AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 jeg er 23 år og født jente. Greia er det at jeg ikke føler meg som noe typisk jente. Eller noen ganger kan jeg føle meg litt som en jente og andre ganger mer som en gutt. Og det er oftest at jeg føler meg mer som en gutt, men jeg vil ikke ta noe hormonbehandlinger eller noe. Det eneste jeg har tenkt på er å fjerne brystene fordi det er mer i veien til nytte, selvom de er veldig små. Og dette forvirrer meg. Jeg tror det hadde vært enklere om jeg følte meg enten eller. Da kunne jeg bare startet behandling. Men nå sitter jeg med så mye spm og jeg klarer ikke åpne meg for familien før jeg har svar på mine egne spm. Jeg vet at de kommer til å stille meg masse spm. Jeg føler meg mye mer komfortabel når jeg går med gutteklær. Jeg går aldri i typiske jenteklær. Jeg pleier å kjøpe klær fra dameavdelingen, som en like så godt en gutt kunne brukt liksom. Da ofte på ungdomsavdelingen. Men nå har jeg sett at det blir mer og mer av de typiske jenteklærna. Jeg er ikke komfortabel med å gå i kjole, sminke eller vesker. Jeg hater det rett og slett. Og er så mye mer komfortabel med det som tilhører gutt. Er det noe navn på dette? Tilhører det innenfor trans? Har noen erfaring med det av deg selv, eller venner eller bekjente? Jeg vet ikke hvordan jeg kan finne ut mer av min identitet alene. jeg synes dette er veldig forrvirende å føle på både jente og gutt, selvom jeg ikke er noe opptatt av de typiske jentetinga. Jeg har lett for å føle en bedre tilhørighet med gutter, enn jenter. Det har vært sånn hele livet, men jeg har hatt andre ting å streve med i ungdomstiden med mobbing osv, så det er nå den siste åre jeg har hatt tid til å tenke og finne ut at jeg er lesbisk og at jeg nå ikke føler meg som noe spesielt kjønn. Det har jo alltid ligget å dvelet noe i meg. Anonymkode: e6674...adc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Dette er ikke uvanlig blant mange lesbiske. Det finnes så sterke stereotypier om kjønn, hva som er "typisk jente" og "typisk gutt". Veldig mange av mine skeive venner kjenner seg ikke igjen i disse stereotypiene. De har hengt med gutta, drevet med sport, aldri likt kjoler og jålerier, eller vært typisk "dååån, der går gutten jeg er forelska i." De har mer personlighet som man forbinder med gutter. De er rett frem, ferdig med en sak når den er oppklart, tar plass/er ikke redd for å stikke seg frem, bryr seg mer om aktiviteter enn snakking/cafe-preiking. Litt sånn. Anonymkode: 1e1b7...8db
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Jeg er heterofil, men såkalt guttejente. Eller androgyn, om du vil. Går alltid i flate sko, aldri kjole eller skjørt. Er sammen med en typisk manne-mann. Bare tenkte nevne det, for å vise deg at kjønn, personlighet, væremåte og utseende finnes i utallige variasjoner. Ikke stress med å finne ut av deg selv. Bare utforsk hvordan du vil være uten å ta noen drastiske avgjørelser i hastverk. Anonymkode: 0048d...79d 3
artigmedsex Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 (endret) Kan hende du skal ta en prat med fastlegen. Jenter med PCOS har i mange tilfeller høyt nivå av testosteron i blodet, og det kan føre til de symptomene du beskriver. Det er også en del forskning på link mellom PCOS og FtM https://www.hysto.net/polycystic-ovarian-syndrome-transmen.htm Endret 15. juni 2019 av artigmedsex
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke uvanlig blant mange lesbiske. Det finnes så sterke stereotypier om kjønn, hva som er "typisk jente" og "typisk gutt". Veldig mange av mine skeive venner kjenner seg ikke igjen i disse stereotypiene. De har hengt med gutta, drevet med sport, aldri likt kjoler og jålerier, eller vært typisk "dååån, der går gutten jeg er forelska i." De har mer personlighet som man forbinder med gutter. De er rett frem, ferdig med en sak når den er oppklart, tar plass/er ikke redd for å stikke seg frem, bryr seg mer om aktiviteter enn snakking/cafe-preiking. Litt sånn. Anonymkode: 1e1b7...8db 😂😂😂 dååån😂😂😂gi en jente litt neglelakk så er hu fornøyd😂stiller ikke tare krava😂et lite tøystykke så smiler hun fra øre til øre, da er verden en fin plass😂😂😂menn er ikke billige i drift derimot, men kult å vær mann da, de har de kuleste tingene😊 Anonymkode: 11aee...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #7 Skrevet 15. juni 2019 Hei! Du er ei jente, enten du er ei «gutte jente», eller ei typisk «jåle jente». Du faller inn i kategorien «gutte jente» som er helt vanlig blandt jenter. Er mange som ikke liker å kle seg i kjoler osv selv om de fortsatt går inn under kategorien normale jenter. Om din seksuelle legning er for det motsatte kjønn eller om du liker samme kjønn får du finne utav etterhvert. Prøv ikke legg så mye vekt på hva som er normalt. Du liker ikke kjoler og jente ting og det er helt greit. Vil ikke si at du er gutt fordeom. Anonymkode: 31157...02f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Du er ei jente, enten du er ei «gutte jente», eller ei typisk «jåle jente». Du faller inn i kategorien «gutte jente» som er helt vanlig blandt jenter. Er mange som ikke liker å kle seg i kjoler osv selv om de fortsatt går inn under kategorien normale jenter. Om din seksuelle legning er for det motsatte kjønn eller om du liker samme kjønn får du finne utav etterhvert. Prøv ikke legg så mye vekt på hva som er normalt. Du liker ikke kjoler og jente ting og det er helt greit. Vil ikke si at du er gutt fordeom. Anonymkode: 31157...02f men greia er jo at jeg føler meg mer som en gutt, jeg vil ikke være jente. Du har kanskje ikke sett serien "født i feil kropp" TS Anonymkode: e6674...adc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #9 Skrevet 15. juni 2019 Du kan jo prøve deg fram med å uttrykke deg hovedsakelig som gutt, og se hvordan du liker det. Kjøp tøy beregnet på gutter/menn, bruk sportsbh som minimerer pupper. Du kan også be de rundt deg bruke en mer maskulin eller androgyn versjon av navnet ditt om du føler for det. Poenget er, lev som føler deg 🙂 Hvis du føler for å bytte tilbake av og til går det jo fint, finner du etterhvert ut at du vil operere deg eller lignende går det også fint. Men bruk litt tid nå framover på et uttrykk du føler deg hjemme i. Du trenger ikke egentlig definere deg som det ene eller andre kjønnet hvis du ikke vil, vær litt blanding hvis det passer best. 80% gutt/20% jente, for eksempel. Etterhvert vil du finne det som gjør deg mest komfortabel mtp klær, navn og eventuelt tilhørende kropp om du ønsker endringer på sikt. Anonymkode: 3c2b5...da7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #10 Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: men greia er jo at jeg føler meg mer som en gutt, jeg vil ikke være jente. Du har kanskje ikke sett serien "født i feil kropp" TS Anonymkode: e6674...adc Jo.. har sett serien. En tragedie om det skal bli opp til hver enkelt bestemme om man er gutt eller jente.. Du er jente, og slik er det. Om du føler deg som en gutt får du starte leve som du er en? Kan hende du bare tror du ønsker være gutt, og bør prøve det over lang tid for å være hundre prosent sikker. Anonymkode: 31157...02f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #11 Skrevet 16. juni 2019 På 15.6.2019 den 11.55, AnonymBruker skrev: Jeg er heterofil, men såkalt guttejente. Eller androgyn, om du vil. Går alltid i flate sko, aldri kjole eller skjørt. Er sammen med en typisk manne-mann. Bare tenkte nevne det, for å vise deg at kjønn, personlighet, væremåte og utseende finnes i utallige variasjoner. Ikke stress med å finne ut av deg selv. Bare utforsk hvordan du vil være uten å ta noen drastiske avgjørelser i hastverk. Anonymkode: 0048d...79d Sånn er jeg også😄 Anonymkode: 22c73...257
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå