Gå til innhold

Tregt nett på kun min telefon. Hvorfor??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen 

Jeg kjøpte en huawei p30 pro litt etter den kom ut. Men jeg merker at wifien er så utrolig treg på bare min telefon. Jeg sliter med å chromecaste Netflix, men ikke youtube og andre streaminger... Nettet er generelt tregt. Jeg gjør kun "trygge ting" som sosiale medier og norske nettsider...den har vært sånn fra dag 1. Prøvde noen triks på tek.no hvordan man skal få raskere nett, men funker ikke. 

Nå bruker jeg mye mobildata, og går tom fort. Jeg betaler mye i mnd allerede, og gidder ikke kjøpe mer data. 

Mannen min har også huawei, men gamlere tlf og Netflixen hans funker supert og han sitter der og surfer på sin høye hest uten å bruke mobildata. 

Uansett, tregt WiFi. På kun min tlf. Hvordan kan det ha seg? :(

Anonymkode: 762e9...378

Skrevet (endret)

Det kan være mange grunner til at det går trege for deg. Det kan være hardware feil -altså selve enheten det er noe galt med, router, programvare, osv.

Jeg anbefaler i første omgang å sjekke om du er koblet til 2.4 GHz WiFi, eller 5 GHz tilkobling. 2.4 GHz har lengre rekkevidde og signalene kommer lette gjennom vegger pga lavere frekvens, mens 5 GHz nettet kan overføre mer data, men "sliter" mellom etasjene og flere vegger. Om dette er problemet, at du er koblet på 5 nettet istedenfor 2.4 og WiFi routeren er låst i et skap, etc, er det bare å koble over til 2.4

Det du kan gjøre er å laste ned Nettfart appen for å sjekke hvilken hastighet du får målt opp med hva mannen din får. 
Skriv tilbake, så skal jeg hjelpe med å finne feilen :)

Endret av SemperFi
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, SemperFi skrev:

Det kan være mange grunner til at det går trege for deg. Det kan være hardware feil -altså selve enheten det er noe galt med, router, programvare, osv.

Jeg anbefaler i første omgang å sjekke om du er koblet til 2.4 GHz WiFi, eller 5 GHz tilkobling. 2.4 GHz har lengre rekkevidde og signalene kommer lette gjennom vegger pga lavere frekvens, mens 5 GHz nettet kan overføre mer data, men "sliter" mellom etasjene og flere vegger. Om dette er problemet, at du er koblet på 5 nettet istedenfor 2.4 og WiFi routeren er låst i et skap, etc, er det bare å koble over til 2.4

Det du kan gjøre er å laste ned Nettfart appen for å sjekke hvilken hastighet du får målt opp med hva mannen din får. 
Skriv tilbake, så skal jeg hjelpe med å finne feilen :)

Tusen takk for svar! Jeg er visst koblet til den 2.4, og lastet ned appen hvor svartid var 8.2, nedlasting 47 Mbit/s og 37 mbit/s opplasting.. Må sjekke hos mannen i morgen:) 

Sikkert noe med telefonen... Alt av elektronikk jeg rører blir dårlig. 

Anonymkode: 762e9...378

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...