AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 https://www.minmote.no/#!/artikkel/24639399/sofie-karlstad-ut-mot-sats-kleskoder-jeg-ble-skikkelig-skamfull Hva synes dere? Anonymkode: fc7e6...815
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #3 Skrevet 14. juni 2019 Gu, eg er så lei av denne diskusjonen. Dette er ikkje noko nytt. Kan dei ikkje bruke ein vanleg sportsbh og singlet då? Anonymkode: d6df2...97b 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #4 Skrevet 14. juni 2019 Ja, jeg vil kke ha din armsvette på de apperatene jeg skal bruke. Treningsenter er for å trene, ikke for å vise frem kroppen. Hvis du MÅ vise frem kroppen din, så bli nudist. Anonymkode: f437e...b3d 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #5 Skrevet 14. juni 2019 Bruker hun extensions eller er det hennes ekte hår? Anonymkode: 91265...ada
Elizabeth89 Skrevet 14. juni 2019 #6 Skrevet 14. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24639399/sofie-karlstad-ut-mot-sats-kleskoder-jeg-ble-skikkelig-skamfull Hva synes dere? Anonymkode: fc7e6...815 Helt idiotisk!
-lykke- Skrevet 14. juni 2019 #7 Skrevet 14. juni 2019 Gaawd, hva er det som skjer med samfunnet? Folk dauer av å se en pupp på stranda, og så blir man helt fra seg av å se litt mage på et treningssenter. Ingen som hadde reagert om hun hadde en mindre attraktiv kropp og viste litt mage. Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan bli støtt av hvordan andre går kledd. 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #8 Skrevet 14. juni 2019 Kjempestøtende..... not! Anonymkode: 8c36b...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #9 Skrevet 14. juni 2019 hadde dere syntes det var like ok om jeg kom der i samme type klær? jeg veier ca 130 kg, bærer de riktignok ganske fint. jeg er ikke sjenert, og vil bare trene. så lenge det er likt for alle, er det ok. Hvis ikke så må det stå klart hva som gjelder av klesregler. Det gjorde det tydeligvis ikke i denne saken. Anonymkode: 85c38...26f 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #10 Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hadde dere syntes det var like ok om jeg kom der i samme type klær? jeg veier ca 130 kg, bærer de riktignok ganske fint. jeg er ikke sjenert, og vil bare trene. så lenge det er likt for alle, er det ok. Hvis ikke så må det stå klart hva som gjelder av klesregler. Det gjorde det tydeligvis ikke i denne saken. Anonymkode: 85c38...26f Jeg sier kjør på! Anonymkode: 8c36b...ed6 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #11 Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, Elizabeth89 skrev: Helt idiotisk! Men hva er greia med å trene i BH? Anonymkode: fc7e6...815 17
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #12 Skrevet 14. juni 2019 1 hour ago, -lykke- said: Gaawd, hva er det som skjer med samfunnet? Folk dauer av å se en pupp på stranda, og så blir man helt fra seg av å se litt mage på et treningssenter. Ingen som hadde reagert om hun hadde en mindre attraktiv kropp og viste litt mage. Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan bli støtt av hvordan andre går kledd. Vil tippe motsatt. Man slipper unna med mindre om man er lite attraktiv. Anonymkode: 61af1...8bf 6
Elizabeth89 Skrevet 14. juni 2019 #13 Skrevet 14. juni 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er greia med å trene i BH? Anonymkode: fc7e6...815 Er det en BH da? Ser mer ut som en liten treningstopp... Jeg har i allfall ikke slike BHer... Endret 14. juni 2019 av Elizabeth89 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #14 Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, -lykke- skrev: Gaawd, hva er det som skjer med samfunnet? Folk dauer av å se en pupp på stranda, og så blir man helt fra seg av å se litt mage på et treningssenter. Ingen som hadde reagert om hun hadde en mindre attraktiv kropp og viste litt mage. Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan bli støtt av hvordan andre går kledd. For min del har det ikke noe med hvordan man ser ut å gjøre, det har mer med hygiene. Greit at man svetter på treningssenter, men det går altså an å ha på seg en t-skjorte for å minimere svetten man legger igjen etter seg. Tviler på at mannfolkene hadde sluppet unna med samme antrekket. Altså da bare en bukse og noe akkurat over brystpartiet. Jeg tror ikke tanktops er lov for menn? I så fall syns jeg det er disgusting også. Samme gjelder på Tusenfryd og lignende. Lite innbydende å sette seg i andres svette. Anonymkode: 2fbe0...9d1 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #15 Skrevet 14. juni 2019 Er overhodet IKKE støtende, men tror greia her er hygiene (bare skuldre og synlig korsrygg og mage, har med svetteproduksjon og apparat + kontakt med matte å gjøre). Den typen bekledning viser også til "hei se på meg se så digg jeg er" fremfor "jeg er her for å trene og ta vare på kroppen min", dette er jo fordommer men kan ha en del med saken å gjøre. Det kan hende senteret hun trente på ikke ville ha det stempelet på seg, at folk der trener kun for å få bra rumpe eller vaskebrett eller whatever. Progym er jo en aktør som gir faen og lar kvinner og menn gå nærmest nakne når de trener. Verre med de større aktørene. Anonymkode: 520b4...5d6 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #16 Skrevet 14. