Gå til innhold

I dag fikk jeg vite en hemmelighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fant jeg ut broren min har en far enn oss andre søsknene. Han vet ingenting om dette selv. Vi i søskenflokken er alle voksene og har barn selv. Broren min er kanskje den som er nærmest faren vår. Jeg vet ikke om faren vår er klar over at han ikke er den biologiske faren hans. Så hva gjør jeg? Føler jo at broren min har rett til å vite sannheten,  men samtidig så kommer det ikke noe positivt ut av at han får vite dette.

Anonymkode: de12d...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fikk du vite dette?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hvorfor obligatorisk DNA test ved fødsler burde finne sted.

Anonymkode: c37bd...6d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tjener på at du forteller det, ingen kommer til å bli glade. Så hva er poenget da? 

Anonymkode: 342e3...ced

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan kanskje din mor ha noen tanker om...

Anonymkode: 88bfb...df3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det blir sikkert forferdelig! Men jo, broren din bør selvsagt få vite dette. OG hvem hans virkelige far er.

Anonymkode: 00b28...77c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I fant jeg ut broren min har en far enn oss andre søsknene. Han vet ingenting om dette selv. Vi i søskenflokken er alle voksene og har barn selv. Broren min er kanskje den som er nærmest faren vår. Jeg vet ikke om faren vår er klar over at han ikke er den biologiske faren hans. Så hva gjør jeg? Føler jo at broren min har rett til å vite sannheten,  men samtidig så kommer det ikke noe positivt ut av at han får vite dette.

Dette kan være et ondsinnet rykte. Hvis du skal si det til noen så kan du snakke med din mor om det og også fortelle din mor om hvem som sa denne hemmeligheten til deg.

Anonymkode: 0c405...b52

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre din mor om hvor mye denne hemmeligheten er verdt i kroner og øre. 

Anonymkode: 89648...5ca

• Liker 6
Skrevet

Vanskelig problemstilling. Uansett hva, ta deg god tid med en beslutning, og hold det strengt for deg selv inntil da. Ikke lurt å forhaste seg her. Mye kan ødelegges i familien ved å fortelle. Spørsmålet er om du kan leve med denne kunnskapen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan være et ondsinnet rykte. Hvis du skal si det til noen så kan du snakke med din mor om det og også fortelle din mor om hvem som sa denne hemmeligheten til deg.

Moren min fortalte det. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å hvorfor i alle dager gjorde hun det etter så lang tid? 

Anonymkode: e97cd...3f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun fortalte det kun til deg og ingen andre? La det være opp til din mor å avgjøre om  denne informasjonen skal gis til deres far og barnet det gjelder.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun fortalte det kun til deg og ingen andre? La det være opp til din mor å avgjøre om  denne informasjonen skal gis til deres far og barnet det gjelder.

Fordi vi er veldig nærme hverandre. Ja, da kommer det aldri ut. Jeg vet ikke hva pappa vet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi er veldig nærme hverandre. Ja, da kommer det aldri ut. Jeg vet ikke hva pappa vet.

Ligner de ikke i det hele tatt da eller?

Anonymkode: c01b1...103

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligner de ikke i det hele tatt da eller?

Anonymkode: c01b1...103

Har aldri tenkt på at de ikke ligner. Begge ser ganske så vanlige ut.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo diskutere dette med din mor? Spør henne om din far vet det. Spør henne om hva hun tenker at er best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er broren din over 18 år?

AnonymBruker
Skrevet

Hva godt skulle det gjøre for noen å fortelle det nå??

Anonymkode: c1f1a...a65

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du får se på noen av stykkene til Henrik Ibsen, også lage deg en formening om hva som er best å gjøre. :P

Jeg ville fortalt sannheten selv om den kan være vanskelig for noen å takle. Det er noe med at sannheten forandrer egentlig ingenting. Er han glad i "faren" sin, så er det ikke fordi han MÅ være biologisk far. Man føler det man føler for andre mennsker, i familie eller ikke. Men er jo greit å vite hvem som har knullet og født hvem. Synes alle barn har rett til å vite såpass.

Anonymkode: 143dd...634

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke en menneskerett eller noe sånt som går noe slikt at "alle har rett til å vite om sitt opphav"? 

Anonymkode: b1616...9f5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...