AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 hvilken rutiner har du i hverdagen? tar du vær dag som kommer eller har eu en fast plan og ett mål? Anonymkode: 97fe9...cd0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 Jeg har rutiner i hverdagen. Står opp til fast tidspunkt når jeg har vanlige kontordager. Følger fast «morgenrutine». Handler mat på vei fra jobben. Spiser middag en gang mellom 16.30 og 18 på hverdagene. Legger meg til samme tid på hverdagene. Følger ganske mange faste rutiner på vanlige kontordager. Samtidig har jeg en veldig variert jobb, som medfører at jeg ofte har reisedager eller dager som gjør at jeg ikke kan følge rutinene. Og det syns jeg er helt fint. Liker variasjonen. Liker også å kunne spontanbestemme meg for å dra på kino en dag, spise ute, eller bare gjøre noe helt annet enn det jeg pleier. Den friheten setter jeg veldig pris på. Anonymkode: 980d1...619 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 Nei. Nå jobber jeg som frilanser da, visste helt fra jeg var ung at jeg ikke kom til å orke "vanlig" jobb, så for meg er rutiner utelukket. Barn også for den saks skyld. Anonymkode: ceb6a...d73 4
SPOCA Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 Vel, ja, i hverdagene har jeg det, siden jeg har en fulltidsjobb. Vi lager middag og spiser stort sett til samme tid. I helgene er det mer flytende, men spiser stort sett middag sammen. Og det er vel det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 Hva slags tåpelig spørsmål er det..? Du har jo vært uten barn selv en gang, eventuelt er, så du vet jo selv at du hadde/har rutiner. Det er jo ikke som om folk uten barn bare sitter og venter på at livet skal begynne den dagen de får unger. Enten troller du, eller så har du drukket litt for mye av småbarnsKool-Aiden. Anonymkode: 7c083...b4e 24
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #6 Skrevet 13. juni 2019 Selvfølgelig har jeg rutiner: jeg står opp på ett tidspunkt, jeg drar hjem på ett tidspunkt og prøver å sove på ett tidspunkt? Anonymkode: fcb77...c8f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #7 Skrevet 13. juni 2019 Tar hver dag som den kommer, men holder likevel en høyere standard enn de fleste barnefamilier. Anonymkode: dff55...928 1
Maestro Skrevet 13. juni 2019 #8 Skrevet 13. juni 2019 Nope, eier ikke rutiner. Legger meg og står opp når jeg ønsker, spiser når jeg er sulten, er med venner når det passer. Det passer meg helt perfekt. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #9 Skrevet 13. juni 2019 Har absolutt ingen rutiner. Eneste rutinen jeg har er at jeg ikke har noen rutine. Nå er det også litt pga. jobbsituasjonen som gjør at jeg jobber til svært variable tidspunkter. Når det er sagt så trives jeg godt med denne måten å leve på, og tror nok jeg hadde slitt med å få inn en typisk A4-rytme... Men er det ikke det 20-årene er til da? Å bare vimse rundt og kose seg, vente på at familielivet starter i tidlig 30-årene? Anonymkode: 2bcf6...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #10 Skrevet 13. juni 2019 Ikke noe særlig. Legger meg sent, står opp når jeg våkner. Rutinen min er at jeg drikker kaffe og leser avisen om morgenen og lager middag til mannen stort sett hver dag. Eller så gjør jeg det som faller meg inn. Og det varierer. Anonymkode: 06c72...268 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #11 Skrevet 13. juni 2019 Veldig lite rutiner her, eneste som er fast rutine hver dag er at jeg må ha en kopp kaffe når jeg står opp, det kan være alt mellom kl 09 og litt utpå ettermiddagen. Legger meg når jeg føler at jeg må sove litt, uavhengig av når på døgnet det er. Gjør stort sett det jeg vil og trenger ikke følge noen andres timeplan. Er akkurat sånn jeg liker det Anonymkode: b157e...4cd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #12 Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags tåpelig spørsmål er det..? Du har jo vært uten barn selv en gang, eventuelt er, så du vet jo selv at du hadde/har rutiner. Det er jo ikke som om folk uten barn bare sitter og venter på at livet skal begynne den dagen de får unger. Enten troller du, eller så har du drukket litt for mye av småbarnsKool-Aiden. Anonymkode: 7c083...b4e Hva slags tåpelig svsr er dette da? Ikke alle som hsr faste planer og rutiner. Jeg har ikke barn. Jeg liker å ha faste rutiner og planer, på den måten får jeg fullført ting. Jeg har fast husvask dag Torsdag, og jeg har faste trenings dager og faste dager jeg spiser fisk. Jeg våkner ikke vær dag og ikke har noen planer. Men det er noen som gjør det..de går på jobb også tar de det etterhvert hva de gjør. Jeg har faste dager jeg ikke har planer og da kan det bli å treffe venner eller å slappe av hjemme. Anonymkode: 97fe9...cd0 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Skrevet 13. juni 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Nå jobber jeg som frilanser da, visste helt fra jeg var ung at jeg ikke kom til å orke "vanlig" jobb, så for meg er rutiner utelukket. Barn også for den saks skyld. Anonymkode: ceb6a...d73 Samme her. Jobber hjemmefra eller hvor enn jeg er i verden og gjør akkurat det jeg har lyst til. Passer bare på å få gjort jobben min innen deadline. Deilig liv. Anonymkode: ff9ea...a39 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #14 Skrevet 13. juni 2019 Selvsagt har jeg rutiner, selv om jeg ikke har barn. Jeg lever her og nå, å liker å ha en hverdag med rutiner. Jeg går på jobb til faste tidspunkt (disse varierer ut i fra turnus, men det er jo faste tidspunkt), jeg sover til ca samme tid, våkner til ca samme tid, jeg spiser middag med samboer hver dag, jeg har fast vaskedag, jeg har en hobby jeg utøver til ca samme tid, osv. Eneste forskjellen er vel at jeg kan sove lenge når jeg har fri, å drikke meg så full det bare måtte passe meg, da jeg ikke er avhengig av å stå opp tidlig, eller fungere spesielt godt på fridag. Anonymkode: 408fb...604 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #15 Skrevet 13. juni 2019 Jepp jeg spiser, sover, jobber, driter, tisser, dusjer og finner på litt andre fritidssysler. Det er rutiner nok for meg. Anonymkode: 17999...c75
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #16 Skrevet 13. juni 2019 Jeg har jo rutiner som i at det er ting jeg gjør hver dag til sånn ca samme tidspunkt, men jeg liker også at jeg ikke trenger å være så styrt av dem. Nå har jeg vært student og da har det variert litt hvordan dagen har vært lagt opp. Tidligere har jeg jobbet og da er man mer styrt av rutiner siden jeg begynte og sluttet på samme tidspunkt, men jeg liker at jeg har frihet til å gjøre som jeg vil utenom jobb eller skole. At jeg kan være spontan om jeg ønsker det. Ser for meg at livet må planlegges mer med barn og at det å spontant for eksempel skulle møte en venninne på kort varsel hadde sikkert ikke alltid gått. Så det er kanskje forskjellen; at med barn så blir det flere rutiner gjennom hele dagen, men mange som ikke har barn har nok også en rutine i hverdagen. Anonymkode: 6e798...22d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #17 Skrevet 13. juni 2019 Ja, jeg våkner ca kl 14, setter på kaffen, driter, henter kaffe og leser nyheter. Og driter litt mer. Så sovner jeg igjen i 3-4 timer,våkner opp rundt kl 19, og lager noe mat hvis jeg er sulten. Så sovner jeg igjen ca kl 22-23, og neste dag er akkurat den samme Anonymkode: 0eb9a...537
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #18 Skrevet 13. juni 2019 Eh, ja, vi uten barn har jo et liv vi også. Den fantastiske friheten er ikke ensbetydende med null rutiner, men for min del kan jeg jo selv bestemme hva de rutinene består av. Jeg har søvnrutiner, jobbrutiner og spiserutiner. Med barn så må man begynne å leve for noen andre enn seg selv og deres behov kommer først, men er det noe å trakte etter da? Vel... Anonymkode: a399d...874 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #19 Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh, ja, vi uten barn har jo et liv vi også. Den fantastiske friheten er ikke ensbetydende med null rutiner, men for min del kan jeg jo selv bestemme hva de rutinene består av. Jeg har søvnrutiner, jobbrutiner og spiserutiner. Med barn så må man begynne å leve for noen andre enn seg selv og deres behov kommer først, men er det noe å trakte etter da? Vel... Anonymkode: a399d...874 Jeg må ha forklart meg feil eller noe. Jeg sier ikke at de som ikke har barn ikke har ett liv. Jeg har ikke barn og derfor spør jeg de som ikke har barn. Ellers får jeg svar som feks hente barn i barnehagen, lage middag, leke stelle og legge ungen. Jeg vil høre dere aom ikke har barn om dere har rutiner. Ikke så detaljert som å drite og pusse tenner men feks om dere hsr faste dager dere trener, vasker hus, treffer venner, tøying, annet hobby. Eller om dere bare går på jobb og spiser middag også tar det som det kommer etter det. Men var ikke alle som forsto spm mitt. Jeg liker å ha rutiner, skal lage en trenings plan også har jeg en dag jeg vasker huset. Jeg føler det er lettere å få fullført ting om jeg har faste planer /rutiner enn om jeg tar alt på sparket lilsom... Anonymkode: 97fe9...cd0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå