AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 Det har blitt slutt og pga vanskelig økonomisk situasjon må vi bo sammen en stund..... Men det ser ut som det går dårlig...... Selv om vi trodde det skulle gå veldig bra..... Så hvordan i helvete flytte fra hverandre. Har ingen vi kan flytte til midlertidig heller.... Jeg er ufør, han er i avklaring med minstesats på trygden sin. Vi har begge betalingsanmerkninger, ingen oppsparte midler og vi har barn. Vi leier..... Hvordan søren skal man klare å løse dette? Så anspent situasjonen er akkurat nå, så er det på nippet til at jeg blir suicidal.....og det løser igrunn ingenting..... Anonymkode: 21cef...6c4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #2 Skrevet 14. juni 2019 hvorfor er dere på trygd? hvorfor fikk dere barn? Hvorfor ble dere sammen og hvorfor fungerer det ikke? Anonymkode: 90bf1...58f 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #3 Skrevet 14. juni 2019 Som man reder ligger man..... Anonymkode: 86829...f7e 4
gretchenlowell Skrevet 14. juni 2019 #4 Skrevet 14. juni 2019 Herre så mye fordommer her. Ta kontakt med nav på mandag, forklar situasjonen og spør om de kan ha forslag til løsning, eksempel kommunal bolig eller lignende. Trist situasjon, men for barn(et/a) er det en drittsituasjon som absolutt ikke blir bedre av anspentheten dere i mellom. Lykke til. 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #5 Skrevet 14. juni 2019 For ei smørje dere har endt opp i Anonymkode: ad348...72d 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #6 Skrevet 14. juni 2019 Dere ringer fvk Anonymkode: 244aa...f75 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #7 Skrevet 14. juni 2019 Så forferdelig situasjon dere har havnet i! Det går ikke å fikse forholdet da? Familievernkontoret? Alle skal få en plass å bo. Er dere gift? Nav vil nok hjelpe med en plass å bo. Bostøtte får du av husbanken når du flytter ut alene. Det er veldig enkelt å søke om bostøtte. Gå inn på husbanken.no Sender klem ❤️ Anonymkode: e7f59...666 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #8 Skrevet 14. juni 2019 Vi har vært i parterapi på familievernkontoret allerede..... Ikke hjulpet oss..... Vi har prøvd å få ting til å funke i flere år, dette var andre runden med parterapi..... Til slutt anbefalte behandleren min å avslutte forholdet pga at kroppen min ikke takler mer ....... Takk til dere som er fordømmende.... Det hjalp masse i en situasjon der jeg heller har lyst til å avslutte alt, enn å fortsette slik ting er i livet nå. Topp jobb med å tråkke ekstra grundig på noen som allerede ligger nede..... Tipper dere følte dere bra når dere skrev.... Til dere andre, ja nav skal oppsøkes over helgen, men dessverre ikke den beste kommunen å få hjelp i...... Anonymkode: 21cef...6c4 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #9 Skrevet 14. juni 2019 Okei så bra dere har prøvd hvertfall! Det skal dere ha skryt for! Ikke mange som jobber like hardt for forholdet som dere har gjort. Det må jeg si. Om dere er gift er det viktig at dere får tatt ut separasjon så fort som mulig. Ring NAV om nav i kommunen ikke er så bra. Ring nav helt til du møter en som er grei å snakke med, hjelper deg og forklarer ting til deg på en enkel måte. Det tipset fikk jeg og det hjalp meg utrolig mye. Bare si hadet om du møter på en vanskelig en når du ringer nav. Man møter på forskjellige nesten hver gang man ringer. Da kan du først ringe nav på forhånd og de sier hva du kan gjøre og hva hjelp du har rett på. Ta med deg dette til nav i kommunen. For da vet du allerede hva du har rett på og de kan ikke si i mot deg. Finn en leilighet og gå til husbanken.no og se hvor mye du kan få i bostøtte. Håper dette hjalp litt. Bare fortsett å spørre mer om du lurer på mer. Overse de folkene som skrev lengre oppe for å tråkke deg ned. De aner ikke hvordan du har det. Anonymkode: e7f59...666 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #10 Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvorfor er dere på trygd? hvorfor fikk dere barn? Hvorfor ble dere sammen og hvorfor fungerer det ikke? Anonymkode: 90bf1...58f Vi ble sammen for mange år siden fordi vi var forelsket. Og vi fikk barn sa vi begge var i full jobb, men så ble jeg jaggu veldig syk da jeg var gravid med siste barnet.... Og dessverre var ikke mannen min så heldig heller, han ble også varig syk.... dessverre.... Hvorfor det ikke fungerer er forsåvidt uvesentlig, forholdet fungerer ikke, vi har prøvd lenger enn de fleste for å få det til å fungere. Faktum er at vi kan ikke være sammen lenger selv om vi også er vennlig glade i hverandre..... Men det at vi er så glade i hverandre gjør det vanskelig å bo sammen en periode for å klare utflytting uten hjelp fra noe sted..... Anonymkode: 21cef...6c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #11 Skrevet 14. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei så bra dere har prøvd hvertfall! Det skal dere ha skryt for! Ikke mange som jobber like hardt for forholdet som dere har gjort. Det må jeg si. Om dere er gift er det viktig at dere får tatt ut separasjon så fort som mulig. Ring NAV om nav i kommunen ikke er så bra. Ring nav helt til du møter en som er grei å snakke med, hjelper deg og forklarer ting til deg på en enkel måte. Det tipset fikk jeg og det hjalp meg utrolig mye. Bare si hadet om du møter på en vanskelig en når du ringer nav. Man møter på forskjellige nesten hver gang man ringer. Da kan du først ringe nav på forhånd og de sier hva du kan gjøre og hva hjelp du har rett på. Ta med deg dette til nav i kommunen. For da vet du allerede hva du har rett på og de kan ikke si i mot deg. Finn en leilighet og gå til husbanken.no og se hvor mye du kan få i bostøtte. Håper dette hjalp litt. Bare fortsett å spørre mer om du lurer på mer. Overse de folkene som skrev lengre oppe for å tråkke deg ned. De aner ikke hvordan du har det. Anonymkode: e7f59...666 Takk 🤗 skal gjøre det. Vi har faktisk vært separert før... Og fant litt tilfeldig ut at vi ser ut til å stå som separert fortsatt..... Takk for at du forstår at det er tungt.... Behandleren min var overrasket over hva jeg/vi har holdt ut over såpass tid og hvor mye vi har prøvd..... Og skjønte egentlig ikke hvordan jeg fortsatt sto oppreist.... Anonymkode: 21cef...6c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #12 Skrevet 14. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei så bra dere har prøvd hvertfall! Det skal dere ha skryt for! Ikke mange som jobber like hardt for forholdet som dere har gjort. Det må jeg si. Om dere er gift er det viktig at dere får tatt ut separasjon så fort som mulig. Ring NAV om nav i kommunen ikke er så bra. Ring nav helt til du møter en som er grei å snakke med, hjelper deg og forklarer ting til deg på en enkel måte. Det tipset fikk jeg og det hjalp meg utrolig mye. Bare si hadet om du møter på en vanskelig en når du ringer nav. Man møter på forskjellige nesten hver gang man ringer. Da kan du først ringe nav på forhånd og de sier hva du kan gjøre og hva hjelp du har rett på. Ta med deg dette til nav i kommunen. For da vet du allerede hva du har rett på og de kan ikke si i mot deg. Finn en leilighet og gå til husbanken.no og se hvor mye du kan få i bostøtte. Håper dette hjalp litt. Bare fortsett å spørre mer om du lurer på mer. Overse de folkene som skrev lengre oppe for å tråkke deg ned. De aner ikke hvordan du har det. Anonymkode: e7f59...666 Men det var godt tips om nav... Fordi erfaringen fra nav i kommunen her er som sagt laber når det gjelder dette..... Anonymkode: 21cef...6c4
solmåneogstjerner Skrevet 14. juni 2019 #13 Skrevet 14. juni 2019 Har jo ingenting å si hvorfor de 'er på trygd' eller hvorfor de ble sammen og fikk barn. Det er uansett ikke saken her. Jeg har ikke noen spesiell erfaring med dette, men jeg ville snakket med nav. Man kan få både veiledning og pengestøtte om det er nødvendig. De kan også gi depositumsgaranti/lån osv. Det er ikke slik at man får alt i fanget, men det finnes muligheter. Man kan også ta kontakt med kommunen. Men nav har god oversikt over ting, så vidt jeg har forstått. Får du ikke ordentlige svar, så ringer du senere og får snakke med en annen. En del av dem som jobber der er faktisk dyktige og omsorgsfulle, det vet jeg. Det kommer en løsning! 4
solmåneogstjerner Skrevet 14. juni 2019 #14 Skrevet 14. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det var godt tips om nav... Fordi erfaringen fra nav i kommunen her er som sagt laber når det gjelder dette..... Anonymkode: 21cef...6c4 Ring til nav. Da kommer du ikke til de lokale men til en hovedavdeling som svarer på spørsmål. Får du oppløftende svar, be dem sende deg referat/informasjon. Da gjør de det, og du har dokumentasjon. Har gjort det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #15 Skrevet 15. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk 🤗 skal gjøre det. Vi har faktisk vært separert før... Og fant litt tilfeldig ut at vi ser ut til å stå som separert fortsatt..... Anonymkode: 21cef...6c4 Så dere har vært separert hele tida dere bodde sammen i runde 2? Da blir det kanskje vanskelig å få hjelp i den "nye" situasjonen. Dere kan også få problemer med å bli skilt. Sjekk dette. Anonymkode: 04e9b...859
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #16 Skrevet 15. juni 2019 Lag et budsjett sånn at du får vekk betalingsanmerkningene, da kan du kanskje få depositumslån i banken og større sjanse for å få leid leilighet. NAV-garanti begrenser dessverre antallet som er villige til å leie ut til deg. Jeg bruker You Need A Budget ynab.com for å ha stålkontroll på økonomien. Den er gratis i over en måned og hjelper deg i gang med budsjettering og oversikt over hva du bruker penger på. Anonymkode: 423f6...eea 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #17 Skrevet 15. juni 2019 Stakkars barn... Anonymkode: c0b7f...abb 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #18 Skrevet 15. juni 2019 Dere får bare bite tenna sammen og fortsette å bo sammen inntil dere har klart å spare dere opp en depositums-kontosum, begge to. For det koster å starte et leieforhold, og da trenger dere depositum. Jeg regner med at ingen av dere har råd til å sitte med den nåværende, store familieboligen alene etter bruddet? Du får re opp på sofaen og sove der under denne perioden som separerte, men ikke fraflyttede enda. Det gjorde jeg. Jeg og eksen sov i hvert vårt rom i årevis før skilsmissen ble et faktum. Gikk helt greit. Mye bedre enn å ligge trøkket sammen i samme seng som en man strengt tatt ikke kunne fordra lenger. Får dere litt avstand i hverdagen, så burde dere klare å bo i samme hus inntil dere har spart opp nok til å flytte. Barna deres må regne med å dele rom i fremtiden, for det er vel vanskelig å finne en ny leiebolig med mange nok soverom til en pris du kan takle? Anonymkode: 7c3f8...bc8 2
Gjest FirstNameLastName Skrevet 15. juni 2019 #19 Skrevet 15. juni 2019 Søk om startlån straks separasjon etc er på plass. Med uføretrygd i bunn, og som alenemor blir du prioritert i køen. Lykke til.
Thyra Skrevet 15. juni 2019 #20 Skrevet 15. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Som man reder ligger man..... Anonymkode: 86829...f7e Hva er problemet ditt? 12 timer siden, AnonymBruker skrev: hvorfor er dere på trygd? hvorfor fikk dere barn? Hvorfor ble dere sammen og hvorfor fungerer det ikke? Anonymkode: 90bf1...58f Livet blir ikke alltid som man har trodd. Livet er i stadig endring. Ikke alle samliv fungerer. Ikke alle får beholde helsen. Noen ganger går "alt" galt på en gang. Det du spør om er uansett ikke relevant. Ts er i en vanskelig situasjon nå. Og må forholde seg til det. Hvorfor ting er som det er, er uvesentlig. Ikke alt i livet kan planlegges. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå