Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp. Hva trengs? Jeg har flydd med han før da han var mindre men nå er han mer viljesterk og kjeder seg fortere. Hva trenger jeg å ha med for å ikke gjøre flyturen til et helvete? Jeg skal fly alene med han. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cherioes, plukkemat, plukkeleker, ett pledd, en boks som han kan ta ting inn og ut av, nettbrett med enkle spill dere kan gjøre sammen 

Anonymkode: 82819...8fa

AnonymBruker
Skrevet

I-pad, og goodiebag med rosiner, kjeks, druer osv, som tar tid å spise. 

Anonymkode: 58b11...af9

Skrevet

Takk for tips begge :) men har også et annet dumt spørsmål. Har den der City mini vognen. Går denne som håndbagasje? Jeg kan jo ta han i bæresele men han veier nesten 12 kg. Klarer ikke bære han pluss bagasje på armen føler jeg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Takk for tips begge :) men har også et annet dumt spørsmål. Har den der City mini vognen. Går denne som håndbagasje? Jeg kan jo ta han i bæresele men han veier nesten 12 kg. Klarer ikke bære han pluss bagasje på armen føler jeg

Hvis du er veldig redd for vognen ville jeg kjøpt Prampack. Hvis ikke kan du få pose til 100 kroner i spesialbagasjen som du kan pakke vogna inn i. Men om den skades får du ikke penger igjen av flyselskapet. 

Skal du reise innenlands eller utenlands?

AnonymBruker
Skrevet

Fantorangen-spillet er en hit hos vår. Lar han gå litt i midtgangen når det ikke er servering eller andre ting de ansatte driver på med. Snacks og drikke kan få tiden til å gå. Last ned tegneserie på viaplay eller netflix. Du kan låne vogn på flyplassen. Du finner det rett etter sikkerhetskontrollen og kan bruke den helt til gaten. Både innenlands og utenlands.

Anonymkode: 7e7b1...fd4

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er veldig redd for vognen ville jeg kjøpt Prampack. Hvis ikke kan du få pose til 100 kroner i spesialbagasjen som du kan pakke vogna inn i. Men om den skades får du ikke penger igjen av flyselskapet. 

Skal du reise innenlands eller utenlands?

Innenlands. Var ikke det at jeg er så himla redd for vognen. Bare vet ikke om de låner ut triller i flyplassen i Bergen og hadde vært greit å hatt han i vogn

Endret av Maleficenta
Skrevet

Nesten ingen triller går som håndbagasje i kabinen, kun noen få som kan klappes helt sammen. Feks Babyzen Yoyo som du putter ned i en liten bag.

Større triller kan du noen ganger få lov å ta med til flydøren og sende i lasterommet, da må du undersøke med flyselskapet. 

Større vogner må sendes som spesialbagasje.

Ellers kan du låne trille etter sikkerhetskontroll. 

Hvis du skal fly langt kan det være godt å ha med et lite teppe over dere og en pute for å avlaste armen din når barnet sover. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varer flyreisen? 

Jeg og minimor har flydd mange ganger hjem til foreldrene mine, flyturen tar ca 1 time. Da er regelen: NÅ skal vi kose oss!! Positivitet smitter! Så da kjøper vi noe godt å spise, pluss at jeg har med noe i veska. Altså noe hun vet om og kan glede seg til, og noe som er overraskelse. 

Da hun var 1,5 år gikk det mye i sånne fruktstenger og maispinner. Cherioes og havrefras er også gull. Små ting de må plukke opp og som tar litt tid! Ei lita fargeleggingsbok (lite format er mer hendig på små flysetebord) og tegneblyanter. Hun elsker når vi tegner sammen og jeg prater høyt om hva jeg tegner, det kan vi gjøre lenge.

En mnd før flyturen tar jeg gjerne og gjemmer unna noen leker og bøker som hun får se igjen på flyet. Det blir sånn herlig gjensynsglede, og hun oppdager lekene på nytt. Gjerne små figurer og andre ting som ikke lager lyd. Kan også kjøpe noe nytt, men har bomma noen ganger og kjøpt ting/bøker hun ikke har brydd seg med. Da er det mer safe (og billig og miljøvennlig) og ta med noe du vet hun liker men som hun har rukket å glemme.

Hun liker godt å se ut vinduet også, se på fjell og vann og gårder og trær og slikt. Litt kjedelig når det bare er skyer :)

Er han litt for liten for klistremerker? Hvis ikke: KLISTREMERKER! Det er kjempegøy :) kanskje du må hjelpe med å løsne de og så kan han peke hvor de skal festes (for eksempel i den tidligere nevnte fargeleggingsboka).

men mitt beste tips er å ha en sånn «jippi! Vi to skal ut å fly, jeg gleder meg! Nå skal vi virkelig kose oss i lag, bare oss to!»-holdning. Nå er jenta mi 4 og hvis jeg sier «neste uke skal vi fly til bestemor og bestefar», så sier hun «jippi, da skal vi kose oss på flyet!» Hun er ganske enkel å begeistre på flyet sammenlignet med da hun var 1,5 år 😅👌🏻 

Anonymkode: 3bfe3...79f

Skrevet (endret)

Tegnesaker hadde vi god nytte av til vår på halvannet da vi fløy til Spania. Sammen med ipad, kjeks, en ny leke og mat gikk turen som en lek. Mini gt eller vanlig mini går ikke som håndbaggasje, men hos barbombord.no kan du leie babyzen yoyo som du får ha med inn.

Endret av Minlillelykke
Skrivefeil
Gjest RødeFare
Skrevet
12 timer siden, Maleficenta skrev:

Innenlands. Var ikke det at jeg er så himla redd for vognen. Bare vet ikke om de låner ut triller i flyplassen i Bergen og hadde vært greit å hatt han i vogn

De låner ut triller på Flesland. 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...