AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Skrevet 14. juni 2019 Når man i realiteten kan? Hva tenker du om dette? Man skulker jo ikke fra noe, men likevel..? Anonymkode: 8e3c6...d17 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #2 Skrevet 14. juni 2019 Jeg syns det er helt greit, men samtidig er jo arbeidsplassen avhengig av at noen sier ja for å kunne gå rundt. Anonymkode: 6a564...13b 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #3 Skrevet 14. juni 2019 Man trenger ikke å komme med en grunn til å ikke ta vakten for en kollega. Men om det gjentar seg hele tiden man blir spurt så vil det kunne gå ut over en eventuel referanse senere Anonymkode: 91f5f...1d6 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #4 Skrevet 14. juni 2019 Helt innafor å si nei. Anonymkode: 35d67...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #5 Skrevet 14. juni 2019 Jeg sier noen ganger nei til overtid som er nødvendig på arbeidsplassen bare fordi jeg ikke har lyst. Prøver å stille opp når jeg har overskudd, men kunne jo nesten jobbet ekstra hver dag om jeg sa ja til alt. Jeg jobber alt 100 prosent og en del overtid, og jobber jeg mer enn det går det ut over min helse og livskvalitet. Det er ikke verdt det. Føler dessuten at jeg bidrar med mitt og vel så det allerede! Anonymkode: 6c46c...b96 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #6 Skrevet 14. juni 2019 Jeg ville sagt ja noen ganger og nei andre ganger. Har du fri har du fri. Du trenger ikke ha noen grunn til å si nei. Hvis noen har jobbet for meg når jeg har vært syk, har jeg sagt ja til å jobbe for denne kollegaen ved senere anledninger. Skulle bare mangle. Men i mange år var jeg sånn at jeg sa ja til alt for å være grei. Men så var det enkelte kollegaer som aldri gadd å gjengjelde tjenesten så da slutta jeg med det. Så ble de gjerne sur på meg når jeg begynte å si nei. Enkelte er bare EGOISTER Anonymkode: d607c...efd 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #7 Skrevet 15. juni 2019 Si ja om du kan, eller nei når du ikke kan. Noen ganger har man andre avtaler, noen ganger bare trenger man fri for å hente seg inn. Når det står "fri" på kalenderen har du selvsagt fri, de kan ikke kreve at du skal jobbe. Så et nei er helt innafor! Anonymkode: 0f54f...eb7
LittDiva Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 Du må ikke si ja. Med mindre det er sånn som på min jobb at de har mulighet til og beordre oss på jobb på fri om de må. Lønner seg uansett og si ja om du kan. Mye lettere og få velvilje på arbeidsplassen når du en gang har behov for noe.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #9 Skrevet 15. juni 2019 Det beste er en arbeidsplass der alle er positive om det egentlig går greit og man kan, selv om man egentlig ikke har lyst. Og at dette går på rundgang og blir rettferdig over tid. Alternativet er jo at alle sier nei. Så må det utkommanderes. Og da treffer det gjerne den dagen du absolutt ikke har lyst eller kan. Anonymkode: 31c0a...431
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #10 Skrevet 15. juni 2019 Jeg synes det er på sin plass å si ja om man kan. Man skal være grei med sine kolleger og lojal mot arbeidsplass og arbeidsgiver. Den som betaler lønna vår skal vi passe på😊 Anonymkode: f5b27...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #11 Skrevet 15. juni 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man i realiteten kan? Hva tenker du om dette? Man skulker jo ikke fra noe, men likevel..? Anonymkode: 8e3c6...d17 Hvis du allerede har jobbet mye denne uken, og trenger helgen til å hente deg inn igjen og være klar for jobben neste uke, - eller du har avtalt noe med noen andre denne helgen, så er det helt greit å si nei. Å si nei en gang i blant er helt ok. Alle kan ikke være tilgjengelige hele tiden når de egentlig skulle ha fri. Å si nei hver eneste gang er ikke like greit. Da er det noen andre (de snille) som kaster tilside andre avtaler og planer, og som tar enda et skift fordi en kollega har blitt syk (eksempel). Det blir litt sånn gi og ta, og vi drar lasset sammen. Hos oss er det overhodet ikke vanskelig. Her stiller vi opp så sant vi kan. Anonymkode: 8b2a1...3f9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #12 Skrevet 15. juni 2019 Jeg syns det er helt ok Anonymkode: 8ec85...0b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå