Søta Skrevet 1. mai 2005 #1 Skrevet 1. mai 2005 Hei har lyst på noe litt spesiell musikk når jeg og pappa går opp - ikke vanlig brudemarsj.. Vi skal ha vielsen ute ved sjøen. Har lyst til å ha fløyte som spiller en romantisk sang mens meg og pappa (og brudepikene) går opp til min kommende. Noen gode forslag????
Mrs. K Skrevet 1. mai 2005 #2 Skrevet 1. mai 2005 Den jeg umiddelbart tenker på er Griegs "Morgenstemning" (tror jeg den heter).
Tinema Skrevet 1. mai 2005 #3 Skrevet 1. mai 2005 Dette høres spennende ut, og utrolig romantisk. Er det humanetisk forbund som skal stå for vielsen? Det er de som skal stå for vår vielse, og vi skal ha gamle norske brudemarsjer til inn og utgang. Hva med "air" av Bach, men det krever litt mer enn bare en musiker, en liten kvartett. hva med å ha en som synger dere inn til for eksempel "jeg elsker deg" av Grieg. Den er også utrolig vakker og stemningsfull.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #4 Skrevet 1. mai 2005 Hva med Jesu,joy of man`s desiring? Den er jo fantastisk nydelig!
tommeline Skrevet 1. mai 2005 #6 Skrevet 1. mai 2005 Et stykke som er fint på fløyte er Melody from Orpheus av C.W. von Gluck. Cavatina av Myers går an. Vil dere ha litt mer "folkelig" preg på det, har jo Bellmann mange fine melodier. Hvis dere tar kontakt med en fløytist dere ønsker skal spille, har h*n sikkert forslag til dere. Vær obs på at fløyte har spinkel tone, og jeg vil anbefale at fløytisten kompes av orgel, piano eller gitar.
Søta Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2005 Tommelten : noe annet du heller vil anbefale utendørs? Vi vil ha det enkelt - og det første vi tenkte på var fløyte - men har ikke peiling på musikk... Egentlig tenkte vi p noe mer moderne musikk - hørte en på et brudeshow engang som jeg syntes var stilig men elegant - men husker ikke hvilken...
tommeline Skrevet 1. mai 2005 #8 Skrevet 1. mai 2005 Det høres jo fint ut med fløyte ute (romantisk). Hvis dere har to eller tre fløytister vil dere få litt fyldigere tonebilde. Har ikke noen forslag til moderne låter (regner med at du da mener sanger som er arrangert for fløyte). Personlig ville jeg ikke gått for en poplåt arrangert for fløyte, er mange ikke helt vellykede arrangementer av slike sanger (spiller fløyte selv, og slike stykker er vanskelig å få fine).
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #9 Skrevet 1. mai 2005 Et stykke som er fint på fløyte er Melody from Orpheus av C.W. von Gluck. Cavatina av Myers går an. Vil dere ha litt mer "folkelig" preg på det, har jo Bellmann mange fine melodier. Hvis dere tar kontakt med en fløytist dere ønsker skal spille, har h*n sikkert forslag til dere. Vær obs på at fløyte har spinkel tone, og jeg vil anbefale at fløytisten kompes av orgel, piano eller gitar. Jeg lurer på om det er "De salige ånders dans" du mener her?
tommeline Skrevet 1. mai 2005 #10 Skrevet 1. mai 2005 Jeg lurer på om det er "De salige ånders dans" du mener her? Ja, det stemmer nok. Har sett litt forskjellige navn på den ettersom hvilket språk det er. Men det var det som sto på noten jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå