AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #441 Del Skrevet 15. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun svart på HI. Det går jo uansett på det samme. Om det er TS som ønsker det eller noen TS kjenner. At uføretrygd ikke er noe å ønske seg. Anonymkode: 87702...123 Personen jeg snakker om ønsker seg dette. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #442 Del Skrevet 15. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen jeg snakker om ønsker seg dette. Anonymkode: 6cd10...6e2 Da vet h*n dessverre ikke hva h*n går til. Vi er jo alle ulike så er sikkert noen som synes det er flott å være ufør, men jeg tror majoriteten synes det motsatte. Annet enn at det gir en viss økonomisk trygghet. Vel, for meg som får minstebeløpet så er det lite å leve på, men. Det er nå en annen sak og neppe personen du snakker om sitt problem. Men det å føle seg så avskåret fra verden. Ikke ha noe fast å møte opp til og føle seg så utenfor. Jeg er syk og har lite nettverk og en jobb vil kunne gi meg mer mening og sosial kontakt. Jeg skal i alle fall jobbe for å komme meg mer på beina så jeg kan jobbe noen prosent. Synes det er vanskelig å forstå at noen virkelig ønsker dette. Anonymkode: 87702...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #443 Del Skrevet 15. juni 2019 Utfordringa her er at arbeidslivet er knalltøft og vil bare ha folk som yter og yter. Helst det lille ekstra år etter år. Arbeidsgivere vil ikkje ha folk som ikkje er ein god ressurs. Verden er kynisk drittsted. Kanskje familien din bryr seg og venner om du er heldig men sjefen din driter i kva du sliter med. Verna bedrifter er stor sett ikkje betre heller. Dumpe plass for masse crazys som ingen veit kva man skal gjera med. NAV greier ikkje finna meningsfulle aktiviteter til folk heller. I utgangspunktet synest eg likevel forslaget har noko for seg. Men vi må tenkja nytt. Det må bli gjort attraktivt å arbeida seg ut av ein vanskelig situasjon. Folk skal ikkje bli straffa for å prøva arbeida ved at det lønner seg å nave framfor å prøva sjølv. Systemet er ute etter å straffa, om det i større grad belønna ville det motivert folk. Og nei eg trur ikkje friske folk ein dag plutselig sette seg ned på røva og bestille uføreyrygd. Du er faen ikkje god i huet om du vil leva som stigmatisert fattiglus resten av livet. Anonymkode: 6e197...1d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 15. juni 2019 #444 Del Skrevet 15. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne brukeren sier ingenting om når dette var. Og denne brukeren er garantert syk. På ekte. Anonymkode: 7e42a...c73 I gruppen Nav spørsmål og Nav hjelpen på Facebook kan man lese om mange som sliter med tilstander som feks. sosial angst som skriver at de måtte avlyse møter med saksbehandler eller oppmøte på avklaringstiltak fordi de grudde seg sånn og ikke fikk sove hele natten. Det gikk også helt greit. Ikke at sosial angst ikke er en reell lidelse altså men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #445 Del Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da vet h*n dessverre ikke hva h*n går til. Vi er jo alle ulike så er sikkert noen som synes det er flott å være ufør, men jeg tror majoriteten synes det motsatte. Annet enn at det gir en viss økonomisk trygghet. Vel, for meg som får minstebeløpet så er det lite å leve på, men. Det er nå en annen sak og neppe personen du snakker om sitt problem. Men det å føle seg så avskåret fra verden. Ikke ha noe fast å møte opp til og føle seg så utenfor. Jeg er syk og har lite nettverk og en jobb vil kunne gi meg mer mening og sosial kontakt. Jeg skal i alle fall jobbe for å komme meg mer på beina så jeg kan jobbe noen prosent. Synes det er vanskelig å forstå at noen virkelig ønsker dette. Anonymkode: 87702...123 Det er dette personen er ute etter. Pga vanskelig jobbsituasjon der h*n bor. Har hatt ok lønn før jobben forsvant. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #446 Del Skrevet 15. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Burde ikke være noe vanskeligere enn å ansette en asylsøker som ikke kan språket, ikke skjønner kulturen og ikke har noen relevant erfaring. Anonymkode: d532c...70f Hvor mange av asylsøkerne er i jobb? Anonymkode: 2faac...dcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #447 Del Skrevet 15. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen jeg snakker om ønsker seg dette. Anonymkode: 6cd10...6e2 Du forteller om en kamerat som ønsker å bedrive kriminalitet, og spør her inne på KG om det er OK?? Har du ikke svaret inni deg?? Anonymkode: 3c286...ea0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #448 Del Skrevet 15. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forteller om en kamerat som ønsker å bedrive kriminalitet, og spør her inne på KG om det er OK?? Har du ikke svaret inni deg?? Anonymkode: 3c286...ea0 Det er alltid greit å høre hva folk mener. Om man tar i betraktning livssituasjon og slikt, vil de fleste kunne danne seg et bilde av dette og gi et svar på hva de syns. Dette er vel nettopp et diskusjonsforum, og jeg har da sett verre ting diskuteres her inne. Jeg har dog aldri sagt at dette er en kamerat. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladius Veritatis Skrevet 15. juni 2019 #449 Del Skrevet 15. juni 2019 Eg les i partiprogrammet til Frp formuleringa: "Ingen under 40 år skal i utgangspunktet ha varig uførestønad, med mindre det er helt åpenbart at de aldri vil kunne delta i arbeidslivet." Kan nokon forklare kva som ligg i uttrykket "helt åpenbart"? Kva diagnosar vil for Frp vere grunn god nok for å få varig uføretrygd under 40år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #450 Del Skrevet 15. juni 2019 Seriøst??? Hva med å heller søke opp de x antall andre trådene her på kg med akkurat samme spørsmål i stedet for å lage nok en hetsetråd Anonymkode: 3781a...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #451 Del Skrevet 15. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst??? Hva med å heller søke opp de x antall andre trådene her på kg med akkurat samme spørsmål i stedet for å lage nok en hetsetråd Anonymkode: 3781a...3a9 Hvordan kan dette oppfattes som en hetsetråd? Anonymkode: 0fc22...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #452 Del Skrevet 15. juni 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dette personen er ute etter. Pga vanskelig jobbsituasjon der h*n bor. Har hatt ok lønn før jobben forsvant. Anonymkode: 6cd10...6e2 Ja, men her har jo personen full mulighet til å jobbe og sikre egen økonomi. For oss som ikke klarer å jobbe så er trygden fra NAV det som redder oss fra å bo på gata eller leve av familien. Ergo økonomisk trygghet. En trygghet/redning din venn ikke trenger fordi han kan jobbe. Det er også veldig hensynsløst mtp oss som er avhengig av trygden fordi jo flere som unødvendig får den ytelsen jo mindre blir det på oss som virkelig trenger det. Anonymkode: 87702...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #453 Del Skrevet 15. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan dette oppfattes som en hetsetråd? Anonymkode: 0fc22...bac Trenger du virkelig forklaring på det??? Anonymkode: 3781a...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #454 Del Skrevet 15. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men her har jo personen full mulighet til å jobbe og sikre egen økonomi. For oss som ikke klarer å jobbe så er trygden fra NAV det som redder oss fra å bo på gata eller leve av familien. Ergo økonomisk trygghet. En trygghet/redning din venn ikke trenger fordi han kan jobbe. Det er også veldig hensynsløst mtp oss som er avhengig av trygden fordi jo flere som unødvendig får den ytelsen jo mindre blir det på oss som virkelig trenger det. Anonymkode: 87702...123 På en måte har du rett. Personen kunne blitt tvunget til å flytte vekk og ta utdannelse for å kunne fortsette i noenlunde samme jobb. Men personen ønsker ikke dette, da h*n vet h*n ikke kommer til å trives med det. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #455 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trenger du virkelig forklaring på det??? Anonymkode: 3781a...3a9 Ja. Å spørre om noen i landet kjenner noen som har fått urettmessig trygd, kan neppe være å hetse de uføre? Anonymkode: 0fc22...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 15. juni 2019 #456 Del Skrevet 15. juni 2019 (endret) Hvorfor er friske folk så opptatt av dem som mottar uføretrygd? Det florer jo her inne med uføretråder. De fleste er rammet av usynlig sykdom, og er vanskelig å se hva vedkommende plages med. Dem er uføre av en grunn, la det ligge. Før du vet ordet av det så er du selv på uføretrygd. Det kan skje den beste, når den minst forventer det. Endret 15. juni 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #457 Del Skrevet 15. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På en måte har du rett. Personen kunne blitt tvunget til å flytte vekk og ta utdannelse for å kunne fortsette i noenlunde samme jobb. Men personen ønsker ikke dette, da h*n vet h*n ikke kommer til å trives med det. Anonymkode: 6cd10...6e2 Jeg skjønner jo at det er en kjip situasjon å være i for personen, men jeg kan ikke se hvordan uføretrygd skal være løsningen. Anonymkode: 87702...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #458 Del Skrevet 15. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Å spørre om noen i landet kjenner noen som har fått urettmessig trygd, kan neppe være å hetse de uføre? Anonymkode: 0fc22...bac Les min fleste svar en gang til du... Anonymkode: 3781a...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #459 Del Skrevet 15. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les min fleste svar en gang til du... Anonymkode: 3781a...3a9 Jeg fikk ikke svar på hvorfor dette skal være en hetsetråd? Anonymkode: 0fc22...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #460 Del Skrevet 15. juni 2019 Nei, jeg kjenner ingen urettmessig uføre. De har alle sine utfordringer, som jeg er glad jeg ikke har selv. Anonymkode: 25bb9...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg