Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så sliten av en av mine såkalte  beste venner. Har vært venner i 7 år. I starten hadde hun ikke lappen, så jeg kjørte henne en del rundt, null stress. Egentlig aldri vært noe stress å kjøre henne steder. 

For tre år siden fikk hun lappen og hun har vært hos meg kanskje 4 ganger. Jeg flyttet så 5 mil unna henne, for over 1 år siden. hun har enda ikke vært her fordi hun ikke 'tør' kjøre motorveien hit eller andre iditoiske unnskyldninger. 

Hun er generelt flink til å love bort hjelp eller lignende, men avlyser alltid. Trenger neppe gå i detaljer, regner med de fleste kjenner typen. 

Men idag kjente jeg at jeg har fått så nok. Hun spurte om jeg kunne hente henne på sykehuset etter en behandling som hun egentlig hadde pasientreiser for. Jeg går hjemme med baby og har 4 andre barn. 

Jeg sa at egentlig passet det litt dårlig, og at jeg ikke hadde råd sånn egentlig. Er ji tross alt 8 mil og bommer en vei. Pluss at jeg måtte ha med baby. 

Hun sa at men det var ikke stress. hun kunne betale bensin og bom. Vanligvis hadde jeg aldri tatt betalt men dette var tidlig og jeg måtte vekke babyen og hele dagen ble tøvete. 

1. Hun var over 1t forsinket ut fra behandlingen. 

2. Hun betalte meg hele 150kr. 

Jeg sa at det dekker såvidt bommen, og da vippset hun 70 til. Føler meg kjip, men jeg vekket babyen min, stresset som f, tilbrakte 3t i bil for henne og har hatt en slitsom dag. Føler faktisk at hun burde betalt mer eller bare tatt pasientreiser. er så lei av å gjøre sånt for henne når hun aldri gjør sånt. Hun klager på at vi ikke sees, men kommer aldri på besøk. Er liksom alltid jeg som må dra dit. 

Verste er at det virker som hun ikke mener å være så frekk og ego. Vil egentlig ta det opp med henne, men vet ikke hva jeg skal si? Slutt og bruk meg?

Anonymkode: 55caa...003

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les innlegget ditt en gang til. Sånne venninner som alltid setter seg og sitt foran deg må du bare kutte ut! 

Å ikke skjønne hva en sånn dag innebærer for deg med baby...det sier alt egentlig...

Anonymkode: 1551c...5b5

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les innlegget ditt en gang til. Sånne venninner som alltid setter seg og sitt foran deg må du bare kutte ut! 

Å ikke skjønne hva en sånn dag innebærer for deg med baby...det sier alt egentlig...

Anonymkode: 1551c...5b5

Ja, jeg forstår veldig godt hva du mener og sier. Har ofte tenkt i disse baner selv. Er vanskelig å forklare men hun er snill og svimete. Men føler at denne 'vimsete'greia begynner å bli enn unnskyldning for relativt dårlig oppførsel. 

Ser jo at det fremkommer lite positivt om henne i innlegget, men vi er venner av en grunn. Hun er jo ikke fæl. Men hun har 0 selvinnsikt og etter idag har jeg fått nok. 

Om jeg tar opp dette tror hun sikkert det handler om penger, men det handler om hennes mangel på respekt for andres tid  

• Liker 5
Skrevet

Hun kan umulig ha barn selv?

Du er altfor snill, og hun er hjernedød selvopptatt. Helt utrolig at hun ikke kunne tatt taxi!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ella Ellefantella skrev:

Hun kan umulig ha barn selv?

Du er altfor snill, og hun er hjernedød selvopptatt. Helt utrolig at hun ikke kunne tatt taxi!!!

Joda.. hun har 1 barn. 

Jeg forstår i og for seg selv at hun ikke ønsket pasientreiser hjem, etter behandling med flere stopp m.m. 

Ble bare summen av alt for meg kjenner jeg. Orker ikke mer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke ork mer. Du er altfor snill!

Anonymkode: e897d...24e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei ikke ork mer. Du er altfor snill!

Anonymkode: e897d...24e

Ja jeg orker ikke mer nå. Men vil gjerne si noe til henne. Jeg er jo ikke den første vennen hun i så fall mister pga noe sånt. Men det er jo alltid alle andres feil...

• Liker 1
Skrevet

Her må du sette ned foten og fortelle henne at med 5 barn hvorav én er baby så har du rett og slett ikke tid og mulighet til å hjelpe henne med sånne ting 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg orker ikke mer nå. Men vil gjerne si noe til henne. Jeg er jo ikke den første vennen hun i så fall mister pga noe sånt. Men det er jo alltid alle andres feil...

Aj, er hun en sånn! 

Jeg mistet en sånn venninne med vilje, enda jeg var glad i henne. Det ble jo BARE en vei, hele tiden! Til slutt blir man lei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ella Ellefantella skrev:

Aj, er hun en sånn! 

Jeg mistet en sånn venninne med vilje, enda jeg var glad i henne. Det ble jo BARE en vei, hele tiden! Til slutt blir man lei. 

Er nettopp det.. er alltid henne henne henne. Hun tror selv hun stiller opp for alle andre men... hun gjør ikke det. Hun vil sikkert gjerne være en sånn men klarer bare ikke gjennomføre noe..

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er nettopp det.. er alltid henne henne henne. Hun tror selv hun stiller opp for alle andre men... hun gjør ikke det. Hun vil sikkert gjerne være en sånn men klarer bare ikke gjennomføre noe..

Og når hun ikke har selvinnsikt og alt alltid er andres feil... ja, da mister man folk. Sånn er det bare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Og når hun ikke har selvinnsikt og alt alltid er andres feil... ja, da mister man folk. Sånn er det bare.

Det virkelig dumme her er jo at jeg vet hun er glad i barna mine og meg. Hun har jo feks hatt med det ene barnet mitt på ferier osv, og hun bryr seg genuint. Problemet er at hun bryr seg mest om seg selv, alltid..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virkelig dumme her er jo at jeg vet hun er glad i barna mine og meg. Hun har jo feks hatt med det ene barnet mitt på ferier osv, og hun bryr seg genuint. Problemet er at hun bryr seg mest om seg selv, alltid..

Så ta en skikkelig prat med henne :)

Kanskje er hun mer mottakelig for det enn min gamle venninne ;)

Noen tar jo faktisk ting til seg og lærer av det! Legg det fram så lite angripende som mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Så ta en skikkelig prat med henne :)

Kanskje er hun mer mottakelig for det enn min gamle venninne ;)

Noen tar jo faktisk ting til seg og lærer av det! Legg det fram så lite angripende som mulig.

Har litt dårlig erfaring med å ta opp ting med henne. Hun tenner fort og føler seg alltid beskyldt. Vet liksom ikke hva jeg skal si. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har litt dårlig erfaring med å ta opp ting med henne. Hun tenner fort og føler seg alltid beskyldt. Vet liksom ikke hva jeg skal si. 

Du får vel bare si det som det er, at det var i overkant å spørre deg denne gangen, at det er snodig at hun ikke kunne ta en taxi, istedet for at du måtte kjøre i tre timer med baby. At det var dumt av deg å si ja, og at det var siste gangen. At du håper hun ser det. Jeg skrev ned fakta i flere saker med min venninne, likevel stengte hun helt, kom ikke igjennom. 

Din høres jo lik ut. Så da må du kanskje velge bort hele dama. Evnt prøve å beholde henne, men si nei til alle tjenester. Du kan jo prøve det først, og de hvordan hun reagerer? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

du sier rett ut hvordan det er, hvorfor du ikke gidder ha mer med henne å gjøre...

Anonymkode: d0d16...4f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut for at hun er litte bevisst sine handlinget eller kanskje mest en super egoist. Egoister vill aldri se sine egne feil. Jeg ville droppet henne. Greit at dere var veninner men mye endrer seg med årene.

Anonymkode: 115ef...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert hun er bevist på det selv. Man må bare prate sammen. Fyrer hun løs, da er hun bare en drittsekk😳

Anonymkode: e301e...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du må bli flinkere til å si nei. Hvis du stadig sier ja, og ikke setter noen krav til henne så vil hun prøve seg.

Anonymkode: aa5ad...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, men heller bare satt strengere grenser og blitt flinkere å si nei. Hvis hun spør hvorfor sier du bare «beklager, passer ikke.» 

Anonymkode: 4bd82...9f2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...