Gå til innhold

Helt flat rumpe, trening hjelper ikke! Hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sliter så sykt mye med selvtilliten, jeg har helt flat rumpe. Jeg har prøvd å trent i mange måneder å mat hjelper heller ikke. Trener knebøy, 2 repetisjoner hver dag med 20 stykk. Noen tips for å få større rumpe? sliter med å få meg kjæreste pga dette.

K20

Anonymkode: d3342...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg et skikkelig treningsprogram som er målrettet mot bygging av setemuskler. Hip thrust, deadlift osv 

• Liker 13
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg sliter så sykt mye med selvtilliten, jeg har helt flat rumpe. Jeg har prøvd å trent i mange måneder å mat hjelper heller ikke. Trener knebøy, 2 repetisjoner hver dag med 20 stykk. Noen tips for å få større rumpe? sliter med å få meg kjæreste pga dette.

K20

Hva mener du med dette?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En ting er i alle fall sikkert, og det er at rumpa di har svært lite å gjøre med hvorvidt du får deg en kjæreste eller ikke.

Jobb heller litt med hodet ditt: lær om  hvordan du kan få bedre selvtillit (og skriftspråk).

Anonymkode: b9e9a...d55

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

K20

Hei kvinne!

Du må lære deg at alle kan ikke trene seg til sprettrumpe, dette er genetisk. Se rundt deg hvor mye forskjellig kroppfasong mennesker har.

Høres ut som du også må jobbe mye det mentale, da dette sliter på selvtilliten din. Om en sprettrumpe er målet ditt i livet bør du snu litt om på fokuset ditt i livet. Flat rumpe er det mange som har, uansett alder.

Du sier du trener knebøy, det er vanskelig for oss å vite hvordan du utfører denne øvelsen. Bruker du smith-maskinen? Eller knebøy med stang, high-bar eller low-bar? Går du ned til 90grader? Eller lavere, kanskje bare kvartbøy. 2reps og 20sett? Hørtes ut som en dårlig metode.

Uansett så holder det fint å trene 3 ganger i uken, skikkelig. Med program du følger som er bygd opp rundt baseøvelser som knebøy, markløft og benkpress. Annet fint alternativ til knebøy er bulgarsk utfall, her må du passe på å ha kneet i ca 90grader. Ikke skyv det fremover.

Jeg har trent styrke i mange år, også konkurrert i styrkeløft tidligere. I dag trener jeg 3 dager i uken, ligger på 8-10 reps og 2 sett pr øvelse. På markløft alltid lave reps for min del, 1-5reps og 5 sett. Har god erfaring med single reps, det liker jeg best der. 

Anonymkode: d8e38...6e2

• Liker 7
Gjest Warrior
Skrevet

Ikke alle får stor rumpe av å trene. Så du må bare bli fornøyd med den rumpa du har. Det er ikke pga rumpa du ikke får deg kjæreste. Det er mer pga selvtilliten, så jobb med den du og for all del, ALDRI få deg falsk rumpe uansett hva folk sier🤢

Tren og hold deg aktiv du, men blir ikke rumpa større så blir den ikke større. Du har ikke genene til det og det må en leve med. Du får i alle fall en trent rumpe. 

AnonymBruker
Skrevet

Liten rumpe er kjempefint det og😊 

Anonymkode: 9c786...82d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor innbiller jenter seg at det kommer an på rumpa om de får kjæreste eller ikke?  Hva er dette for noe tull?  Hva slags kjæreste er det du egentlig vil ha? 😬

Anonymkode: 6d8b5...512

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Klart det går an å få større muskler ved hjelp av trening - rumpa har kroppens største muskler, og det er ingenting som tilsier at noen personer fysisk ikke kan øke muskelmasse i området. 
Det som er viktig er å både variere hva man gjør, og å øke tyngden på det man gjør. Mellom 8-12 reps og 3-4 sett. 2 øvelser på området 2 ganger i uka, også øke vekter, treningsfrekvens etter hvert. Ikke vits å kjøre 20 reps etter hverandre (som jeg regner med var det du mente?) - det trener rumpa sin utholdenhet (hvis det er slitsomt og utfordrende å gjennomføre, hvis ikke har det ingen hensikt), men IKKE størrelsen!

Anonymkode: 33c6f...4b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er rumpa menn er opptatt av men organet på fremsiden..

Anonymkode: 74681...d36

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet
On 6/15/2019 at 2:58 PM, AnonymBruker said:

Liten rumpe er kjempefint det og😊 

Anonymkode: 9c786...82d

Er dette noe som de fleste menn "egentlig" mener? ... 
Ser for meg at iallfall de fleste menn som er aktive selv, foretrekker og hovedsakelig ønsker damer med veltrente flotte rumper... 

Synspunkter?

Anonymkode: 4dc84...f60

Skrevet
På 16.10.2020 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Er dette noe som de fleste menn "egentlig" mener? ... 
Ser for meg at iallfall de fleste menn som er aktive selv, foretrekker og hovedsakelig ønsker damer med veltrente flotte rumper... 

Synspunkter?

Anonymkode: 4dc84...f60

Menn og damer er akkurat like på den måten. Noen er "psykelig" opptatt av utseende, og det i seg selv gjør dem ganske uinteressante for meg. Ser det ikke som noe tap om jeg skulle gå glipp av en av dem 😉  De aller fleste velger partner ut fra helt andre kriterier, og hvis du løfter blikket litt bort fra deg selv og ser rundt deg, så kan du ikke unngå å legge merke til at selv mennesker som ikke er helt strømlinjeformet/ har idealkropp har klart å skaffe seg kjæreste/ ektefelle....

Ps: Jeg regner med at mannen min ser på damer han synes er attraktive, jeg titter i alle fall litt på kjekke menn. Det betyr ikke på noen måte at jeg er misfornøyd med mannen min, jeg har aldri tenkt at han skulle vært mer veltrent el.l.  Det er faktisk helt andre ting som teller 😍

Anonymkode: fc16e...860

• Liker 1
Skrevet

Følg @gljfitnessuk på Instagram. Du trener ikke tungt nok og spiser for lite. Hun spiser nesten 4000 kalorier i døgnet for å bygge kropp. Og det funker, dat ass. 

Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

Hva legger du i at du har prøvd å trene i mange måneder? Det tar tid å bygge muskler så om du har holdt på i 4 mnd og ikke er fornøyd så er ikke det veldig rart. Basert på det du skriver om treningen din " Trener knebøy, 2 repetisjoner hver dag med 20 stykk" så virker det heller ikke som du har særlig høy kvalitet på treningsøktene dine og det kan forklare veldig mye. 

Selv har jeg trent mye tung styrke i form av knebøy (4x4 eller 5x5), utfall, bulgarske utfall, hipthrust og strake markløft og det har gitt gode resultater men det tar jo tid. Du må gi det mer enn noen mnd, og du må trene strukturert samtidig som du faktisk spiser nok til å bygge muskler. 

Også må du selvfølgelig jobbe med selvtilitten din for det er ingen mann som er verdt å holde på som vil droppe deg som kjæreste kun fordi du har flat rumpe. 

Skrevet
På 14.6.2019 den 21.08, AnonymBruker skrev:

K20

Her var det mye å ta tak i...

1. Du kan ikke bygge selvtilliten din på rumpa di. Det er ikke holdbart i lengden.

2. Treningsmengden din er åpenbar ikke nok, så mat vil heller ikke ha noe funksjon. For å bygge muskler skal du ikke ha mange repetisjoner, du skal ha får (6-8) med så tunge vekter du klarer, og gjerne 3-4 sett. Så må du trene mer enn bare knebøy, da f.eks. markløft, strakmark, hip trust, (bulgarske) utfall, leg curl/nordic hamstring, benstrekk osv. Finnes tusenvis av rumpeprogrammer for damer på nett nå.

3. Rumpa di er ikke grunnen til at du ikke får deg kjæreste.

4. Ut i fra hva jeg leser her er du ikke en K20, men en J20. Du trenger å modnes.

Skrevet

Hvorfor må alle ha så svære rumper for tiden? Det er mye finere med små og flate rumper enn svære disserumper.

Anonymkode: adb03...49f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må alle ha så svære rumper for tiden? Det er mye finere med små og flate rumper enn svære disserumper.

Anonymkode: adb03...49f

En stor, trent rumpe disser ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...