Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fagforeningen jeg er med i gir informasjon om snittlønna til bedriftgruppa basert på rapporteringen vi gjør av vår lønn. Jeg ligger 20% under snittet hos oss. 

Tilfeldigvis så jeg lønnsslippen til en kollega. Vedkommende lå bare rett under 10% mindre enn snittet. Vi er jevngamle, jeg startet 6 måneder før han. Jeg har mastergrad, vedkommende har bachelor, men også fagbrev. 

Vi har samme type stilling, tar like mye ansvar og så videre. Jeg forstår ikke helt denne lønnsforskjellen. 

Er det greit å spørre min leder om mer lønn?

Anonymkode: daddb...47e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare spørre, men kreve. Er du kvinne? Kvinner er alt for dårlige på å stille krav og forhandle. Kanskje noe av grunnen til at menn generelt er høyere lønnet enn kvinner. 

Anonymkode: f53c1...629

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har samme problemet her :) 

gikk forferdelig dårlig på forhandlingen siden jeg ikke kunne bruke en kollega sin lønnsslipp og klage. Han tjente 200k mer enn meg som nyansatt og jeg fagansvarlig. Jeg har master og han bachelor. Han sluttet kun etter noen måneder siden han ble headhuntet til bedre betalt jobb. 

Jeg ligger også 25-30% under snittet ifølge econa utifra alder og utdanning. Vet ikke hvordan jeg skal kreve når ledern min mener jeg ikke er underbetalt.....

Anonymkode: 362b3...31c

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg har samme problemet her :) 

gikk forferdelig dårlig på forhandlingen siden jeg ikke kunne bruke en kollega sin lønnsslipp og klage. Han tjente 200k mer enn meg som nyansatt og jeg fagansvarlig. Jeg har master og han bachelor. Han sluttet kun etter noen måneder siden han ble headhuntet til bedre betalt jobb. 

Jeg ligger også 25-30% under snittet ifølge econa utifra alder og utdanning. Vet ikke hvordan jeg skal kreve når ledern min mener jeg ikke er underbetalt.....

Vel hvis han var så ettertraktet så var han antakeligvis veldig dyktig da 

Anonymkode: 3aa54...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja, han er veldig dyktig. Men i salg. Det er ikke hva jeg eller min avdeling jobber med. Synes det er litt merkelig at han kom inn med enn annen lønn bare.  

jeg tjener forresten også minst i avdelingen. 

Lurer på om eneste mulighet er å bytte jobb snart men det er jo trist når jeg egentlig trives veldig godt med kollegaene mine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...