AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Vi er i ferd med å finne hybel til sønnen vår skal avgårde på videregående skole i nabokommunen til høsten. Har fått tilbud om en hybel, men den ligger hele 2 km unna vgs., uten kollektivtilbud. Er det dumt å velge en hybel såpass langt unna skolen? Noen med erfaring? På våren og høsten kan han vel kanskje sykle, men neppe på vinteren. Anonymkode: 2b3c6...dd1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 2 kilometer er jo ingenting Anonymkode: 16dfc...15c 13
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 2 km er hva 15-20 minutter å gå, det er jo ingenting. 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 Nei det går vel bra. Jeg måtte gå ca 2 km til vgs selv. Gjennom en skog uten brøyta vei og lykter. Man blir vant til det. Anonymkode: 20507...476 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 Gikk 2 km hver dag på barneskolen, så en på vdg greier vel det også.... Anonymkode: 5063f...9c2 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juni 2019 #6 Skrevet 13. juni 2019 (endret) Nei, det er absolutt ikke for langt. Da jeg gikk på vidergående måtte jeg gå litt over 3 km hver dag. Endret 13. juni 2019 av AthenaRavenLuna
Gjest Krampus Skrevet 13. juni 2019 #7 Skrevet 13. juni 2019 Unger går 2km til skolen, sommer som vinter. En tenåring klarer det uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #8 Skrevet 13. juni 2019 Tenk deg seg som 16-åring og må gå 2 km hjem etter en lang dag på skolen med en blytung skolesekk på en ubrøytet vei med halv meter snø i 15 minus og stiv kuling. Hadde ikke jeg giddet. 2 km er for kort til buss og for langt til å gå. Finn en som er nærmere eller lenger unna med offentlig transport. Anonymkode: d07e1...23b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #9 Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenk deg seg som 16-åring og må gå 2 km hjem etter en lang dag på skolen med en blytung skolesekk på en ubrøytet vei med halv meter snø i 15 minus og stiv kuling. Hadde ikke jeg giddet. 2 km er for kort til buss og for langt til å gå. Finn en som er nærmere eller lenger unna med offentlig transport. Anonymkode: d07e1...23b Det er litt surt under sånne forhold, særlig om det er motbakke hjem. Men det går - hadde det sånn da jeg gikk på videregående (Oslo). Anonymkode: 73d31...4d5 1
Arabella Skrevet 13. juni 2019 #10 Skrevet 13. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg seg som 16-åring og må gå 2 km hjem etter en lang dag på skolen med en blytung skolesekk på en ubrøytet vei med halv meter snø i 15 minus og stiv kuling. Hadde ikke jeg giddet. 2 km er for kort til buss og for langt til å gå. Finn en som er nærmere eller lenger unna med offentlig transport. Anonymkode: d07e1...23b Hvor har du det fra om mye snø, mange kuldegrader, stiv kuling og ubrøytet vei? TS har ikke skrevet noe hvor i landet hun bor. 1
Gjest Krampus Skrevet 13. juni 2019 #11 Skrevet 13. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg seg som 16-åring og må gå 2 km hjem etter en lang dag på skolen med en blytung skolesekk på en ubrøytet vei med halv meter snø i 15 minus og stiv kuling. Hadde ikke jeg giddet. 2 km er for kort til buss og for langt til å gå. Finn en som er nærmere eller lenger unna med offentlig transport. Anonymkode: d07e1...23b Herregud, latskap ass. Når småunger klarer det med en halvmeter kortere bein så er det rimelig patetisk av en tenåring å skulle surve over det.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #12 Skrevet 13. juni 2019 3 minutter siden, Arabella skrev: Hvor har du det fra om mye snø, mange kuldegrader, stiv kuling og ubrøytet vei? TS har ikke skrevet noe hvor i landet hun bor. Det er standard på vestlandet hver vinter iallefall. 3 minutter siden, batcat skrev: Herregud, latskap ass. Når småunger klarer det med en halvmeter kortere bein så er det rimelig patetisk av en tenåring å skulle surve over det. Bare fordi man KAN gå 2 km i snøstorm betyr det ikke at man MÅ. Har ts mulighet til å finne en hybel nærmere eller lengre ifra med bra offentlig transport er det mye bedre. Hvorfor skal man ha det dritt bare for å ha det? Du ville ønsket det beste for dine barn også, og det beste er ikke å gå i snøstorm. Anonymkode: 9b09d...5e7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Skrevet 13. juni 2019 Han bør skaffe seg et kjøretøy. Anonymkode: b4963...8e8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #14 Skrevet 13. juni 2019 3 minutter siden, batcat skrev: Herregud, latskap ass. Når småunger klarer det med en halvmeter kortere bein så er det rimelig patetisk av en tenåring å skulle surve over det. Unger i Afrika går seks timer daglig bare for å hente vann. Det betyr ikke at det er toppen av latskap å ha vann i springen. De færreste her ville gått 2 km til jobb hver dag, med bagasje på ryggen, i all slags vær i vinterlandet Norge. Så hvorfor skal man forvente at barn gjør det? En tommelfingerregel: Om du ikke ville gjort det selv, ikke forvent at andre skal gjøre det. Anonymkode: d07e1...23b 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #15 Skrevet 13. juni 2019 Hvordan er skoleveien? Er det i hovedsak gjennom villastrøk, eller er det langs en hovedvei uten gang-/sykkelveg? Tenker dere bør ta det med i betraktningen. Anonymkode: 7b471...2b6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #16 Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han bør skaffe seg et kjøretøy. Anonymkode: b4963...8e8 Hest og slede er sikkert fint i vinterstormene, men noe plasskrevende. Bil er jo uaktuelt, med mindre det er en voksen videregåendeelev. Anonymkode: 73d31...4d5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #17 Skrevet 13. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk deg seg som 16-åring og må gå 2 km hjem etter en lang dag på skolen med en blytung skolesekk på en ubrøytet vei med halv meter snø i 15 minus og stiv kuling. Hadde ikke jeg giddet. 2 km er for kort til buss og for langt til å gå. Finn en som er nærmere eller lenger unna med offentlig transport. Anonymkode: d07e1...23b Har du gode klær og god sekk, så går det bra. Anonymkode: 20507...476 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #18 Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unger i Afrika går seks timer daglig bare for å hente vann. Det betyr ikke at det er toppen av latskap å ha vann i springen. De færreste her ville gått 2 km til jobb hver dag, med bagasje på ryggen, i all slags vær i vinterlandet Norge. Så hvorfor skal man forvente at barn gjør det? En tommelfingerregel: Om du ikke ville gjort det selv, ikke forvent at andre skal gjøre det. Anonymkode: d07e1...23b Amen. Anonymkode: 9b09d...5e7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #19 Skrevet 13. juni 2019 10 minutter siden, Arabella skrev: Hvor har du det fra om mye snø, mange kuldegrader, stiv kuling og ubrøytet vei? TS har ikke skrevet noe hvor i landet hun bor. TS har ikke skrevet noe om at hun bor i Norge heller. Det kan jo hende hun bor på Marbella med solskinn året rundt, brosteinslagt skolevei og varm lunsj på skolen. Egentlig burde alle i denne tråden utestenges for skamløs spekulering. Anonymkode: d07e1...23b 2
Ullvott Skrevet 13. juni 2019 #20 Skrevet 13. juni 2019 Hvis skoleveien er trygg og det ikke er 1000 høydemeter i tillegg er det da virkelig ingen problem. Ikke i det hele tatt. Jeg vil heller si at det er helt normalt. Det er da vel flere her i Norge som har 2-6 km (og dermed ikke rett til gratis skoleskyss) til videregående skole enn som har under 2 km?? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå