skal det, slik at de kjenner noen når de skal begynne på skolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mai 2005 Med må så mener jeg MÅ ja. Svigermor var her nettopp og en av hennes venninner er barnehageassistent. Hun mente det er blitt sånn at barna MÅ gå i en barnehage som ligger nærme den skolen de skal begynne på fordi at de skal bli kjent med andre som skal på samme skolen. Vi bor på ei øy, og i klassen til sønnen min (om ingen flytter fra eller til eller annet skulle hende) blir det 12 unger. Vi har allerede møtt alle og vi kjenner alle foreldre. Men vi har en barnehage her og den åpner etter at vi har begynt på jobb. Derfor søkte vi plass i bhg inne i byen og fikk plass der. Det sto i brevet at vi hadde plassen fram til sommeren det året han begynner på skolen og da syntes jeg bare det var litt merkelig at hun sa at de MÅTTE gå i en barnehage nærme skolen sin. Men om det ikke er sånn er det jo greit. Kanskje en praksis akkurat den barnehagen har med 5 åringer, ikke vet jeg. Tusen takk for svar alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. mai 2005 #6 Del Skrevet 1. mai 2005 Det finnes bare en instans i verden som kan tvinge deg til å sende barnet ditt i barnehagen, og det er barnevernet. Dersom du ikke har noe usnakket med dem, kan du velge det helt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 1. mai 2005 #7 Del Skrevet 1. mai 2005 det er vel bare det at mange ønsker, vil, mener etc at det beste for barnet er å gå i den barnehagen som er nærmest skolen de skal begynne på.pga av at da blir de kjent med de andre barna også. men det er ingen tvang.. kusina mi er lærer i 1 klasse og hun sier at de barna som har gått i en annen barnehagen enn den som er nærmest skolen kommer like bra inn i gjengen som de andre,,, (er jo tross alt ikke alle barn som går i barnehage heller da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå