Brian Skrevet 29. august 2002 #1 Del Skrevet 29. august 2002 Lurer litt på om deres bilvaner og bilutgifter. Skal veldig snart kjøpe en selv og lurer litt..... 1.Hvordan bil har dere??(merke/årsmodell) 2.Hvor mye bruker dere i bensinpenger, kjører dere da mye?? 3.Hvor mye koster forsikringen på bilen. Er du ung (-25år), eller eldre?? Selv har jeg lyst på en Audi Cab 96mod+++, men med lån, bensinutgifter og en dyr forsikring blir det kanskje ikke det denne gangen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 30. august 2002 #2 Del Skrevet 30. august 2002 Forsikring er avhengig av hvor i landet du bor, hvor lang kjørelengde du skal ha, hvor stor bonus du har fra før og hva slags bil du skal ha. Du bør nok kontakte ulike forsikringsselskap og høre hva de kommer til å ta for den bilen du har lyst på. Hvis du ikke kjører mye igjennom jobben, eller reiser til andre siden av landet hver helg holder vel 16.000 km i året regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. august 2002 #3 Del Skrevet 30. august 2002 Lurer litt på om deres bilvaner og bilutgifter. Skal veldig snart kjøpe en selv og lurer litt..... 1.Hvordan bil har dere??(merke/årsmodell) Huyndai - 99-modell 2.Hvor mye bruker dere i bensinpenger, kjører dere da mye?? Alle biler har ulikt bensinforbruk, og det varierer også med samme bil, om du driver bykjøring eller langkjøring. Vi har alle også ulik kjørestil, noen kjører mer økonomisk enn andre. Sjekk på de ulike bilene. 3.Hvor mye koster forsikringen på bilen. Er du ung (-25år), eller eldre?? Jeg er ikke så ung at det er spennende for forsikringsselskapene å ta høyere pris. Men vi har fått bakt bilforsikringen sammen med resten av husets forsikringer, dessuten er vi gift og begge kan bruke bilen like mye og vi nyter godt av min mannns bonus fra tidligere selv om jeg står som eier. Pris har også noe å gjøre hvor langt du kjører, og dette er noe som må justeres opp hvis du ser at det endrer seg i løpet av året. Den bilen du har tenkt på er kanskje ikke helt det jeg ville karakterisere som en første-gangsbil - men det er nå meg da. Du må i alle fall undersøke mye mer og litt andre ting og tenke gjennom hva du skal bruke bilen til på en helt annen måte enn å spørre oss her inne. Vi er alle forskjellige. Men vit én ting: Å ha bil i Norge er drita dyrt med veiavgifter, bensin og alt annet som du ikke har tenkt på i forkant og som mange av oss blir overrasket av. Lykke til med bilkjøpet uansett hva du velger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 30. august 2002 #4 Del Skrevet 30. august 2002 :D 1. Vi har en Skoda Octavia, diesel og med firhjulstrekk 2001 mod. Billig bil i forbruk av drivstoff. 2. Vi har alt samlet i en forsikring. Ca 16000 i året. Det lønner seg å undersøke prisene i forskjellige forsikringsselskap. Det kommer vel an på din kjørelengde. Hos meg er det min mann som bruker bilen til og fra jobb, ca 8 mil pendler han daglig. Lykke til med ditt bilkjøp! Håper du finner drømmebilen!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 30. august 2002 #5 Del Skrevet 30. august 2002 -95 Peugeot 306 Kjører lite, bruker kanskje 500,- i måneden på bensin. Når jeg kjørte "normalt" t/r jobb ++, brukte jeg 12-1300 i mnd i bensin Forsikringen for bilen koster 5 000,- p.a. Den er da samlet med andre forsikringer. Jeg er 30 og har 60% bonus. I tillegg kommer penger til EØS-kontroll hvert annet år, ca. 400,- Årsavgift (husker ikke hva den er?) kr. 2 000,- p.a. Serviceavgift (om du kjører normalt) kr. 3 000,- p.a. dersom det ikke er noe feil med bilen. Jeg lånte 75 000 til bilen og betalte lån 1 500,- pr.mnd. i tillegg, helt til jeg heldigvis fikk cashet det ut i vinter. Bompenger om du bor i Oslo og må gjennom ringen daglig, 300,- Spylerveske, nye vindusviskere, bilvask, nye dekk sommer og vinter.... Masse utgifter som du kommer til å smelte inn i vanlig forbruk slik at du slipper å tenke på de...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 30. august 2002 #6 Del Skrevet 30. august 2002 vi har en volvo 850 96 mod. betaler 800kr i månden i fosikring(full ksko), 2000 i bil lån og ca 1000-1500 i månden i bensin.....da kjører han til jobb hver dag og små turer i helger ol.... den bruker 1 liter per mil sån ca...(fikset det jeg,sån er det når man kobler ut tankene og skriver sammtidig ) forsikringen står på sambo han er 30...jeg har ikke lappen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 30. august 2002 #7 Del Skrevet 30. august 2002 Det var en utrolig bensinsparende bil, Lottemor...de fleste biler på den størrelsen bruker nok litt mer enn 0,1 på mila, men du er kanskje heldig? Beklager, kunne bare ikke dy meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 30. august 2002 #8 Del Skrevet 30. august 2002 Firmabil, Suzuki Grand Vitara (xl-7) 2002 modell, 4-hjulstrekk, v8`er, bruker 1 liter bensin per mil ca.. Suzuki Bilforsikring (aner ikke pris) er det vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 30. august 2002 #9 Del Skrevet 30. august 2002 Vi kjører rundt i en Volvo S40, vi :D ....den bruker ca 0,7/0,8l pr mil....vi kjører relativt mye så det blir fort ca 1500 pr mnd i bare bensinpenger...enda vi bor i den delen av landet hvor bensinen pleier å være billigst!! :evil: Forsikringen er nok relativt dyr - synes iallefall jeg...betaler i underkant av 10 000 med full kasko..men det har vel noe med at jeg fortsatt er under 26 år....fikk nemlig beskjed om at jeg etter det var det en annen sats...så kanskje den går litt ned?? :o Lykke til med bilkjøp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Smilla Skrevet 30. august 2002 #10 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg kjører en Audi A8 4,2 Qauttro 1998 mod. Tror den bruker ca 1,7 l/m på bykjøring og omtrent 1 l/m landevei. Men kjørecomputeren viser opptil 4 l/m når jeg drar på så jeg er faktisk ikke helt sikker! Forsikringspapirene orker jeg ikke å sjekke akkurat nå, men jeg mener at jeg betaler rundt 5000,- i året for denne bilen. Får billigere forsikring da jeg er ansatt i et bank/forsikringskonsern. Bilen er betalt cashkontant, men jeg vil tro jeg bruker ca 2500-3000,- hver mnd til bensin, bomring, forsikring, service osv. Lykke til med Audi-kjøp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 1. september 2002 #11 Del Skrevet 1. september 2002 Jeg kjører en BMW 318is '93, 1.8l, og elsker denne bilen! Den bruker ca 0.8 liter på blandet kjøring, og 0.6-0.7 på langkjøring. Og jeg fyller omtrent en tank i uka så det blir vel mellom 1500 og 2000 kr i bensinutgifter i mnd, og jeg bruker ikke bilen på jobb.... Jeg betaler ca 10 000 kr i forsikring i året. Da har jeg full kasko, 3000 kr i egenandel, leiebil, tillatt å kjøre for meg som er 22 år, og 25 000 km i året. Bilen står i pappa sitt navn med full bonus... Så man kan si det ikke er en billig bil å forsikre.... (Men jeg ville aldri byttet den ut!) PAM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 1. september 2002 #12 Del Skrevet 1. september 2002 Har ikke bil, jeg... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjanten Skrevet 2. september 2002 #13 Del Skrevet 2. september 2002 Har en 93-mod BMW 320i. VELDI god bil!! Bruker mellom 2-3000,- i mnd på bensin, både jeg og samboeren min bruker den til og fra jobb + en del kjøring utenom. Vi betaler ca 11 000,- i året på forsikring.(jeg er 23, min sambo 32) Dette er da bare med vanlig startbonus, siden ingen av oss har oppspart noen bonus. Sjekk for all del rundt omkring med forskjellige forsikringsselskap!!!!!!! Det gjorde vi, og de fleste stedene skulle de ha over 20 000 i året....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 2. september 2002 #14 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg har VW Passat 99 modell, som jeg er ganske godt fornøyd med. Motoren er ikke så kraftig (bare 1.6), men da er den desto mer økonomisk i drift :-) Tenker litt på å kjøpe ny bil. Har kikket bla. på SAAB og har litt lyst på det. Har også tenkt på Suzuki, men da jeg var innom bilforretningen var servicen så elendig at jeg mistet helt lysten :evil: Men siden jeg egentlig er fornøyd med den jeg har, så behøver jeg jo ikke kjøpe ny på en stund :-) :-) (så kan jeg heller bruke pengene på noe annet morsomt :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 2. september 2002 #15 Del Skrevet 2. september 2002 Kjører Volvo V40 Sport, 2002-mod. I tillegg har vi en "skrapbil" Toyota Corolla 1,6XLI 1992-mod. Totalt for disse bilene betaler vi kr. 5 000,- i mnd. Forsikringen for begge to totalt ligger på 9 000,- i året - vi er begge 25 år. Totalt bensinforbruk på mellom 1000 - 2000 kr. per mnd. Avhengig av hvor ofte min mann er i Oslo i forbindelse med jobb. Volvo'n bruker ca. 0,8 på blandet kjøring - og toyota'n ca. 0,6 Lykke til med bilkjøp !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 3. september 2002 #16 Del Skrevet 3. september 2002 1.Hvordan bil har dere??(merke/årsmodell) 2.Hvor mye bruker dere i bensinpenger, kjører dere da mye?? 3.Hvor mye koster forsikringen på bilen. Er du ung (-25år), eller eldre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 3. september 2002 #17 Del Skrevet 3. september 2002 :D :D :D Hva skjedde i det forrige innlegget mitt da??? siterte jeg meg selv.... :o Vel, regner med at dere ler med meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 4. september 2002 #18 Del Skrevet 4. september 2002 Hvilken bil har dere? Vi har en Toyota Hilux X-cab, 4wd D-turbo. 1999 modell. Hvor mye bruker dere i bensin penger, kjører dere da mye? Vi har en diesel bil og er så heldig at sambo har eget firma og dermed har god rabatt på diesel, vi betaler bare ca kr 5,5o pr liter. Vi kjører ikke så veldig mye, jeg bruker den til jobb, osv. Vi bruker sikkert bare 400-600 kr i mnd. Hvor mye koster forsikringen på bilen? Tror vi betaler ca 4500 kr i forsikring i året. Vi er begge over 23 år som er grensen for ung i vårt selskap. Men vi skal i løpet av året kjøpe en ny bil til, trenger en bil med litt bedre plass. Men det blir garantert en Toyota, ikke mye plaget med de toyotaene vi har hatt, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå