Gå til innhold

Hvor ofte er du hos legen?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes jeg går alt for ofte til legen. Men det er jo reelle grunner til at jeg går der! Det kan være f.eks. mtp prevensjon, det er ikke så lenge siden jeg ble skadet i et bein, så jeg har vært der to ganger i den forbindelse. I løpet av det siste halvåret har jeg vært der fem-seks ganger.

Nå har jeg noe småtteri som jeg skulle vært der for (fjerne en fotvorte og sjekke noen føflekker), men jeg gruer meg nesten for å ringe fordi jeg er redd legen blir irritert eller stempler meg som hypokonder snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst mulig. Selv om jeg ikke er frisk, kvier jeg meg for å gå til legen.

Har vært der en gang på ett år. Og det var fordi jeg MÅTTE ha medisin mot allergi/elveblest som ikke forsvant av seg selv.

Ellers går jeg bare hvis det er mer type urinveisinfeksjoner som ikke går over, eller langtidshoste.

Så jeg tror jeg er hos legen 1-2 ganger i året.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg drar til fastlege omtrent 1 gang i året, og til spesialist for en kronisk sykdom jeg har 2-3 ganger i året. Kvier meg for å dra til lege, det er lite de greier å fikse.

Skrevet

Jeg går veldig sjelden til legen. Kanskje en eller to ganger i året. Derimot går jeg til tannlegen en gang i året og til gynekolog en eller to ganger i året.

Skrevet

En gang i året, for fornyelse av p-pille-resept og så sjekker han blodtrykket, og GU hvert tredje år. Har bare vært til legen én gang utenom dette. Det var rett før jul i fjor, da jeg hadde en liten betennelse på øyet. Ellers har jeg aldri hatt noe som krever legebesøk, og jeg kan virkelig ikke forstå de som sliter seg til legen (når senga hadde vært bedre) for en forkjølelse eller annet smått som legen ikke kan gjøre noe med uansett.

Gjest Gjesta
Skrevet

Går til legen ca. 3 ganger i året, om ikke sjeldnere.

Skrevet

Vanligvis 1-2 ganger i året. Resepter ringer jeg gjerne og bestiller, og henter dem på legekontoret.

Men i det siste halvåret har jeg vært hos legen min 7 (!) ganger pga. sykdom.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ellers har jeg aldri hatt noe som krever legebesøk' date= og jeg kan virkelig ikke forstå de som sliter seg til legen (når senga hadde vært bedre) for en forkjølelse eller annet smått som legen ikke kan gjøre noe med uansett.

Sykemelding er kanskje stikkordet her?

Skrevet

Ja, det er selvsagt. Men jeg tenker nå på de jeg kjenner som går i håp om at legen kan gjøre dem friske.

Skrevet

Jeg gikk til lege på fredag etter at andre maste på meg at jeg måtte gå. Det var første gangen jeg har vært til legen siden 1998.

Gjest Emera
Skrevet

Går vel en-to ganger i året. Burde har tatt GU nå, men det er det verste jeg vet, så jeg utsetter det stadig... Ikke lurt, jeg vet det!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg går til fastlegen hver tredje uke, og spesialist 4 ganger i året... Men dette er fordi jeg har en kronisk sykdom, og må ta blodprøve hver tredje uke for å sjekke at jeg bruker riktig dose med medisiner (spesielt Lithium som jeg nettopp har startet på)...

Skrevet

1-2 ganger i året de siste årene, før det....veldig sjelden. Og ifjor ble det 5-6 besøk hvis vi regner med sykehusinnleggelse og etterkontroller. (Måtte hives på operasjonsbordet pga. en idrettsskade og da ble det noen besøk i etterkant.)

Skrevet

Kun pga p-piller (en gang i året) og i "akutte" situasjoner der jeg må ha sykemelding. Har en svært "aktiv" deltidsjobb der man må ha sykemelding når man har skader...

Gjest ii Eføy
Skrevet

De siste par-tre årene har jeg vært hos legen regelmessig pga oppfølging. Håper jeg snart er ferdig med å fly til legen..Føler meg som en hypokonder hver gang, selv om det er legen som sier jeg må komme tilbake..

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg går så ofte at jeg har lest alle bladene på venteværelse :wink:

Har aldri sett så ofte lege som de siste årene, men det er blandt annet pga for høyt stoffskifte.

Før jeg ble syk så var jeg der kanskje 1-2 ganger i året.

Skrevet

Går minst mulig til legen, men er dessverre nødt til å gå til kontroll en gang i måneden pga. en kronisk sykdom (som jeg heldigvis ikke har noen plager av, er symptomfri fordi jeg blir så godt fulgt opp).

Men til trådstarter: I disse fastlegetider er du faktisk å regne som legens kunde. Se det den veien, du. Og så lenge det ikke er tulleting du kommer med, hvorfor skulle legen tro at du er hypokonder?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg går til lege utrulig mye i løpet av et år. I fjor fikk jeg frikort, også året før og i år har jeg vert hos legen 5 ganger med fastlege, og 2 ganger på sykehuet med lege der.

Gjest meya84
Skrevet

i fjor fikk jeg frikort i midten av februar (!!) slå den :wink:

Men selvfølgelig pga myyyyyye sykdom...utmattelsessyndrom m utredning osv..

Så legeskrekken er nok kvitt for en stund siden ja, nå er det egentlig bare å vane, å aldri noe å grue seg til :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...