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del har det ikke noe med hvordan man ser ut å gjøre, det har mer med hygiene. Greit at man svetter på treningssenter, men det går altså an å ha på seg en t-skjorte for å minimere svetten man legger igjen etter seg. Tviler på at mannfolkene hadde sluppet unna med samme antrekket. Altså da bare en bukse og noe akkurat over brystpartiet. Jeg tror ikke tanktops er lov for menn? I så fall syns jeg det er disgusting også. Samme gjelder på Tusenfryd og lignende. Lite innbydende å sette seg i andres svette. Anonymkode: 2fbe0...9d1 Som om jeg skulle skrevet det selv! 👏 Det er akkurat dette jeg tenker, også; hygiene! Anonymkode: 4a7ca...863 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #17 Skrevet 14. juni 2019 Jeg syns de enten må ha konkrete regler (er det lov å trene i magetopp/sportsbh eller ikke, shorts eller ikke, singlett eller ikke, tanktopp eller ikke) eller ikke ha regler om bekledning i det hele tatt. Når én ansatt sier at du må kle på deg, mens en annen ansatt på samme senter sier at det er innafor, er det alt for uklart. Jeg går alltid med tights og t-skjorte nå uansett, så dette treffer ikke akkurat meg personlig, men jeg husker at jeg for flere år siden trente på mitt tidligere senter i en vanlig treningssinglett fra G-sport. Ble bedt om å kle på meg eller gå derfra. Jeg hadde ikke tenkt på det en gang, for jeg hadde sett flere kvinner der trene i singlett før. Jeg var veldig ydmyk på det og tok på meg den varme hettegenseren jeg kom inn i, men jeg husker at jeg skammet meg så mye og hadde egentlig mest lyst til å gå hjem. Så jeg kjenner meg litt igjen. Derfor har jeg bare t-skjorter nå. Den singletten ligger bakerst i kommoden, og har bare blitt brukt på fjellturer siden den gang. Det senteret hadde ingen tydelige retningslinjer heller, det var ikke en kjede som Sats e.l., og jeg sjekket nettsiden når jeg kom hjem den dagen. Sto ingenting om det. Der jeg trener nå er det lov med singlett, men jeg kommer aldri til å steppe inn i et treningsstudio igjen uten å dekke skuldrene 😅 Anonymkode: 60b79...982
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #18 Skrevet 14. juni 2019 Slike antrekk er grunnen til at jeg aldri ville turt å trene på sats. Jeg ville følt meg utrolig feit og stygg hvis jeg var et sted andre gikk rundt slik. Skjønner godt at sats ikke ønsker et slik kroppspress hos seg. Anonymkode: 4c6b9...cca 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #19 Skrevet 14. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike antrekk er grunnen til at jeg aldri ville turt å trene på sats. Jeg ville følt meg utrolig feit og stygg hvis jeg var et sted andre gikk rundt slik. Skjønner godt at sats ikke ønsker et slik kroppspress hos seg. Anonymkode: 4c6b9...cca Er det kroppspress å gå rundt med en kropp i litt mindre klær? Jeg forstår ikke helt det her. Klarer du ikke å gå forbi stranda heller da, fordi damer går i bikinier der? I svømmehallen, når folk bare har på seg en badedrakt, og ikke minst i garderoben på treningssenteret hvor folk kan stå og sminke seg i truse og BH? Jeg er ikke en tannpirker selv akkurat, men jeg har lært meg å ikke sitte på treningssenteret og sammenligne meg selv med andre der, fokuserer heller på meg selv og treningen min. Det eneste gode argumentet for å kaste noen ut for bekledning som dette er hygiene. Dersom man skal gå sånn bør man bruke håndkle på benk osv, og vaske av med vann og såpevann (som de ofte har stående rundt om på senteret). Hvis man ikke gjør det, kan man heller bli kasta ut. Anonymkode: 60b79...982 3
Mehr Skrevet 14. juni 2019 #20 Skrevet 14. juni 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike antrekk er grunnen til at jeg aldri ville turt å trene på sats. Jeg ville følt meg utrolig feit og stygg hvis jeg var et sted andre gikk rundt slik. Skjønner godt at sats ikke ønsker et slik kroppspress hos seg. Anonymkode: 4c6b9...cca Nei, vet du hva. Det er ikke kroppspress å gå kledd slik. Det er kroppspress når man oppfordrer andre til å forandre kroppen sin "til det bedre", som om den ikke var bra nok fra før. Det er også kroppspress om en person opplever at hen må se slik og sånn ut. Sistnevnte er man tildels ansvarlig for selv. At du føler deg utrolig feit og stygg fordi noen andre går i en viss type klesplagg, er ikke den personen som går kledd slik sin feil. En slank person skal ikke ha skylda for at en overvektig person føler seg dårlig og omvendt. Jeg syns det er nitrist at folk ikke kan få kle seg slik de vil fordi de får andre til å føle seg dårlig? Skal man forby alt som får andre til å føle seg dårlig? Et senter kan være inkluderende og inspirerende selv om noen av de som trener der går kledd slik som Sofie Karlstad. Noen vil komme med pekefingeren og spørre om det virkelig er nødvendig å kle seg slik - svaret er at man trenger ikke begrunne hvorfor man kler seg slik som man gjør. Du har ingen rett til å vite det, og hvorfor er det viktig for deg i det hele tatt? Om du drar på treningssenter for å se på andre kvinner og sammenligne deg selv med dem, bør du trene hjemme. De fleste som trener på senter tenker kun på seg selv og er der for å trene. De er ikke der for å ernære sine selvdestruktive komplekser. Jobb med deg selv og kom sterkere tilbake. Vedrørende trådens emne har jeg ikke noen formening egentlig. Går utifra at det er pga hygieniske årsaker? På senteret der jeg har trent tidligere gikk ingen kledd slik. Standard med t-skjorte og tights, eventuelt en shorts. Har sett mange gå kledd slik når de går på fjellet, jogger ute osv. Noe som naturligvis er helt greit. Endret 14. juni 2019 av Mehr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå