Gå til innhold

Hun sparer nesten to tredjedeler av månedslønnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.pengesnakk.no/2019/01/13/jeg-skal-spare-350-000-kroner-i-2019/

Lise (32) fra Tønsberg har en sønn i barnehagen, og de samme utgiftene som en gjennomsnittlig norsk familie. Likevel sparer hun nesten to tredjedeler av månedslønnen. Hun vil ha mulighet til å gå av med pensjon når hun blir 40.

Blir det noe liv avslikt? Andre som klarer å spare like mye?

Anonymkode: 4e773...25a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jrg mye lavere lønn enn henne, men jeg sparer ca 100.000 hvert år. Har utbetalt mellom 19.000-22.000 hver måned. 

Anonymkode: 30d38...287

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer 1/3, men jeg har høyere utgifter enn henne. Hun hadde jo meget god timing med boligmarkedet - det har ikke jeg hatt. Blir gjeldfri om ca 7 år, sparer samtidig litt.

Anonymkode: abd3c...a7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå har jrg mye lavere lønn enn henne, men jeg sparer ca 100.000 hvert år. Har utbetalt mellom 19.000-22.000 hver måned. 

hvordan i all verden klarer du spare 100 000 pr år om du har ca 20 000 pr mnd? betaler du ikke husleie, da?

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

jeg syns hun har tatt et godt valg. men, tipper hun er litt introvert, og ikke får så mye ut av å gå på fester, på byen og mye store sammenkomster - for det er jo der storesummer blir svidd bort i 20-årene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan i all verden klarer du spare 100 000 pr år om du har ca 20 000 pr mnd? betaler du ikke husleie, da?

Betaler 1500,- til 2000,- pluss halv strømregning, da mannen eier huset og jeg ikke har ljøpt meg inn. Vi deler mat utgifter på to, har ikke bil og spiser ofte reste middager jeg tar med hjem fra jobb. Kjøper sjeldent ting og tang da vi lever veldig minimalistisk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Betaler 1500,- til 2000,- pluss halv strømregning, da mannen eier huset og jeg ikke har ljøpt meg inn.

Er det spesielt smart da?

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Er det spesielt smart da?

Tenker du jeg burde bo gratis kanskje?? Er jo en del avgifter som må betales. Jeg hadde hatt mye mindre å spare på leiemarkedet. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker du jeg burde bo gratis kanskje??

Jeg tenker det hadde vært smartere å investere pengene i boligen du bor i.

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du jeg burde bo gratis kanskje?? Er jo en del avgifter som må betales. Jeg hadde hatt mye mindre å spare på leiemarkedet. 

håper du sparer smart!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg blir å kjøpe meg inn i huset. Har bare ikke kommet så lagt enda 👍 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Muligens ikke. En trenger heller ikke være gribb all the way.

Anonymkode: b9a4a...d47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snilt av deg å hjelpe mannen med å betale huslånet hans ♡

Anonymkode: ba1b8...108

Vi har ganske mye i kommunale avgifter hvert år. Itillegg er det endel vedlikehold å ha hys. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hadde mannen hatt bokollektiv ville han tjent 16.000 i måneden. Så de 2000,  jeg betaler er ingenting. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig sammenligning.

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg syns hun har tatt et godt valg. men, tipper hun er litt introvert, og ikke får så mye ut av å gå på fester, på byen og mye store sammenkomster - for det er jo der storesummer blir svidd bort i 20-årene. 

Utrolig usaklig kommentar. Det handler vel mer om prioriteringer enn noe annet!

Anonymkode: 81b23...2c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig usaklig kommentar. Det handler vel mer om prioriteringer enn noe annet!

Anonymkode: 81b23...2c3

det var ikke ment usaklig, men basert ut i fra hvordan jeg selv var, og de jeg kjente i 20-årene, så var det på fyll, fest og på-byen-turer pengene ble svidd av. hun kan jo ikke ha gjort så mye sånt. har du hørt på podcasten hennes, eller lest bloggen? får du inntrykk av henne som en hæla-i-taket og tenna i veggen dame? jeg konstanterte mine observasjoner, dømmer henne ikke. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var ikke ment usaklig, men basert ut i fra hvordan jeg selv var, og de jeg kjente i 20-årene, så var det på fyll, fest og på-byen-turer pengene ble svidd av. hun kan jo ikke ha gjort så mye sånt. har du hørt på podcasten hennes, eller lest bloggen? får du inntrykk av henne som en hæla-i-taket og tenna i veggen dame? jeg konstanterte mine observasjoner, dømmer henne ikke. 

Så hvis man ikke er en A4-nordmann som ser på fylla som livets høydepunkt så har man liksom ikke noe grunn til å glede seg over andre ting? Nordmenn er søppel. Enkelt og greit. Tidenes mest tragiske, stusselige, konforme og idiotiske folkeslag. 

Anonymkode: 1dffc...17d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man ikke er en A4-nordmann som ser på fylla som livets høydepunkt så har man liksom ikke noe grunn til å glede seg over andre ting? Nordmenn er søppel. Enkelt og greit. Tidenes mest tragiske, stusselige, konforme og idiotiske folkeslag. 

Må bare si det er du som fremstår som usaklig her. 

Anonymkode: c4863...3b7

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rasistisk

Anonymkode: e4b4a...6c6

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...