Gå til innhold

Stramme opp fleskete lår..?

HIAS

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noen fine øvelser for å stramme opp fleskete lår..?

Jeg er nemlig ganske tynn, men har litt kraftige lår. Det liksom henger og slenger på innsiden av låra. Jeg jogger og sykler annenhver dag, og tar sit-ups og rumpeøvelser. Men det var disse låra, da.

Så hvis du har noen effektive tips - så er jeg takknemlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hestedame

Kanskje ikke så nyttig for deg, men hadde bare lyst til å si at ridning er veldig fint for både mage, lår, rumpe og mot appelsinhud. Ulempen er at det tar noen år å lære seg å ri på riktig måte, og selv om "alt hjelper" bør man hvertfall ri et par ganger i uken.

Men det er en utrolig fin og hyggelig hobby/trening som utvikler god balanse og kroppsbeherskelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp
Er det noen som vet om noen fine øvelser for å stramme opp fleskete lår..?

Jeg er nemlig ganske tynn, men har litt kraftige lår. Det liksom henger og slenger på innsiden av låra. Jeg jogger og sykler annenhver dag, og tar sit-ups og rumpeøvelser. Men det var disse låra, da.

Så hvis du har noen effektive tips - så er jeg takknemlig!!!

Trener du på helsestudio eller vil du ha hjemmeøvelser?

På helsestudio finner du jo apparater som trener lårene, dersom du vil ha hjemmeøvelser finnes det mange fine:

Knebøy, uten vektstang. Selv uten vekt er dette oppstrammende, og kan være ganske tungt. Pass på at knærne dine ikke kommer foran tærne, og at du bøyer deg til du har ca 90 grader i beinet.

En annen øvelse som tar innside, litt utside pluss rompa er å ligge på siden og løfte øverste beinet opp i lufta og så senke det sakte. Har du treningsstrikk er denne veldig fin til å lage mer motstand her.

Vil du ha med legger kan tåhev være en fin øvelse. Du rett og slett bare hever deg opp på tærne og senker hælene sakte igjen. Denne kan også gjøres uten ekstra vekter, det er selvsagt ikke like tungt, men det har like fullt en effekt.

I tillegg kan du sjekke ut denne linken. Der står de jeg har beskrevet pluss noen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyyyype utfall og dyyype knebøy er de absolutt beste øvelsene for lår. Men du må gå langt ned ("ass to the grass") og bruke ekstra belastning for best resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor mange gjentagelser bør man ta for å få resultater? Og hvor mange ganger pr.uke?F.eks de øvelsenene tuhe imp skriver om og linker til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Dyyyype utfall og dyyype knebøy er de absolutt beste øvelsene for lår. Men du må gå langt ned ("ass to the grass") og bruke ekstra belastning for best resultat.

Ved knebøy bør man aldri gå lenger ned enn 90%, av hensyn til knærne. Det er lett å skade knærne hvis man går lenger ned enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp
Hvor mange gjentagelser bør man ta for å få resultater? Og hvor mange ganger pr.uke?F.eks de øvelsenene tuhe imp skriver om og linker til?

Tja, uten vekter 2 ganger i uka? 3 sett, 15 repetisjoner, gjerne litt kjappe. Du kan gjerne ta spensthopp også når du tar knebøy, men pass på knærne. Du bør jo selvsagt tenke kosthold og trene kondisjon i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hva med fettsuging. ja, jeg mener det seriøst. Hvis du er tynn ellers tror jeg ikke du kan regne med å bli noe bedre med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Hva med fettsuging. ja, jeg mener det seriøst. Hvis du er tynn ellers tror jeg ikke du kan regne med å bli noe bedre med trening.

Tull og tøys. Trening gjør underverker for slappe lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tull og tøys. Trening gjør underverker for slappe lår.

Nei , det er ikke sikker t det , ikke i alle tilfeller. Jeg har lest om mange som trener masse og som har litt problemområder som ikke lar seg forbedre.. Er det så ille å foreslå en litt utradisjonell metode da.. Var jo bare et forslag da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det finnes promblemområder som ikke lar seg slanke/trene bort, men når et slankt menneske klager over slappe lår, er trening første bud. Og i de aller fleste tilfeller vil riktig trening gi veldig gode resultater.

Til trådstarter som skrev

vil jeg absolutt anbefale styrketrening for lårene, eksempler på gode øvelser for dette er nevnt tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trådstarter takker for mange nyttige svar!

Er så allergisk mot hester, så det blir ikke aktuelt med ridning...

Hva menes med spensthopp? Er det å hoppe fra stående ned på huk bortover gulvet? Det gjorde jeg nemlig en gang og da klarte jeg nesten ikke gå på en uke....

Ellers har jeg gjort de fleste av disse øvelsene minst 2 ganger i uka, men bør vel gjøre det oftere...

Trente på helsestudio for mange år siden med bl.a. lårøvelser, men det hjalp ikke.

Fettsuging tør jeg ikke, så det blir nok hardtrening framover.... (40-års krisen nærmer seg visst...) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Spensthopp er slike hopp du beskriver ja. Dersom du har gjort dem 1 gang er det nok ikke rart du ikke klarte å gå etterpå. Man blir støl når man gjør uvante ting. Dersom du hadde gjort dem noen ganger til tror jeg nok ikke du hadde blitt så støl, men pass på knærne dine.

Uansett så tar det tid før resultatene kommer. Kanskje du skulle skaffe deg treningsstrikk sånn at du får litt motstand når du gjør øvelsene? Slike finner du på sportsbutikker med ulik motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lala..

Lite men effektivt tips (i tillegg til trening da):

Bruk peeling (eks. de boksene fra Body Shop, de er lukter godt og inneholder gode oljer) og skrubbehansker i dusjen. Sirkulerende bevegelser. Avslutt så med eks. Lorèal Body Sculpt Firming Gel (litt usikker på det navnet..) også i sirkulerede bevegelse.

Vet du, det høres kanskje litt for godt til å være sant, men dette funker kjempe bra! Flere venninner og jeg tar denne metoden, særlig nå før sommeren. Hjelper til med å stramme opp og reduserer appelsinhud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Anbefaler spinning, kombinert med styrketrening, for flottere lår. har gjort underverker for meg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...