AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #21 Skrevet 15. juni 2019 På 14.6.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev: barnet mitt skal slutte i den barnehagen hun har gått i 1 år. Tenkte kanskje å kjøpe en liten ting. Tenkte på blomster, men det er jo stress å ta vare på de igjennom en hel arbeidsdag og så frakte med seg på buss etterpå. Noen andre forslag? Er en flaske vin innafor, er jo ikke alle som drikker det? Anonymkode: 55b45...0bb Jeg kaster blomsterne jeg fra foreldrene før jeg forlater barnehagen. Orker ikke å ta med meg, når visner i løpet av par dager. Anonymkode: 30152...537 1
lalaB Skrevet 15. juni 2019 #22 Skrevet 15. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaster blomsterne jeg fra foreldrene før jeg forlater barnehagen. Orker ikke å ta med meg, når visner i løpet av par dager. Anonymkode: 30152...537 I alle dager... og du jobber med barn?!? 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #23 Skrevet 2. juni 2022 Kjøpte hverdagsheltplakat med eget navn hos Plakatbar. Superfine:) Gave til barnehageansatt Anonymkode: 52b41...885 2
Mamajune11 Skrevet 2. juni 2022 #24 Skrevet 2. juni 2022 Vi betaler nesten 4K i mnd for ett barn i bhg, vi kjøper ikke gave til ansatte nei. De får lønn for å være der, det får da vell holde. Kjøper dere gaver til pleierne på gammlehjemmet til foreldrene/besteforeldrene deres også? Neppe. Men de fortjener det like mye, om ikke MER. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #25 Skrevet 2. juni 2022 Mamajune11 skrev (1 time siden): Vi betaler nesten 4K i mnd for ett barn i bhg, vi kjøper ikke gave til ansatte nei. De får lønn for å være der, det får da vell holde. Kjøper dere gaver til pleierne på gammlehjemmet til foreldrene/besteforeldrene deres også? Neppe. Men de fortjener det like mye, om ikke MER. Ja, det gjør jeg. Syns det er så koselig å gjøre stas på de som tar vare på mine nærmeste, store som små ❤️ Anonymkode: 6e3c0...2c3 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #26 Skrevet 2. juni 2022 5 hours ago, Mamajune11 said: Vi betaler nesten 4K i mnd for ett barn i bhg, vi kjøper ikke gave til ansatte nei. De får lønn for å være der, det får da vell holde. Kjøper dere gaver til pleierne på gammlehjemmet til foreldrene/besteforeldrene deres også? Neppe. Men de fortjener det like mye, om ikke MER. Har ikke foreldre på sykehjem, men kunne fort ha gjort det ja tenk hvor mye disse flotte folkene i barnehagen betyr for barna våre. Anonymkode: 5e4d1...b79 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #27 Skrevet 3. juni 2022 WhisperingWind skrev (På 14.6.2019 den 18.37): Forelsket meg i disse. Ga det til en som sluttet og hun elsket den ❤️ Willow Tree Og du trodde på henne? Hun var høflig som forventet. Hun sa kanskje at hun elsket den, men det er langt fra sikkert at hun mente det. Anonymkode: 6c04c...dd7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #28 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Og du trodde på henne? Hun var høflig som forventet. Hun sa kanskje at hun elsket den, men det er langt fra sikkert at hun mente det. Anonymkode: 6c04c...dd7 Eller kanskje hun faktisk mente det? Anonymkode: 3d68a...9c3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #29 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2019 den 21.37): De gavene jeg har blitt aller mest glad for som barnehageansatt er de kortene foreldre har skrevet spesielt til meg. Hvor de forteller om hva de syntes er bra med akkurat meg, små ting de har lagt merke til, og ting barnet forteller om meg. Blir selvfølgelig glad for de gavene jeg får, men alltid ekstra koslig å se hvordan de ser meg. Anonymkode: f690a...7c8 Kvitterer denne! Har jobbet i bhg. siden 2003. Anonymkode: 40678...9f1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #30 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og du trodde på henne? Hun var høflig som forventet. Hun sa kanskje at hun elsket den, men det er langt fra sikkert at hun mente det. Anonymkode: 6c04c...dd7 Å gi deg da. Mange av oss syns disse er nydelige. Syns det var en fin gave. Anonymkode: 5dcd4...859
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #31 Skrevet 3. juni 2022 applestories skrev (På 14.6.2019 den 21.48): Gave til barnehageansatte? Kjøper dere gaver til alle lærerne på skolen også? Er dette en ny greie? Har jobbet noen år på skole selv, også som kontaktlærer. Men har aldri hørt om at man skal gi gaver til ansatte i barnehage eller skole. Takk for å holde ungen vår i live..? Ja, og til tannlegen og frisøren. Bilmekanikeren må også få litt. Og jeg pleier å gi noe til våre faste møter hvert 5 år til den bilsakkyndige som fornyer førerkortet mitt, og en del andre jeg møter på min vei. Noe annet ville vel vært litt småfrekt og vulgært fra min side syns jeg 🤔 🤷♀️ Anonymkode: cb2c8...418
Luckiness Skrevet 4. juni 2022 #32 Skrevet 4. juni 2022 Hadde enten gitt felles gavekort på Peppes e.l så de kunne bestilt take away som felles lunsj til personalet eller en kurv med litt forskjellig godsaker som te, kaffe, sjokolade, bedre cookies, jordbær e.l.
Festlig Skrevet 4. juni 2022 #34 Skrevet 4. juni 2022 Hvorfor i all verden skal det kjøpes inn gaver til barnehageansatte hver vår og sommer? De får jo lønn for jobben de gjør ? Heilt greit at en leverer et takkekort når poden slutter i barnehagen. Men denne gamledagse måten med presanger og en overdreven takknemlighet er gått ut på dato synes jeg. Det skulle jo bare mangle at de tar seg barna. Det er jo jobben deres. Vi i andre yrker fungerer jo uten denne gesten, men så er det ingen som forventer det heller. Det kommer så mange krav fra foreninger og idrett om dugnader og loddsalg og frivillig innsats i årene som kommer at det er helt unødvendig med denne overkompensasjon. Liksom « Hurra, barnet vårt kom fra barnehagen med vettet og helsa i behold! « Snodig …
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #35 Skrevet 4. juni 2022 Har jobbet i barnehage i 23 år og mottatt mange små og store gaver og kort gjennom årene, men aldri forventet dette. Det handler nok for foreldrene ikke om «takk for at barnet mitt overlevde», men som en takk for at barnet deres, det mest dyrbare de har, får oppleve trygghet, tilknytning og utvikling hver dag. De siste årene har det vært mest vanlig med litt felles «kos» til avdelingen; twist, konfekt el. Men også personlige gaveposer med håndkrem, blomst, godis etc. Jeg har selv gitt fellesgave til jul og sommer og så personlig gave til de 3 ansatte når barnet sluttet på avd/ barnehagen. Hyggelig med koselig ord i et kort, og en gave men som sagt ingenting vi forventer -vi får jo lønn! 👍 Anonymkode: 0ebee...606
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #36 Skrevet 4. juni 2022 Jeg jobber i bhg selv, og er mamma til en 4.klassing. jeg får ikke gaver hvert år, og det er helt oki. Jeg jobber ikke i bhg for å få gaver🙂 men om jeg får er det veldig hyggelig, og særlig når de følger med et personlig kort illustrert av barnet selv. Personlig setter jeg pris på gaver som kan brukes (f.eks krydder elle te/kaffe), eller et innrammet bilde av barnet, duftlys eller lignende. Vin og gavekort får vi ikke mottatt i min bhg. Selv har jeg gitt en lite oppmerksomhet (ofte kryddrbokser) til de ansatte pp avd til mitt barn i sommerdager, og når hun sluttet fikk de et bilde av henne ned hennes ord om den enkelte voksne. Nå som hun slutter på småbruket, får læreren en gave fra alle forldre som takk for flotte år. De bytter lærer i 5. Vi har vært superfornøyd med barnets sfo I 4 år, så de ansatte der får en pose krydderblanding som takk for flotte år. Anonymkode: 5b63f...5ec
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #37 Skrevet 4. juni 2022 Den største gaven er at vi får låne deres små i mange år🥰 Hilsen barnehagelærer som er altfor glad i jobben sin😂 Ellers er det veldig kos å få noe personlig som barna har vært med på å lage. Et år fikk vi kaffikopp der navnet hadde tegnet på, var skikkelig fine, og har blitt brukt i årevis! Barnet er snart ferdig på skolen nå, men koppene blir fortsatt brukt😅 Vi forventer ikke å få noe, men selvfølgelig er det stas;) Anonymkode: a9ea9...032
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #38 Skrevet 4. juni 2022 Festlig skrev (1 time siden): Hvorfor i all verden skal det kjøpes inn gaver til barnehageansatte hver vår og sommer? De får jo lønn for jobben de gjør ? Heilt greit at en leverer et takkekort når poden slutter i barnehagen. Men denne gamledagse måten med presanger og en overdreven takknemlighet er gått ut på dato synes jeg. Det skulle jo bare mangle at de tar seg barna. Det er jo jobben deres. Vi i andre yrker fungerer jo uten denne gesten, men så er det ingen som forventer det heller. Det kommer så mange krav fra foreninger og idrett om dugnader og loddsalg og frivillig innsats i årene som kommer at det er helt unødvendig med denne overkompensasjon. Liksom « Hurra, barnet vårt kom fra barnehagen med vettet og helsa i behold! « Snodig … For noe tull. Mange får bonus feks. vi setter pris på de ansatte og jobben de gjør , då derfor gir vi gaver. Anonymkode: 3d68a...9c3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #39 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noe tull. Mange får bonus feks. vi setter pris på de ansatte og jobben de gjør , då derfor gir vi gaver. Anonymkode: 3d68a...9c3 Åå.. det er bare enkelte som får bonus, og det er kun pga egen innsats og ikke noe som kommer fra en takk rolig kunde. Jeg har vært med på så mange avslutninger i barnehage og skole, og det har vært sermonier med gaver og litt overdreven takknemlighet. Når en har flere barn og barnehageavslutninger varierer etter hvor gigantisk den ene forelderen (som har ansvaret) vil gjøre det Jeg synes det holder med gode ord og et takk for tiden i barnehagen Anonymkode: c9341...f46
Festlig Skrevet 4. juni 2022 #40 Skrevet 4. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åå.. det er bare enkelte som får bonus, og det er kun pga egen innsats og ikke noe som kommer fra en takknemlig kunde. Jeg har vært med på så mange avslutninger i barnehage og skole, og det har vært sermonier med gaver og litt overdreven takknemlighet. Når en har flere barn og barnehageavslutninger varierer etter hvor gigantisk den ene forelderen (som har ansvaret) vil gjøre det Jeg synes det holder med gode ord og et takk for tiden i barnehagen Anonymkode: c9341...f46 Endret 4. juni 2022 av Festlig Feilstaving
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå