Gå til innhold

Er det usunt å spise en hamburger hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spise en hamburger hver dag? Hva er det med hamburgeren som er usunt?

Anonymkode: 70f72...519

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil jeg si er usunt, mye mettet fett og rødt kjøtt.

Anonymkode: 7ef2b...c2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på selve hamburgeren og ev. tilbehør. 

Anonymkode: b90d8...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det hvite brødet du bør være bekymret for. Ikke kjøttet. Prosessert kjøtt er ikke det sunneste, men det er langt fra det verste du kan spise. Du kan jo spise hamburgeren uten brød kanskje? Jeg bestiller hamburgere slik. Vær også obs på at ketchup og dressing har masse sukker.

Anonymkode: bfb00...a2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å spise det samme hver dag er usunt uansett hva det er.

Viktig å spise variert, slik at du fordeler alle næringsstoffer riktig. At du ikke får for mye av en ting og for lite av noe annet 

Dessuten krever det mye energi for kroppen å fordøye slik mat hver eneste dag. Da jobber magen din hele tiden og du får mindre energi som gjør at du beveger deg mindre.

Ville satt inn nie lettfordøyelig mat noen dager i uken, så får tarmsystemet ditt litt resitusjon. Hvis fordøyelsen aldri får hviøe, kan det begynne å jobbe treigere og bli dårligere.

Akkurat som on du trener samme muskel vær dag, da får du til slutt belastningsskade...  

Det er egentlig ganske logisk....

Anonymkode: 9bcf6...a49

Skrevet

Jeg spiser masse hamburger, men selvfølgelig ikke bare med bare storfe. Jeg steker kyllingfilet, eller laksefilet ol. Og grovt brød og masse grønnsaker. 

• Liker 2
Skrevet

Å spise det samme hver dag er usunt ja, uansett hva det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lager den selv er det ikke så ille, men kjøper du den har absolutt alt i den en egen cocktail av tilsetningsstoffer: Brødet, kjøttet, dressingen, alt.

Anonymkode: 017e4...938

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint spise både pizza og hamburger hver dag, så lenge du varierer innholdet.

Anonymkode: 473a2...16f

• Liker 1
Skrevet

En hamburger trenger ikke være usunn. Bruk grovt brød og bytt ut vanlig kjøtt met f.eks vegetarkjøtt i blant, kylling eller fisk. Peis på med grønnsaker, lite dressing. Er ikke usunt da. Det går jo an å variere til en viss grad, men ville ikke spist det hver dag uansett. 

Skrevet
14 timer siden, boblevann skrev:

Å spise det samme hver dag er usunt ja, uansett hva det er. 

De som spiser havregrøt eller brødskiver til frokost hver dag må se å skjerpe seg og begynne på en ny og sunnere livsstil :)

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

De som spiser havregrøt eller brødskiver til frokost hver dag må se å skjerpe seg og begynne på en ny og sunnere livsstil :)

Kommer an på hva de spiser resten av dagen det. Når folk skriver hamburger gikk jeg ut fra at det var ment som middag - som jo er et stort og viktig måltid som man bør variere på :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ofte definert som usunt, fordi mange tenker på hamburger som kjøtt i hvitt brød, med masse dressing, ost og bacon. 

Men om du varierer innholdet, sørger for at det er nok næringsstoffer, og tilpasset mengde kalorier, så er det ingenting i veien med å spise en hamburger hver dag. 

Anonymkode: 3b84a...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...