AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Del Skrevet 14. juni 2019 Jeg har lenge slitt med en rar senebetennelse. Den gir seg ikke og flytter på seg litt noen ganger skulder noen ganger arm. Jobber 50% for jeg blir rett å slett utslitt av å jobbe. Jeg våkner sliten egentlig. Noen dager er jeg helt fin å tenker endelig. Så dager etter veker hele meg og svimmel og kvalm . Etter hun sa at hun mistenkte fibromyalgi så har jeg tenkt mye på det. Har noen i slekta som har hatt det. Og håper jeg ikke har det. De ble veldig ego på det. Jeg vil ikke være til bry . Men skal tilbake til legen da skal vi diskutere og prøve å finne ut mere. Er det typiske tegn på fibromyalgi jeg har. ? Anonymkode: 575d9...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #2 Del Skrevet 14. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge slitt med en rar senebetennelse. Den gir seg ikke og flytter på seg litt noen ganger skulder noen ganger arm. Jobber 50% for jeg blir rett å slett utslitt av å jobbe. Jeg våkner sliten egentlig. Noen dager er jeg helt fin å tenker endelig. Så dager etter veker hele meg og svimmel og kvalm . Etter hun sa at hun mistenkte fibromyalgi så har jeg tenkt mye på det. Har noen i slekta som har hatt det. Og håper jeg ikke har det. De ble veldig ego på det. Jeg vil ikke være til bry . Men skal tilbake til legen da skal vi diskutere og prøve å finne ut mere. Er det typiske tegn på fibromyalgi jeg har. ? Anonymkode: 575d9...8f0 Jeg har i veldig mange år hatt diagnosen fibromyalgi og du høres ut som meg. Jeg har derimot aldri helt klart å slå meg til ro med diagnosen og har brukt mye tid og krefter på å utrede videre. Nå viser det seg at jeg mest sannsynlig har en gammel skade som er årsaken til mye smerter (følgeskader av den opprinnelige skaden) og er mye utmattet. Jeg har nå et svakt håp om at dersom den gamle skaden kan fikses så vil resten (om ikke forsvinne) bli bedre. Jeg ville vært helt sikker på at det ikke var en annen årsak til symptomene før jeg hadde slått meg til ro med fibromyalgi. For min del føltes det litt som at legene sa: Vi aner ikke hva som er galt med deg, så da kaller vi det dette. Jeg har pga denne diagnosen slitt med å få legene til å ta meg seriøst i etterkant. Det er en fysioterapeut og en kiropraktor som har støttet og hjulpet meg gjennom mange år som tilslutt muligens har funnet årsaken til smertene mine. "Min" skade er en sånn en som vistnok veldig ofte blir oversett da den er ekstremt vanskelig å se på bilder og det er derfor fort å "glemme den". Den fører derimot med seg mange problemer i omkringliggende muskler og derfor er det lett å sette diagnosen myalgi eller fibromyalgi i stede. Nå må dere ikke misforstå meg: Fibromyalgi er en reel diagnose, men innimellom virker det som at legene er litt for kjappe til å gi den da det ikke er noen annen åpenbar årsak til at pasienten har problemer. Og tro meg: Jeg har tidvis vært veldig dårlig! Håper det løser seg for deg TS, uansett om det er fibromyalgi eller ikke. Det som har hjulpet hos meg er trening/aktivitet og et sundt kosthold I perioder er jeg omtrent helt fin og funker godt i jobb, i andre perioder er jeg dårligere. Lykke til! Anonymkode: 728bc...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 14. juni 2019 #3 Del Skrevet 14. juni 2019 Smertene du beskriver, begrenser seg til skulder og arm. Hvis dette er det hele, er det nok ikke fibromyalgi. Det kan være andre smertesyndromer altså, men ved FM er smertene mye mer utbredt enn det du forklarer her. Og har man kroniske smerter, ett eller flere steder - vil man også reagere på flere måter som svimmelhet, kvalme og utmattelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #4 Del Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev: Smertene du beskriver, begrenser seg til skulder og arm. Hvis dette er det hele, er det nok ikke fibromyalgi. Det kan være andre smertesyndromer altså, men ved FM er smertene mye mer utbredt enn det du forklarer her. Og har man kroniske smerter, ett eller flere steder - vil man også reagere på flere måter som svimmelhet, kvalme og utmattelse. Er jo ikke kun i skulder jeg har smerter men ikke koblet de opp mot hverandre. Skylt på stress når hode og nakken er vond og støl når hoften og ryggen verket. Dårlige sko osv osv det var det hun så hun legen. Anonymkode: 575d9...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå