AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 Er det noen som har malt utendørs med utendørs maling eller beiset terasse med beis under graviditet? Og om dere i så fall vet/fått vite av fagfolk at det er trygt? Har så mye som skulle vært malt, men tør ikke gå igang før jeg eventuelt har ett "klarsignal" på at det er trygt 😑 Har sendt mail til flere produsenter for flere dager siden, men virker ikke som det er så interessant for dem å svare 🙄 Anonymkode: a4645...fef
Fjollefyr Skrevet 14. juni 2019 #2 Skrevet 14. juni 2019 Det er no go... få noen andre til å male. Løsemidler er ikke å spøke med, og beibisser er mye mere verdt enn alle shabby malingsslitte ting til sammen. O om noen mener du skal male så svarer du bare, doh Jeg har baby i magen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #3 Skrevet 14. juni 2019 https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid Anonymkode: 283a1...10c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #4 Skrevet 14. juni 2019 Neinei, midlene i utendørsmaling/beis er skumle. Anonymkode: a80ad...556
Abrakadabra88 Skrevet 14. juni 2019 #5 Skrevet 14. juni 2019 Jeg malte en vegg i stua og beiset trappa til inngangspartiet før jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg tok set opp med lege på første besøket med henne, og hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg for det, men at jeg burde avstå det senere. Så om du kan avstå det så bør du det. En venninne av meg beiset noen paller ute for noen uker siden, og samboeren hennes er maler. Han hadde skaffet en egen maske som hun brukte men hun beiset.
MVN90 Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 Jeg malte et helt hus utvendig som gravid, spurte legen som mente dette ikke var noe problem siden jeg sto ute og det da er godt ventilert. Gikk helt fint her, men du får spørre jordmor/legen neste gang du er der 👍
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #7 Skrevet 15. juni 2019 Ettersom dette er utendørs (svært godt ventilert) arbeid tror jeg ikke det utgjør store faren. Løsemidlene vil ikke få stor nok konsentrasjon i luften slik som i et lukket rom. Men ville nok forhørt meg med fagkyndig først om du er i tvil ja har malt et rom selv, men det var med vannbasert maling uten de farlige løsemidlene. Anonymkode: a8b1d...96f
Frostrose Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 Jeg kjøpte maling til noen utedørsmøbler, og fikk streng beskjed på å ikke male selv av både hun som blandet fargen og han som satt i kassen (jeg er høygravid)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå