Gå til innhold

Dine pollenallergi symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, hva er dine plager under pollensesongen? Har forstått at det er varierende hva folk plages med

Anonymkode: eb908...47f

Skrevet

Øynene (kløe, svie, hoven, vonde, renner) er det eneste som virkelig er uutholdelig. Noen dager er hvor godt det hadde vært å klø i øynene eneste jeg tenker på, og det skjer både tidt og stadig at jeg plutselig oppdager at jeg sitter og gnikker innstendig i øynene uten å ha ment det.. og da blir det jo selvsagt bare verre.. At jeg snufser, nyser mye, blir lett hoven og generelt irritert i huden i ansiktet går greit. Blir trøtt, og denne sesongen har jeg hostet mye på kveldene i tillegg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kløe i øynene og nysing. I tillegg får jeg kløe i halsen/munnen om jeg spiser noe som gir kryssallergi (eple, druer og nektarin)

Anonymkode: 32e63...400

• Liker 1
Skrevet

Til tider rennende øyne, nyser mye og blir snørrete. Og jeg blir irritert på armene, får ofte elveblest på underarmene.

AnonymBruker
Skrevet

Enorm og overveldende tretthet. Jeg får alltid problemer med å holde meg alvorlig når leger spør om jeg «ikke blir søvnig» av allergimedisin. Jeg blir så søvnig av pollen at allergitabletter gjør meg nesten hyper av våkenhet.

Utover det standard ikke særlig plagsomme ting (fordi de er så lett å lindre) som kløe i hud, hals, nese og øyne, hovenhet og rødhet og nysing og så videre. Dersom jeg går i naturen og blir anpust nær pollen får jeg også astma-symptomer som tett hals, slimethet og så videre.

Var i kontakt med hund forrige helg, og utover litt nysing og kløe er det nesten umulig å merke at jeg er allergisk. Utover, altså, søvnigheten. Jeg tror få mennesker er klar over at tretthet uten kløe etc også er allergi.

Anonymkode: 1f3f3...353

AnonymBruker
Skrevet

Blødning fra øyne, svelg og nese. Nyser, kløe i øyene, pustebesvær og hovne lepper. Begynte immunterapi ifjor og håper det hjelper. Reagerer på gress/timotei.

Anonymkode: 01e37...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...