Gå til innhold

Dere med baby som ikke liker vogn eller bæresjal/sele..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere?

Jeg kommer meg ikke ut dørene! Baby skriker i vogn, skriker i sjal og liker ikke bilstol. Sist gang bærte jeg henne i armene mine gjennom sentrum og innpå noen butikker.. ikke en lur ide da jeg føler at det ikke er trygt, og jeg er helt utslitt etterpå. Baby er 3 måneder.

Jeg er inne hele dagen. Hva gjør dere egentlig? 🙏

Anonymkode: 29604...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg løste det med å dra på senter/ butikk med venner på formiddagene, så noen kunne ta vogna for meg. Jeg kunne heldigvis legge han sovende ned i vogna, da lå han der ca. 30 min. Holdt meg også mye hjemme på det verste. 

Ellers ventet jeg på at samboer kom hjem, så vi kunne dra sammen. Baby er nå snart 6 mnd , og han har begynt å godta vogn, bil og sele mer og mer de siste par ukene! 

AnonymBruker
Skrevet

Har du lest denne? Det er sjeldent babyer ikke liker bæretøy. Det får jo være sååå nært mamman/pappan sin, det beste hen vet 🥰 

Anonymkode: 466a7...cba

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de aller, aller fleste babyer trives i bæretøy, etter litt prøving og feiling. Min eldste feks hatet ergobaby, mens minste elsket den. Var på et par bæretreff og prøvde meg frem, før jeg fant den rette selen for meg og eldstemann. Og til og med da kunne det fort ta 15-20min før han fant roen der. Hvor lenge forsøker du om gangen? Jeg måtte bysse og gynge hele tiden mens han gråt, til han til slutt fant roen. Hadde aldri overlevd perioden 3-7mnd uten å kunne stroppe han fast til meg for at han skulle sove🙈

Anonymkode: 03d1d...b53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest denne? Det er sjeldent babyer ikke liker bæretøy. Det får jo være sååå nært mamman/pappan sin, det beste hen vet 🥰 

Takk! Det hjalp litt :) jeg vet ikke helt hva det er, men hun blir helt kavete og prøver å vri seg løs. Tar jeg henne ikke ut så hylskriker hun til hun blir rød i ansiktet. Helt fælt! 

TS

Skrevet

Jeg har ikke dette problemet, men mi liker ringslynge mye bedre enn sjal fordi hun ikke blir så varm 😊 bæretøy kan kreve litt tilvenning osv, men til syvende og sist så vil de jo gjerne bli holdt inntil mammaen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det hjalp litt :) jeg vet ikke helt hva det er, men hun blir helt kavete og prøver å vri seg løs. Tar jeg henne ikke ut så hylskriker hun til hun blir rød i ansiktet. Helt fælt! 

TS

Slik var min og i starten, jeg skjønte jo at det var fordi jeg gjorde det på feil tidspunkt (alt for våken eller alt for trett) og/eller at jeg stresset, men jeg fikk det bare ikke til! Men plutselig løsnet det, og det ble en annen verden! Nå kan jeg pakke henne oppi sela/sjalet så fremst hun er mett og har ren bleie og hun digger det. SÅ spennende å kjike på alt rundt! 🥰 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik var min og i starten, jeg skjønte jo at det var fordi jeg gjorde det på feil tidspunkt (alt for våken eller alt for trett) og/eller at jeg stresset, men jeg fikk det bare ikke til! Men plutselig løsnet det, og det ble en annen verden! Nå kan jeg pakke henne oppi sela/sjalet så fremst hun er mett og har ren bleie og hun digger det. SÅ spennende å kjike på alt rundt! 🥰 

Da får jeg prøve igjen i morgen🙏😅

Dette har jeg!

Screenshot_20190613-210828_Samsung Internet.jpg

Skrevet

Hvor mye veier babyen? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, LoveTrain skrev:

Hvor mye veier babyen? 

5,5 kg.

Skrevet

Min takler omtrent ti minutter i bæresela. Det vet jeg fordi tur med hunden tar 20 minutter, og omtrent halvveis går ungen bananas og prøver å komme seg ut 😜 Vi drar ingen steder, jeg orker ikke styret. Pappaen må handle og gjøre alt sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Min var sånn i starten. Jeg fikk helt hetta for lurte på hvordan i all verden jeg skulle komme meg på helsestasjonen, til legen osv. Løsningen ble sakte tilvenning. Når baby var rolig la jeg han i vogna og trillet den rundt inne i 5 min. Neste gang litt lenger osv. Samme med selen. Nå går vi laaaange turer og han kan sove 3 timer i selen. Man må bare prøve og prøve og prøve :) snakk med rolig stemme og vær rolig og avslappet. Min likte også å bli strøket fra pannen og med mot nesen mens jeg gynget opp og ned mens han satt i selen :)

Anonymkode: 3e34c...0f2

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, popstar skrev:

Min takler omtrent ti minutter i bæresela. Det vet jeg fordi tur med hunden tar 20 minutter, og omtrent halvveis går ungen bananas og prøver å komme seg ut 😜 Vi drar ingen steder, jeg orker ikke styret. Pappaen må handle og gjøre alt sånt.

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min var sånn i starten. Jeg fikk helt hetta for lurte på hvordan i all verden jeg skulle komme meg på helsestasjonen, til legen osv. Løsningen ble sakte tilvenning. Når baby var rolig la jeg han i vogna og trillet den rundt inne i 5 min. Neste gang litt lenger osv. Samme med selen. Nå går vi laaaange turer og han kan sove 3 timer i selen. Man må bare prøve og prøve og prøve :) snakk med rolig stemme og vær rolig og avslappet. Min likte også å bli strøket fra pannen og med mot nesen mens jeg gynget opp og ned mens han satt i selen :)

Anonymkode: 3e34c...0f2

Ja jeg prøvde nå, og hun skrek i det jeg satt henne oppi. Ble stille i rundt 4 minutter før hun hylskrek. Hun ble helt sprutrød, illsint og svett i pannen av å skrike.

Måtte bare ta henne ut igjen.🙄

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Da får jeg prøve igjen i morgen🙏😅

Dette har jeg!

Screenshot_20190613-210828_Samsung Internet.jpg

Kjøp en sele. Angelpack er fantastisk 

Jeg fikk ikke babyen fort nok i sjalet. Etter masse kaving og forsøk på å stramme riktig var vi begge utslitt.

Med sele er det bare å putte babyen i.

Anonymkode: 293be...a5d

Skrevet (endret)

Du har sikkert testet det meste, men kan det hende hun er for varm? 

Jeg kjøpte en luftigere sele, og det fungerte bedre her. Hen ble rett og slett for varm i både sjal og de varmere selene. 

Endret av gjest 321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...