Tingling Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Reiser til Hellas i morgen tidlig, har vært på 3 apoteker og alle er tom for bricanyl. Og rekker ikke innom flere apoteker før avreise. Fikk beskjed om at resepten bare kan taes ut i Norge. Noen som har erfaring med reseptfrie legemidler som selges i Hellas, med noen form for åpnende effekt? #etskuddimørket
Akay Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 Har ikke snøring på hva bricanyl er men de har akkurat samme legemidlene plasser vi har reist. Du får mye det meste uten resept også
jordbærterte Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 Reiser du fra Gardermoen? De har apotek der. Hvis du er avhengig av Bricanyl så ville jeg ikke satset på å finne det der nede. Du kan evt ringe et døgnåpent apotek der du bor og høre etter om de har. 2
Alatariel83 Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 (endret) Ser Gardermoen har begge styrkene inne 😊 Endret 13. juni 2019 av Alatariel83
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 14 minutter siden, Tingling skrev: Reiser til Hellas i morgen tidlig, har vært på 3 apoteker og alle er tom for bricanyl. Og rekker ikke innom flere apoteker før avreise. Fikk beskjed om at resepten bare kan taes ut i Norge. Noen som har erfaring med reseptfrie legemidler som selges i Hellas, med noen form for åpnende effekt? #etskuddimørket Bricanyl er et astmamiddel. https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/bricanyl-turbuhaler-astrazeneca-547103 Det står ikke oppført på felleskatalogen at der er mangelsituasjon på Brivanyl, så at flere apotek er tomme er rart. Men Ventoline et sidepreperat til Bricanyl er der mangel på. Derfor kan det ha skjedd at kunder som normalt bruker Ventoline har måttet få Bricanyl og dermed blir det mangel på Bricanyl. Apotekene burde undersøkt og sett om andre kunne ha inne legemiddelet du har fått resept på kunne ha legemiddelet ditt inne. Jeg betviler at du får tak i Bricanyl utenlands uten gyldig resept. Eresepter er bare gylding i Norge. Hadde du fått en gammeldags papirresept så kunne den ha blitt ekspedert i utlandet, dersom preperatet eller tilsvarende preperat som på resepten er mulig å skaffe. Anonymkode: 35260...199
Tingling Skrevet 13. juni 2019 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2019 Tomt var det, lite å diskutere der 😩 legesenter stengt. Spurte om noen viste om alternativer i salg på apotek i Hellas uten resept. Som sagt #etskuddimørket og det eneste jeg søker svar på.
Tingling Skrevet 13. juni 2019 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2019 Reiser fra Molde 🙃 liten plass og lite alternativer før avgang.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #8 Skrevet 13. juni 2019 Fikk kjøpt reseptfritt i Spania iallefall, men vet ikke ang Hellas. Andre medisiner har vi fått ved å vise esken legekontor/klinikker i Spania. Er det ikke noen en kan kontakte å høre med som kjenner systemet der nede? Anonymkode: b04ec...d1d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #9 Skrevet 13. juni 2019 4 minutter siden, Tingling skrev: Reiser fra Molde 🙃 liten plass og lite alternativer før avgang. Går det direktefly fra Årø til Hellas? Hvis du har mellomlanding på Gardermoen kan du kanskje hente ut på apoteket der? Jeg så lenger oppe i tråden at de har inne. Sykehusapoteket åpner kl 09, men det er kanskje for sent? Virkestoffet i Bricanyl er terbutalin, dette virkestoffet kan du sikkert spørre etter på apotek i Hellas om intet annet dukker opp. Anonymkode: 0620a...fbc
Tingling Skrevet 13. juni 2019 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det direktefly fra Årø til Hellas? Hvis du har mellomlanding på Gardermoen kan du kanskje hente ut på apoteket der? Jeg så lenger oppe i tråden at de har inne. Sykehusapoteket åpner kl 09, men det er kanskje for sent? Virkestoffet i Bricanyl er terbutalin, dette virkestoffet kan du sikkert spørre etter på apotek i Hellas om intet annet dukker opp. Anonymkode: 0620a...fbc Takk, det skal jeg spørr om. 🤗Direktefly ja, ingen mellomlanding.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #11 Skrevet 13. juni 2019 Har du ingen forebyggende medisiner? Jeg klarer meg stort sett med symbicort, bruker bricanyl nesten bare før jeg løper. Anonymkode: df38c...bfb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #12 Skrevet 13. juni 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ingen forebyggende medisiner? Jeg klarer meg stort sett med symbicort, bruker bricanyl nesten bare før jeg løper. Anonymkode: df38c...bfb Symbicort er en kombinasjonsmedisin brukt forebyggende, Bricanyl er anfallsmedisn som også kan brukes forebyggende. Symbicort er i tillegg en medisin med mye langsiktig bivirkning man ikke gir uten alvorlig obstruktiv sykdom, gjerne ved kols. Anonymkode: 35260...199
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Skrevet 13. juni 2019 Om de ikke har tebutalin i Hellas kan du nok bruke Salbutamol (ventoline) enn så lenge, og spørre etter det der nede. Det er basically samme effekt. Forresten, om du ikke bruker langtidsvirkende bør du få det eller prøve en annen type eventuelt, for du skal ikke behøve å bruke korttidsvirkende astmamedisin hele tiden. Snakk med legen om det. Kanskje du må ha henvisning til lungelege. Jeg har utviklet en astma som er blitt ganske ille, men jeg bruker kun ventoline når jeg skal trene. Ellers holder det med langtidsvirkende og steroider + montelukast tabletter. Det er fordi astmaen min er godt kontrollert på faste medisiner. Om man ikke har en godt kontrollert astma kan man få mye hyppigere infeksjoner fordi det blir mye slim og sånn. Det kan jeg skrive under på. Jeg hadde infeksjon på infeksjon på infeksjon i fjor til jeg fikk ny medisin. Anonymkode: bbbf1...de1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #14 Skrevet 14. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Symbicort er en kombinasjonsmedisin brukt forebyggende, Bricanyl er anfallsmedisn som også kan brukes forebyggende. Symbicort er i tillegg en medisin med mye langsiktig bivirkning man ikke gir uten alvorlig obstruktiv sykdom, gjerne ved kols. Anonymkode: 35260...199 Jeg tror nok du skjønner hva vedkommende mener. Symbicort var bare det den personen bruker. Poenget var at TS bør få en bedre kontrollert astma om hun må bruke så mye korttidsvirkende. Om hun får alvesco og evt oxis eller relvar eller symbicort eller inuxair av legen er ikke poenget her. Det er det nettopp legen som bestemmer. Anonymkode: bbbf1...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå