AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Vindushåndtaket/vindusvrideren på det ene vinduet er nesten umulig å få lukket. Det går greit å åpne, men når man skal vri det ned så er det nesten umulig. Hvordan fikser jeg det? Og er dette noe som er mitt eller borettslaget sitt ansvar å fikse? Vindusvrideren ligner på denne Anonymkode: a6d08...fdc
visp Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 Prøv å smøre med noe olje først og se om det bedrer seg. 1
A-hunter Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 Neppe vrideren som er problemet, men det vrideren vrir på, altså mekanikken som låser vindusramme til karmen. Prøvd å vri på vrideren når vinduet er åpent? Er den lett da, er problemet i enten karmen eller i låsemekanismen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 Det problemet hadde jeg også med en lignende vrider. Måtte gi vinduet ett ekstra dytt for å vri den ned. Så jeg tror den over her har rett, at det er noe med låsemekanismen/karmen. For hos meg gikk den lett ned om vinduet var åpent. Anonymkode: 64639...62a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 20 minutter siden, visp skrev: Prøv å smøre med noe olje først og se om det bedrer seg. Glemte å skrive at jeg har prøvd å smøre tre ganger nå uten at det er blitt bedre. Vrideren går ned ca 1/3 greit, men så stopper det opp. Dette skjer uavhengig av om vinduet er åpent eller ikke. Anonymkode: a6d08...fdc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #6 Skrevet 13. juni 2019 Her hadde vi samme problemet, og fikk vaktmesteren til å se på det. Han demonterte mekanismen siden den stoppet helt, men alt som skulle til for å løse problemet viste seg å være en raus runde med WD40. Men det er ikke sikkert han hadde kommet til skikkelig på alle deler uten å demontere først. Anonymkode: fdc24...4f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå