AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Skal kjøre en biltur på ca 7 timer. Hvor lenge kan en baby på 9 måneder sitte i bilstolen om gangen? Kjører om kvelden. Anonymkode: 8cfcb...3a0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 Så lenge hun sover, ville jeg kjørt i ett strekk. Er hun våken, ville jeg stoppet for ei pause etter 3,5time, evt når hun våkner. Pausen bør da være på minst 30 min. Det ville iallfall jeg ha gjort 😊 Anonymkode: 1521f...82c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så lenge hun sover, ville jeg kjørt i ett strekk. Er hun våken, ville jeg stoppet for ei pause etter 3,5time, evt når hun våkner. Pausen bør da være på minst 30 min. Det ville iallfall jeg ha gjort 😊 Anonymkode: 1521f...82c Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 8cfcb...3a0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 Vi kjørte ti timers tur når vår var ti mnd. Delte det opp på to dager, og levde etter hans behov på veien. Når han sov så kjørte vi, når han våkna fant vi et passende sted med leke- og stellemuligheter, også tok vi det bare som det kom. Booket ikke overnatting på forhånd, men sjekket Tripadvisor etterhvert som vi begynte å kunne anslå hvor langt vi kunne komme. Vår synes det er ganske så kjedelig å være våken i bil, så vi hadde mye leker og bøker med oss, og jeg satt bak hele tiden. Bestakk ham også litt med sånne babypotetpinner. Sikkert ikke sunt, men det gjorde at vi kom oss siste halvtimen inn til hotellet 🙈😂 Anonymkode: b11e0...3c8 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 Vi kjører øst-vest hver jul, påske og sommer. Kjører vi på dagtid tar vi gjerne en overnatting ca midt på. Kjører vi kveld/natt, tar vi alt i ett strekk. Det har variert litt med alderen på barna. Nå er de 2 og 6 år og vi kjører i ett strekke på dagtid (bortsett fra stopp på bensinstasjoner her og der for å kjøpe is, rasteplasser for å spise niste og grøftekanter for å tisse). Det meste vi har brukt er 12 timer inkl stopp (mange bleieskift). Når vi bare er to voksne bruker vi ca 7 timer. Anonymkode: 2020e...160
Luckiness Skrevet 14. juni 2019 #6 Skrevet 14. juni 2019 Så lenge dere ikke ofte kjører så lange strekninger tenker jeg dere kjører så lenge hun sover. Så tar dere pauser slik hun får måltidene sine, med mindre de er ferdig før dere kjører, og bevegd seg litt. Så må dere utenom dette selvsagt ta pauser ut i fra behovet hennes. Det er sikkert greit at en av dere voksne sitter bak bilen slik hun får blikkontakt med dere, prate med henne, synge osv for å aktivisere. Ha med et par myke leker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #7 Skrevet 14. juni 2019 Vi kjørte til Nice da barnet var 6 mnd. Vi brukte 5 dager ned og tok det som en tur. Kjørte når barnet sov og rastet når h*n var våken. Vi kjøpte et barnesete som var helt flatt (over to seter i bilen) slik at barnet fikk mest mulig komfort på tur 😊 Anonymkode: dc024...e39
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #8 Skrevet 15. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjørte til Nice da barnet var 6 mnd. Vi brukte 5 dager ned og tok det som en tur. Kjørte når barnet sov og rastet når h*n var våken. Vi kjøpte et barnesete som var helt flatt (over to seter i bilen) slik at barnet fikk mest mulig komfort på tur 😊 Anonymkode: dc024...e39 Wow. Anonymkode: 7ab65...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå