AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #501 Del Skrevet 16. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så noe slikt er altså utelukket som en slags diagnose på noe av deg som forumlege? Anonymkode: 6cd10...6e2 Hva vil du kalle mangelen på evne til å ta grep om eget liv da? Fantasien om at det er «bare å bli ufør» fordi jeg «vil ikke»? Anonymkode: 7e42a...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #502 Del Skrevet 16. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke mastergrad for å jobbe i butikk. Har vedkommende i det hele tatt søkt andre jobber eller bare sier til seg selv at det ikke er mulig? Anonymkode: 7e42a...c73 Det er svært få jobber i dette området å søke på og personen vil ikke kvalifisere til noen av dem. Dette er et faktum. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #503 Del Skrevet 16. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å være lat kvalifiserer ikke til å bli ufør. Anonymkode: b879b...0e8 Såpass vet vi. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #504 Del Skrevet 16. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du kalle mangelen på evne til å ta grep om eget liv da? Fantasien om at det er «bare å bli ufør» fordi jeg «vil ikke»? Anonymkode: 7e42a...c73 Det er muligens ikke en mangel av evne til å ta grep, men noe mer psykisk. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 16. juni 2019 #505 Del Skrevet 16. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste her som hevder dette har aldri hatt med systemet å gjøre, tenker jeg. Anonymkode: 6cd10...6e2 Forstod du poenget mitt? Og jeg har selv vært i nav-systemet i 13 år og kjenner det ganske godt. Det burde heller vært mye strengere og mer effektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #506 Del Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, Atania skrev: Forstod du poenget mitt? Og jeg har selv vært i nav-systemet i 13 år og kjenner det ganske godt. Det burde heller vært mye strengere og mer effektiv. Jeg forstod poenget ditt godt og underbygget det med at de fleste andre her som hevder de vet hvordan det fungerer, har nok ikke vært borti systemet selv. Du har inngående kjennskap til det. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 16. juni 2019 #507 Del Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstod poenget ditt godt og underbygget det med at de fleste andre her som hevder de vet hvordan det fungerer, har nok ikke vært borti systemet selv. Du har inngående kjennskap til det. Anonymkode: 6cd10...6e2 Ok, da misforstod jeg deg, trodde du mente at de som hevdet det ikke var så strengt allikevel ikke kunne ha opplevd det selv, trodde du var en annen anonym bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #508 Del Skrevet 16. juni 2019 Nei, det er ikke ok. Jeg skatter ikke for at du med fler ikke har interesse av å jobbe. Jeg gjør det for dem som trenger det pga helsa. At du ikke får dårlig samvittighet av hvordan du tenker er for meg en gåte. Anonymkode: 3e003...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #509 Del Skrevet 16. juni 2019 Akkurat nå, Atania skrev: Ok, da misforstod jeg deg, trodde du mente at de som hevdet det ikke var så strengt allikevel ikke kunne ha opplevd det selv, trodde du var en annen anonym bruker. Nei, jeg tror de snakker over seg i iveren etter å stanse folk fra å få uføretrygd. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #510 Del Skrevet 16. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke ok. Jeg skatter ikke for at du med fler ikke har interesse av å jobbe. Jeg gjør det for dem som trenger det pga helsa. At du ikke får dårlig samvittighet av hvordan du tenker er for meg en gåte. Anonymkode: 3e003...0aa Igjen: Dette omhandler ikke meg. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #511 Del Skrevet 16. juni 2019 48 minutter siden, Atania skrev: Ok, da misforstod jeg deg, trodde du mente at de som hevdet det ikke var så strengt allikevel ikke kunne ha opplevd det selv, trodde du var en annen anonym bruker. Du nevner gruppene på Facebook, da har du vel også selv sett elendigheten? Og ja, har selv vært i systemet og erfart mye Anonymkode: 7e42a...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 16. juni 2019 #512 Del Skrevet 16. juni 2019 1 time siden, Atania skrev: Joda, jeg medgir jo det... Poenget var at det er ikke kun ved det som regnes som alvorlige eller invalidiserende sykdommer i medisinsk forstand at man kan avlyse nav-møter eller oppmøte hos avklaringstiltak. Personene jeg henviser til her kunne altså bare ringe eller skrive til saksbehandler eller kontaktperson og forklare at de ikke våger å møte opp allikevel pga sosial angst. Da er jo ikke systemet så veldig strengt og nådeløst som mange her skal ha det til synes jeg. Sosial angst kan være både alvorlig og invalidiserende. Jeg kjenner mennesker med sosial angst som ikke klarer å ta buss, dra på butikken, ta kontakt med andre mennesker osv. Noen av dem strever med å gå ut av sitt eget hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #513 Del Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Sosial angst kan være både alvorlig og invalidiserende. Jeg kjenner mennesker med sosial angst som ikke klarer å ta buss, dra på butikken, ta kontakt med andre mennesker osv. Noen av dem strever med å gå ut av sitt eget hus. Dette kan da sikkert være en mulig måte for min bekjent å få seg trygd. Det dukket nettopp opp en tråd her i Kropp og Helse-forumet om en som fikk ufør pga dette. Han rødmet og trivdes ikke sosialt. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 16. juni 2019 #514 Del Skrevet 16. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette kan da sikkert være en mulig måte for min bekjent å få seg trygd. Det dukket nettopp opp en tråd her i Kropp og Helse-forumet om en som fikk ufør pga dette. Han rødmet og trivdes ikke sosialt. Anonymkode: 6cd10...6e2 Sosial angst er en alvorlig angstlidelse. Og personen må gå flere år i terapi for å få søke om uføretrygd. Jeg tror det er svært vanskelig å lure flere spesialister i flere år uten å bli oppdaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 16. juni 2019 #515 Del Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan da sikkert være en mulig måte for min bekjent å få seg trygd. Det dukket nettopp opp en tråd her i Kropp og Helse-forumet om en som fikk ufør pga dette. Han rødmet og trivdes ikke sosialt. Anonymkode: 6cd10...6e2 Ja han/hun kan jo påberope seg feks. sosial angst. Eller sterke smerter, langvarig utmattelse, depresjon osv. Det vil ta mange år, men det går nok til slutt, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #516 Del Skrevet 16. juni 2019 4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Sosial angst er en alvorlig angstlidelse. Og personen må gå flere år i terapi for å få søke om uføretrygd. Jeg tror det er svært vanskelig å lure flere spesialister i flere år uten å bli oppdaget. Men slett ikke umulig. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #517 Del Skrevet 16. juni 2019 3 minutter siden, Atania skrev: Ja han/hun kan jo påberope seg feks. sosial angst. Eller sterke smerter, langvarig utmattelse, depresjon osv. Det vil ta mange år, men det går nok til slutt, dessverre. Ja, jeg er av samme oppfatning. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 16. juni 2019 #518 Del Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Sosial angst er en alvorlig angstlidelse. Og personen må gå flere år i terapi for å få søke om uføretrygd. Jeg tror det er svært vanskelig å lure flere spesialister i flere år uten å bli oppdaget. Nei det er det nok dessverre ikke. Psykologen ser bare pasienten under behandlingstimen, hvor vanskelig kan det være å spille svært sjenert og redd for andres kritiske blikk? Det er det sosial angst defineres som, redsel for å bli vurdert, redsel for å kritisert av andre og komme til kort. Redsel for small talk, redsel for pinlige sosiale situasjoner, redsel for øyenkontakt osv. De fleste av oss kjenner jo på mange av disse følelsene uansett, i varierende grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #519 Del Skrevet 16. juni 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men slett ikke umulig. Anonymkode: 6cd10...6e2 Nei, ikke teoretisk. Men det er helt noe annet nå, enn for bare noen år siden. Og verre skal det bli iflg. den nye regjeringen. Ja, jeg er selv ufør å har vært i systemet i årevis. Anonymkode: c54e2...ab7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #520 Del Skrevet 16. juni 2019 Jeg vet om en som skriver sånne «synd på meg» innlegg og at hun har krav på ufør fordi hun tross alt har en sykdom. Hun mener hun skal stå på kravene og få det hun har «rett på». Ikke interessert i å prøve å jobbe. Bare negativt nå som NAV sier hun må i praksis. Mener hun blir tvunget og at verden er urettferdig. Skrevet innlegg om det helt tilbake til 2015 i flere grupper og åpent på Facebook og en tidligere blogg. Skriver også at når hun har fått ufør skal hun finne seg en liten jobb hun «veit hun kan gjøre». Planlegger å snylte til seg ufør samtidig som hun planlegger å finne en jobb. IDIOTISK!!!! Anonymkode: f2263...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg