AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Når noen her spør hva slags jobb en bør velge, så er svaret alltid noe negativt. Det er jo alltid noe galt med en jobb, men hva slags jobb er egentlig bra da? "Dårlige arbeidstider. holder ikke ut i lengden" "Dårlig betalt" Jeg synes det virker som alt er dårlig betalt jeg...i følge folk her "Det har lav status" "ville ikke tatt det, det er kjedelig" "det er for folk som ikke klarer å bli noe annet" Anonymkode: c6a9f...577
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #2 Skrevet 14. juni 2019 Ta den jobben du har mest lyst på og som passer deg og din personlighet. Drit i hva alle andre mener. Anonymkode: f22d0...cb6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #4 Skrevet 14. juni 2019 Jeg tenker at alle jobber har noen sider av seg som ikke er optimale. Enten er det at lønna er for dårlig, det er stressende, mye overtid, dårlige arbeidstider, trangt arbeidmarked og så videre. Man må bare velge noe og håpe at de positive er mer enn det negative. Jeg tror ikke nødvendigvis folk er storforlangende, men de aller fleste jobber kunne de fleste ikke tenke seg å ha. Det er jo tusenvis av jobber, og de fleste har jo noen de sikter seg inn på - og en hel haug de ikke er interesserte i. Så uansett hvilken jobb man foreslår vil jo de fleste ikke ønske seg den. Anonymkode: 13365...3b2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #5 Skrevet 14. juni 2019 Den jobben som gjør deg glad og du har interesse for, den jobben er bra. Jobben min er sikkert "lavstatus" for mange, men jeg trives veldig godt. Gode og hyggelige kollegaer og grei sjef. Bryr meg virkelig ikke om hva andre mener. Anonymkode: 5eae2...220
Jadzia Skrevet 14. juni 2019 #6 Skrevet 14. juni 2019 I mitt hode er en bra jobb, en jobb som gjør at man tjener nok til å klare å forsørge seg selv og eventuelle barn man måtte sette til verden. Om folk kommer dit ved å jobbe i butikk eller være advokat er revnene likegyldig for min del.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #7 Skrevet 14. juni 2019 Du velger det yrket som passer deg best, helt uavhengig av hva andre måtte tenke. Det være seg rørlegger, butikkmedarbeider eller lege. Folk er forskjellige Du bestemmer selv hva som passer deg og hva som ikke passer deg. Status er det absolutt siste du bør bry deg om. Ikke la det være en avgjørende faktor i det hele tatt - alle yrker trengs for at samfunnet skal gå rundt. Anonymkode: 86303...102
Giggi Skrevet 14. juni 2019 #8 Skrevet 14. juni 2019 Jobb er jobb. Man tilbringer så mange timer på jobben at det viktigste er å trives i tillegg til å kunne forsørge seg selv.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #9 Skrevet 14. juni 2019 En jobb som passer med eget liv, interesser og ønsker. Har man barn, er det en god del jobber som er upraktiske, f.eks. turnusjobber, nattevaktjobber, lite fleksible jobber. Om man liker å ha det romslig økonomisk, vil man gjerne ikke ha en lavtlønnet jobb. Om man trenger bruke hjernen og ressonere og tenke, er gjerne ikke en vaskejobb drømmen. Folk har ulike behov og preferanser, og har man mulighet til å velge, hva er da galt med det? Anonymkode: c079e...eed
Knirke Skrevet 14. juni 2019 #10 Skrevet 14. juni 2019 Hvis man ikke vil høre begge sidene (positive og negative) ved en jobb, så bør man vel heller ikke spørre? Det er jo greit å vite om bakdelene før man starter på en utdannelse. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #11 Skrevet 14. juni 2019 Jeg jobber på pakkelager. Jobben min er ikke høyt lønnet og jeg jobber turnus med ganske ugunstige arbeidstider (tidlige morgener, sene kvelder og helgejobbing hver tredje helg). Men jeg trives supergodt. Vi har et godt arbeidsmiljø og selv om arbeidsoppgavene ikke er de mest spennende og arbeidsdagene er ganske repetive og preget av rutine kjeder jeg meg svært sjelden, siden vi alltid har nok å gjøre og ikke har dødtid der vi sitter å tvinner tommeltotter. Og det beste av alt: Jeg legger igjen jobben på jobben når jeg er ferdig for dagen. Når jeg går ut døra på arbeidsplassen behøver jeg ikke tenke på jobb før neste gang jeg går inn der. Det er utrolig verdifullt for meg. Etter flere år i en jobb med høyere "status", der jeg måtte være tilgjengelig for kunder både sent og tidlig og jeg aldri hadde skikkelig fri er det veldig deilig å faktisk ha fri når jeg har fri. Det var veldig slitsomt å aldri kunne senke skuldrene og slappe av 100%. Og lønna var ikke så mye høyere enn den jeg har nå, så det var overhodet ikke verdt det. Anonymkode: 7e601...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå