Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #21 Skrevet 1. mai 2005 Espen Thoresen gjorde noe som var morsomt. Kolaautomaten er bare latterlig. :bukke:
Laina Skrevet 1. mai 2005 #22 Skrevet 1. mai 2005 Espen Thoresen Hværsaago synes jeg er gjennomført. Kolaautomat bare latterlig og oppmerksomhetssøkende. Keikoburger - her har jeg nok gått glipp av noe' date=' for det synes jeg er helt på lik linje med Kolaautomat. Bare latterlig.[/quote'] Han som heter Keikoburger tok det navnet fordi han hadde brukt det som nick på internett i flere år. Jeg syns det var litt kult. Men Kolaautomat blir for dumt, syns jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #26 Skrevet 1. mai 2005 Han synes selv at han er utrolig festlig Min mening er at han prøver litt for hardt og da blir det bare flaut...
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #27 Skrevet 1. mai 2005 Mer spennende blir det når folk etter hvert inngår avtaler med ulike firmaer, og skaffer seg navn som gjenspeiler et eller flere produkter: For eksempel: Feit på Grændiss: BigMac Lillebille: Duracell Guran: Honda Fitta (som ikke ble noe av, akkurat som Guran) Millaminniemaeetc: Prozac Trøffelhelten: Microsoft (størrelse er ikke alt!) ...og en endeløs rekke av andre gode forslag: Anyone?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #29 Skrevet 1. mai 2005 Og vinneren er... Espen Thoresen Hværsaagod! Ingen over, ingen ved siden. Som andre sier, dette navnet var genialt. De andre blir bare wannabees, og ikke har de ironi engang...
aline Skrevet 1. mai 2005 #31 Skrevet 1. mai 2005 svarte latterlig, men mener vel det er mer tåpelig, eller teit som Charmina sier. men jøss, folk får gjøre som de vil, man må bare regne med å også få negative tilbakemeldinger når man gjør noe sånt.
Gjest celine Skrevet 1. mai 2005 #32 Skrevet 1. mai 2005 Å komme i avisen fordi man skifter navn til Kolaautomat, er bare teit. Man har lite å fare med hvis man blir kjent på grunn av en slik ting. Espen Thoresen Hværsaagod er noe bedre, men fortsatt ikke helt min humor. (men værsågod - folk får kalle seg hva de vil for min del...) Var igrunnen bedre med ham som tilfeldigvis fikk mellomnavnene Peirik Pling for en stund siden. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/12/420116.html
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #33 Skrevet 1. mai 2005 Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette..Litt latterlig, men så får jo folk bestemme selv hva de vil hete. Og morsomt er det jo for oss som ikke kaller oss Kolaautomat, Peirik Pling eller Keikoburger.
Gjest Embla s Skrevet 1. mai 2005 #34 Skrevet 1. mai 2005 Tja' date=' litt oppmerksomhet og berømmelse hadde vel ikke skadet. Mulig sånt noe kan sette seg i hodet på en, men så langt har det meste satt seg i magen på meg. Vet ikke hva som er verst eller best.[/quote'] Oppmerksomhet og berømmelse? Et oppslag i VG er vel neppe ensbetydende med berømmelse.. Og hvem vil være berømt for å være latterlig? Skjønner ikke de som syns berømmelse og oppmerksomhet i seg selv er noe å trakte etter.
nyibyen Skrevet 2. mai 2005 #36 Skrevet 2. mai 2005 Liker ikke denne trenden med å endre på identiteten sin, generelt, uansett om det er endring av navn eller plastiske operasjoner. Navnene er identitetsbærende og en del av vår personlige kultur! Fornavn er gitt oss av foreldrene og er en del av den nære arven slik, og etternavn er arv fra generasjonene foran oss. Stakkars slektsgranskerne i fremtiden som får et svare strev med å finne ut hvem som var i familie med hvem. (I tillegg til at en skremmende høy prosent av befolkningen har en annen far enn de selv tror, ifølge tabliod-avis-forskning...)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. mai 2005 #37 Skrevet 2. mai 2005 Stakkars slektsgranskerne i fremtiden som får et svare strev med å finne ut hvem som var i familie med hvem. Hvordan finner man av hvilken slekt kvinner flest hørte til før, når de hele tiden skiftet navn da de giftet seg? (I tillegg til at en skremmende høy prosent av befolkningen har en annen far enn de selv tror, ifølge tabliod-avis-forskning...) Tror det var et større problem før i tiden. Før kondomer, p-piller og dna-tester.
nyibyen Skrevet 2. mai 2005 #40 Skrevet 2. mai 2005 Hvordan finner man av hvilken slekt kvinner flest hørte til før, når de hele tiden skiftet navn da de giftet seg? De giftet da seg ikke SÅ mange ganger før som det er vanlig nå for tiden. De fleste hadde vel EN mann hele livet, iallefall offisielt. Og kvinnen ble vel et ledd i mannens familietre, og altså en del av HANS familiehistorie, pga etternavnet. I allefall etter skikken med å ha farsnavnet som mellomledd (a la Lavransdatter) falt bort. Kanskje ikke ideelt i et feministisk synspunkt, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå