Gå til innhold

Alenemødre, hvordan gikk det med dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd;

Dere alenemødre (som har hatt ansvaret for barn så og si alene), hvordan har det gått? Var morsrollen mer krevende enn du trodde? Hva vil du anbefale til ferske alenemødre?

Anonymkode: c227c...c03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk veldig fint. Jeg hadde noe hjelp av mine foreldre, men tok både høyskoleutdannelse og senere en doktorgrad som alenemor. Far lite inne i bildet (bodde annet sted i landet og ikke til å stole på). «Barnet» er nå selv voksent og har klart seg veldig fint. Synes egentlig ikke morsrollen har vært spesielt krevende, men der økonomiske har alltid vært en utfordring. Fikk etterhvert kjøpt enebolig også, så det gikk bedre etterhvert. Dette går bra 😊

Anonymkode: 1858b...9c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk veldig fint med oss. Barnet er straks tenåring og vi har et utrolig godt og nært forhold i dag. Klart det var tøft til tider, men når jeg tenker tilbake nå så hadde vi det godt. Jeg fikk på et vis tatt studiekompetanse og en bachelorgrad, og har fått en trygg jobb med god inntekt. Er gift og har fått flere barn, og det var så utrolig fint å kunne gi førstemann søsken 💕

Det tyngste har vert å ikke ha noen å dele sorger og gleder med. Jeg har også vært mye sliten, og da vsr der gull med en super helsesøster som tro til med foreldretreningskurs og hjalp til med å finne barnevakt. 

Mitt råd er: Ikke vær redd for å be om hjelp når ting blir vanskelig. Spar på de gode stundene og bruk minnene aktivt når barnet trasser, og du ikke kan slippe unna situasjonen 😊

Anonymkode: 161c6...406

AnonymBruker
Skrevet

Har gått kjempe bra. Bosted, jobb osv. 

Vært litt tøft mtp. at barnet har utfordringer/diagnoser, og føler meg vel veldig alene når ting står på. Sitter også med mye skyldfølelse for at far og hans familie ikke er særlig interesserte. 

Men jeg elsker livet og barnet, vi har det så bra sammen. 

Anonymkode: 0dfb4...9ee

AnonymBruker
Skrevet

17 år, gravid og ten utdanning.Helt alene med barnet. Før jeg var 30, var hus og utdanning i boks. Det var så klart tøft å få hjulene rundt, men det gikk da. Barnet er nå 30år og har egen familie og utdanning. Ble forøvrig alene, da jeg trivest best slik.

Anonymkode: 7a45c...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått bra, men i perioder vært veldig tøft.

Jeg var gift, og det var han som hadde det største ønsket om barn. Men så ble det nok litt mye for han med 2 barn, så han gikk. Og de årene barna var små, så han de 2 ganger i året, når de ble store, så han de nesten en helg i måneden. Han kunne aldri ha de ekstra, eller i ferier osv. Jeg hadde ikke noe familie. Så jeg var veldig alene, og begge barna har diagnoser.

Men største er nå voksen, og jobber fulltid, og gjør det veldig bra. Begge barna kom inn på den videregående skolen med 5 i snitt. Jeg har og et veldig nært og godt forhold til begge barna. Og jeg er stolt av det jeg har klart som enslig mor. Jeg eier og halvparten av tomannsbolig, har en bachelorgrad og klarer meg fint. 

Anonymkode: b1cbb...14a

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd;

Dere alenemødre (som har hatt ansvaret for barn så og si alene), hvordan har det gått? Var morsrollen mer krevende enn du trodde? Hva vil du anbefale til ferske alenemødre?

Anonymkode: c227c...c03

Bra, barnet har alltid stått i fokus. Ble mor som 20-åring og måtte prioritere bort mye festligheter med venner såklart. Funnet meg mann og fått barn med han. Da jeg møtte han måtte jeg lære meg å slippe litt av ansvaret over til han siden jeg var vant til å styre alt alene. 

Anonymkode: 17b08...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...