AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #381 Del Skrevet 15. juni 2019 15 timer siden, isw skrev: Du har ganske lav injurierende kraft. Jeg kan egentlig ikke huske en eneste ting du ikke blir kvalm av. For meg virker du som en grinebiter som misliker alt og alle. Helt enig ! Ser nå iallefall ut så han får fint vær på kverulantfestivalen i sommer Anonymkode: 5ceda...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #382 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men det ville blitt bedre, om dette ble satt i sving. Slik det er nå er det bare passivisering etter de har fått trygd. Siden 100% av alle uføre skulle ønsket at de kunne jobbe, er dette noe en snarest bør sette i verk. Anonymkode: 36dd3...233 Mulig det, men hvor finnes jobbene? Anonymkode: 2faac...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #383 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig det, men hvor finnes jobbene? Anonymkode: 2faac...dcb Å lage de måtte jo vært en del av et slikt opplegg. Anonymkode: 36dd3...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #384 Del Skrevet 15. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig ! Ser nå iallefall ut så han får fint vær på kverulantfestivalen i sommer Anonymkode: 5ceda...3ed Hun. Anonymkode: 36dd3...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. juni 2019 #385 Del Skrevet 15. juni 2019 Sykt at det finnes mennesker som prøver på å fake en sykdom for å tjene penger på det. Bare trist.😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #386 Del Skrevet 15. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, lovbrudd er det. Mulig ikke dårlig moral. Anonymkode: 6cd10...6e2 Selvfølgelig er det dårlig moral å begå storskala svindel og lure til seg flere millioner kroner over mange år. Anonymkode: 845b0...2ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 15. juni 2019 #387 Del Skrevet 15. juni 2019 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ufør bør være siste utvei når alt annet er forsøkt. Jeg tror en del med lettere psykiske lidelser har gitt opp for lett og at de ser ufør som en vei ut av problemer, krav og mas. Desverre så har det stikk motsatt effekt av det man ønsker på lang sikt. Passifisering er absolutt det verste alternativet. Anonymkode: 13af2...7e4 Dessverre er det få arbeidsplasser som vil tilrettelegge. Vi må begynne å snakke om at hele samfunnet må dra lasset sammen hvis vi vil ha en endring. Det er ikke bare opp til de uføre å skjerpe seg og få rævva i gir. Vi må tenke kollektivt dersom vi vil inkludere fler og hindre frafall av arbeidskapasitet ved at mennesker faller utenfor. Det nytter ikke å klage på at Kari har mye sykefravær, Jens får flere pauser enn de andre, Knut får ha flexitid på arbeidsplassen selv om ingen andre får det, Eira må gå fra jobb etter pause og Petter jobber tregere enn resten, osv osv. Skal de uføre ut i arbeid må det være aksept for at de må få tilretteleggelse etter hvilke sykdommer og utfordringer de har. For det er dét som er problemet, ikke at de uføre ikke vil jobbe. (Ser bort ifra NAVere). Jeg har selv vært på AAP. Arbeidsplassen, som forøvrig var en IA-bedrift, ville ikke tilrettelegge slik at jeg kunne jobbe en høyere prosent enn det jeg klarte. Faktisk ble det så dårlig stemning mellom lege og arbeidsplass at det ble et oppvaskmøte mellom dem. Legen min var rasende fordi det ikke ble gjort noen tiltak overhodet. Jobben ble rasende på legen fordi han ikke skjønte at de ikke kunne spesialbehandle meg. Jeg ville jobbe så mye som mulig, og hadde kunnet jobbe mer dersom jobben la til rette for dette. Jeg og legen hadde to ønsker om tilrettelegging, de var så innenfor rimelighetens grenser at legen kalte ønskene for "latterlige". La oss si det gikk ut på å få spise en brødskive kl.14, vi var på dét nivået. Kollegaer klagde på at jeg kunne ønske meg noe slikt, de fikk jo ikke den muligheten. 5 minutter mer pause enn dem var virkelig helt sinnsykt urettferdig... De samme kollegaene tenke ikke på at de 5 minuttene de ikke ønsket meg kostet samfunnet mange tusen i måneden fordi jeg måtte ha høyere AAP-grad pga dem. Pengene kom jo fra bl.a. deres egen inntektsskatt. Tusen takk forresten! Så si meg, hvem har skylda for den høye prosenten uføre? Er det bare de uføre? Eller har vi et veldig A4-arbeidsliv uten rom for ulikheter? Ønsker vi hverandre godt? Eller klager vi dersom syke kollegaer får goder vi selv ønsker oss? Er vi så misunnelige på hverandre? Burde vi se helheten her? Og ikke bare sparke de som ligger nede? Eller sparker vi de svakeste fordi de er et lettere mål?De som gjør minst motstand? Arbeidslivet er ikke tilrettelagt for folk som ikke presterer 100%. Ikke nok med det, men effektiviteten og kravene blir stadig høyere, og når det er slik er det flere og flere som havner utenfor. "For syk for et hvert inntektsgivende arbeid" lyder uføreteksten. Når flere og flere arbeidsplasser krever mer og mer effektivitet og skjerpethet, ja da blir det slik da. Jeg heier for at vi skal heve takhøyden vår, slå en arm om skuldrene på vår syke kollega og stå sammen for å få ned uføreprosenten. Å sette en aldersgrense vil ikke føre til annet enn høyere fattigdom og dermed kriminalitet. Takk for meg! Endret 15. juni 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #388 Del Skrevet 15. juni 2019 10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Sykt at det finnes mennesker som prøver på å fake en sykdom for å tjene penger på det. Bare trist.😞 Alle samfunn har kriminelle elementer dessverre. Akkurat denne tråden er en trolletråd, men det er sikkert noen som har tenkt tanken. Det er rett og slett ikke alle voksne om har utviklet normal samvittighet. Anonymkode: 3c286...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #389 Del Skrevet 15. juni 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: For et frekt svar. Tror du virkelig alle sykdommer og lidelser kan behandles slik at man slipper å være ufør? Har du peiling på helse i det hele tatt? Anonymkode: a717b...15f Hehe.... var dette for frekt for deg, burde du kanskje ikke være på et åpent diskusjonsforum, ærlig talt. Anonymkode: 5ceda...3ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. juni 2019 #390 Del Skrevet 15. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle samfunn har kriminelle elementer dessverre. Akkurat denne tråden er en trolletråd, men det er sikkert noen som har tenkt tanken. Det er rett og slett ikke alle voksne om har utviklet normal samvittighet. Anonymkode: 3c286...ea0 Det er garantert noen som har tenkt tanken, ja. Synes det er veldig trist da det går utover syke og sårbare mennesker som blir mistenkt for trygdesvindel. Jeg forstår ikke hvordan folk har samvittighet til det, men jeg forstår heller ikke hvordan det er fysisk mulig. Leger/psykologer er jo ikke dumme heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #391 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal utprøverne gjøre da om personen er syk og ikke kan møte? Anonymkode: 6cd10...6e2 Det tas ikke hensyn til. Anonymkode: 7e42a...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #392 Del Skrevet 15. juni 2019 Folk som er åpenbart syke får ikke AAP engang i dag. Det skal være grundig dokumentert at arbeidsevnen er nedsatt med minst 50% (og med fullstendig utgreiing fra lege/behandlet/diverse med beskrivelse av funksjon) samt. Krav til behandling. Andelen som får 100% ufør etter aap er lav, så dette er ikke noe man bare får fordi man ikke «gidder mer» Det er forøvrig møteplikt hos nav, uansett hvor syk man er. Anonymkode: 36d07...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 15. juni 2019 #393 Del Skrevet 15. juni 2019 Problemet med uføretrygd er at det er veldig permanent. Jeg synes det er problematisk å gi det for eksempel en del psykiske lidelser. Ja, det bør absolutt få støtte der og da, men hva om 40 år? Det er ikke gitt at man ikke klarer å arbeide gjennom hele denne perioden. Mange på uføretrygd og andre offentlige ordninger koster enorme mengder penger. Blir det for mange, så vil vi ikke tåle dette. Velferdsstaten er avhengig av at så mange som mulig jobber. Har vi ikke mange nok i jobb, må enten de som jobber bli skattet høyere, eller så må satsene senkes per person som får ytelse. Hver person på uføretrygd koster fort vekk rundt den årlige inntektskatten to personer i full jobb betaler hvert år. Det sier seg selv at det er problematisk om det blir for mange. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #394 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Sykt at det finnes mennesker som prøver på å fake en sykdom for å tjene penger på det. Bare trist.😞 Ikke spesielt sykt. Trist, mulig. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #395 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det dårlig moral å begå storskala svindel og lure til seg flere millioner kroner over mange år. Anonymkode: 845b0...2ec Basert på dette er det mye dårlig moral ute blant folk. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #396 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle samfunn har kriminelle elementer dessverre. Akkurat denne tråden er en trolletråd, men det er sikkert noen som har tenkt tanken. Det er rett og slett ikke alle voksne om har utviklet normal samvittighet. Anonymkode: 3c286...ea0 Dette er ikke mye trolletråd, selv om du åpenbart skulle ønske det. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #397 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tas ikke hensyn til. Anonymkode: 7e42a...c73 Ok, så om en er for syk til å møte mister en alt? Høres forferdelig ulogisk ut, men du må gjerne dokumentere noe av dette. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #398 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det er garantert noen som har tenkt tanken, ja. Synes det er veldig trist da det går utover syke og sårbare mennesker som blir mistenkt for trygdesvindel. Jeg forstår ikke hvordan folk har samvittighet til det, men jeg forstår heller ikke hvordan det er fysisk mulig. Leger/psykologer er jo ikke dumme heller... Du mener da at det ikke finnes snyltere? Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. juni 2019 #399 Del Skrevet 15. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener da at det ikke finnes snyltere? Anonymkode: 6cd10...6e2 Nei, jeg bare forstår ikke hvordan de får til å lure så mange leger. Er ikke det fryktelig vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #400 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Nei, jeg bare forstår ikke hvordan de får til å lure så mange leger. Er ikke det fryktelig vanskelig? Jeg vet ikke. Det vil vise seg, om denne personen gjør alvor av planene her. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg