Supersnupp Skrevet 29. august 2002 #1 Del Skrevet 29. august 2002 Fikk servert tunfisksalat på et koldtbord for en stund tilbake. Det var sånn 'alle tar med en rett', og jeg fant ikke hun med tunfisken Er det noen som har noen gode oppskrifter å dele med meg? Mener det var litt kryddersmak av denne, kanskje karri??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 29. august 2002 #2 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg lager alltid blanding av tunfisk og pasta - salat, jeg... Men jeg bruker helt vanlig tunfisk i vann. Synes den er helt grei, jeg da.. Så jeg har nok ikke noen oppskrift til deg med noen kryddertunfisk... Men du kan få vite hvordan jeg pleier å lage min yndlingssalat, da... - Tunfisk i vann - Pastaskruer - Ananas - Mais - Isbergsalat - Paprika - Cherrytomater nam-nam-nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnupp Skrevet 29. august 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 29. august 2002 Takk for oppskriften Lillian, men dette var en mer 'våt' salat, på samme måte som italiensk salat, potetsalat e.l. Altså med enten rømme, creme friache, majones.....et eller annet.... Noen som har en oppskrift på en slik type tunfisksalat???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 31. august 2002 #4 Del Skrevet 31. august 2002 Var oppskrift på en slik tunfisksalat i KK i sommer, men har ikke peiling på hvor det bladet er blitt av. Men der var det chilisaus i mener jeg. Og lager du tunfisksalat MÅ du ha rødløk! Det er nydelig sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snus Skrevet 31. august 2002 #5 Del Skrevet 31. august 2002 Husk på egg også da! Gleder med alltid til eggene. Litt små egg, hardkokte selvsagt, skjært i to. Fint på toppen av salaten og veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smurfa- ikkepålogget Skrevet 18. september 2002 #6 Del Skrevet 18. september 2002 Denne oppskrifta har jeg fått fra ei venninne som er kokk; TUNFISKSALAT 1 boks tunfisk i vann Halvt om halvt med rømme og majones Finhakket purreløk Ørlite salt (Litt sitron"sprut" dersom man bruker ekte majones) Hilsen Smurfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2002 #7 Del Skrevet 19. september 2002 Til en slik tunfisksalat kan du bruke nesten alt. JEg velger rømmer, naturell yoghurt og majones. Tunfisk, type lagt i vann. Litt løk/vårløk/gressløk Eple Chilli (hvis du er glad i litt sterkt) Sur agurk Evt paprika Noen jeg kjenner bruker og solsikkefrø. Hakk alt sammen smått og ha det oppi. Nam nam. Så mye bedre enn alt det klisset du får kjøpt. fruenge, ikke innlogget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millus Skrevet 19. september 2002 #8 Del Skrevet 19. september 2002 Min lille tunfisksalat: Tunfisk på boks mais sylteagurk paprika løk kapers (kan sløyfes, men broder'n er veldig glad i det.. hi hi) Dressing : halvt om halvt med rømme og majo salt og pepper litt HP eller chilisaus pittelitt worshestershire-saus (kan sløyfes) evt saft fra sylteagurkene Kutt opp i små biter, lag dressing (ikke la den bli for tynn), og bland dressingen inn i kuttede ingridiensene, det er viktig ar det ikke blir for mye dressing, salaten skal ha litt "hold" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mizz-x Skrevet 1. november 2002 #9 Del Skrevet 1. november 2002 min oppskrift! tunefisk i olje majones (hellmans er den beste, men vanskelig å få tak i) løk i biter salt og pepper og litt sitron! utrolig god og enkel. p.s. veldig god i pitabrød : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå