AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Del Skrevet 13. juni 2019 Jeg skiltes fra min tidligere ektemake igjennom 16 år for snart 4 år siden. Vi har en felles tenåringsdatter, og det er ingen andre barn involvert i det heletatt. Far flyttet nordover og kunne derfor ikke ha vår datter mer enn i ferier, og da delte vi alle så det ble annenhver jul/ påske osv. Nå er han flyttet nærmere, altså bare 6 mil unna, og krever at datteren skal få være hos ham alle helger og så snart hun har en ferie. Vi har delt foreldreansvar 50/50. Dette mener jeg at betyr at han kan ha henne annenhver helg, ettersom ukedager ikke teller. Er det jeg som har misforstått helt? Jeg finner ikke noen retningslinjer eller tekst der det står hva som gjelder. Hvordan praktiserer andre dette? Og nei, far og jeg er ikke helt på talefot... Hva menes i de norske hjem? 😕 Anonymkode: 7f3ab...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #2 Del Skrevet 13. juni 2019 Foreldreansvar har ingenting med samvær å gjøre Anonymkode: 72829...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 13. juni 2019 #3 Del Skrevet 13. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldreansvar har ingenting med samvær å gjøre Anonymkode: 72829...c76 Dette! Det er forøvrig full avtalefrihet. Dere sktiver en avtale og følger den. »ettersom ukedager ikke teller»? WTF!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #4 Del Skrevet 13. juni 2019 Foreldreansvar betyr bare at dere må være enig om store avgjørelser som omhandler barnet, valg av skole, flytting langt unna, osv. Men slik jeg forstår det, bor barnet fast hos deg. Så hvis far nå ønsker mer samvær, bør dere oppsøke familievernkontoret for å bli enig og for å skrive en ny samværsavtale. Han kan ikke bare komme å forlange. Anonymkode: 2b396...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Del Skrevet 13. juni 2019 Ingen kontrakt er skrevet, ettersom vi var enige om at det var unødvendig. Under den obligatoriske meglingen ble vi enige om likt foreldreansvar, da vi følte det var rettferdig. Barnet bor fast hos meg ettersom det er her hun går på skole, og hun har bodd i dette huset hele livet. Da jeg skrev at "ukedagene ikke teller", var det fordi at da er det jo obligatorisk for henne å være her. I vanlige ukedager reiser man ikke på besøk til fjerne slektninger eller for eksempel på langtur. Få tenåringsforeldre synes nok at de ser nok til barna sine, og det er nesten det som må til for min i hvert fall. Anonymkode: 7f3ab...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #6 Del Skrevet 13. juni 2019 Dere har ei tenåringsdatter. Hun er da såpass gammel at hun selv velger mengde samvær. Anonymkode: 3fa39...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #7 Del Skrevet 13. juni 2019 Hva mener du? Delt foreldreansvar og delt omsorg er ikke helt det samme. En 80 / 20 løsning, 60/40 eller 50/50 innebærer samvær både i ukedager og helger. Anonymkode: 12b94...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #8 Del Skrevet 13. juni 2019 Hvor gammel er datteren din egentlig? Det er da hun som kan velge selv om hun er tenåring?? Vi bestemte selv når vi ble 12-13 når vi skulle være hos mamma og pappa husker jeg. Anonymkode: 92dc9...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå